Toon posts:

Meerdere accesspoint's met gecentraliseerde configuratie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje over accesspoint's waar ik nog geen antwoord op gevonden heb dus ik dacht ik probeer het hier maar eens.

Mijn vraag: Ik wil meerdere accesspoint's (4 of 5 accesspoint's)gaan gebruiken binnen het gebouw alleen ik wil maar in 1 accesspoint aangeven welke MAC-addressen erop mogen en dat hij dat dan automatisch synchroniseert met de andere accesspoint's.

Kunnen die dingen dat al? Of moet je ze dan in elke accesspoint handmatig zelf invoeren??

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het beantwoorden van me vraag?

Verwijderd

Ja deze dingen kunnen dit, alleen weet ik niet of de goedkope dat ook kunnen.. :)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22
Waarschijnlijk is dat niet direct mogelijk. Misschien dat de merk-routers (Cisco) dat soort grappen ondersteunen. Maar ik denk dat je toch al snel naar Radius moet gaan kijken.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

In veel accespoints/routers kun je de config backuppen.
Kweet niet of hij die macadres crap ook mee backupt maar dan zou je in principe gewoon 1 AP klaar kunnen maken en dan ff in de anderen dezelfde config kunnen flashen

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe heet zo'n optie dan waar je naar moet kijken of ze kunnen synchroniseren met elkaar?
Is het wel handig om te kijken of de AP's die we willen aanschaffen dat wel ondersteunt uiteraard :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 10:28

chromeeh

the Gnome

RammY schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:34:
In veel accespoints/routers kun je de config backuppen.
Kweet niet of hij die macadres crap ook mee backupt maar dan zou je in principe gewoon 1 AP klaar kunnen maken en dan ff in de anderen dezelfde config kunnen flashen
Draytek routers backuppen wel volledig hun config dus ook alle MAC info etc.
Vervolgens kun je dan wel in je volgende AP de config weer inladen, alleen automatisch doen ze dat niet....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
in m'n 3com router kan ik ook m'n config exporeren. En die zou je dan bij de andere 3com accespoints kunnen gebruiken. Volgens mij kunnen alle beetje merk accespoints wel config files exporteren.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Je hebt toch ook gewoon repeaters, dus niet volledige accespoints. Heb je maar 1 accespoint nodig en een stuk of 4 repeaters dan heb je met 1 config waarschijnlijk genoeg.

Misschien is dit een idee.

Verwijderd

Topicstarter
chromeeh schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:52:
[...]

Draytek routers backuppen wel volledig hun config dus ook alle MAC info etc.
Vervolgens kun je dan wel in je volgende AP de config weer inladen, alleen automatisch doen ze dat niet....
Jah maar kijk dan vul ik op dag1 5 MAC-addressen in en die backup ik en laad ik in op de 4 andere AP's.
En een week later moet er bv. weer 1 MAC-addres bij en dan moet ik dat nog 4 x doen en ga zo maar door dat schiet niet zo op.

Maar ik had even gekeken op 3com site, daar zag ik dit:

Product: 3CRGPOE10075
Multiple SSID support allows SSIDs to be bridged together or isolated for flexible security control

Dit lijkt mij dan toch samen communiceren en dan de security control van elkaar overnemen zodat het gelijk loopt?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
M.I.G. schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:01:
Je hebt toch ook gewoon repeaters, dus niet volledige accespoints. Heb je maar 1 accespoint nodig en een stuk of 4 repeaters dan heb je met 1 config waarschijnlijk genoeg.

Misschien is dit een idee.
Is een manier, maar dan gebruik je wel alleen de bandbreedte van die ene access point, want de andere 4 doen niets anders dan het signaal doorsturen.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

D'r is wel een systeem namelijk het nieuwe systeem van 3Com

je hebt dan een Wireless LAN Switch WX1200

Of mocht je al switches hebben dan kan je de Wireless LAN Controller WX4400 deze controller stelt switches in als wireless LAN switch.

en als zender/ontvangers heb je Access Point 2750 nodig

op de client draai je dan Mobility System Software en om alles te beheren heb je 3Com wireless switch manager nodig

zie hier voor richtprijzen en meer info
http://www.3com.nl/pressbox/041006.html

cisco heeft ook zoiets inmiddels door dat ze laatst Airespace hebben overgenomen.
http://www.airespace.com/
kijk bij de products voor hun systeem, ze hebben ook zelfs nog een soort track & trace waar je kan zien waar een client zich bevind

Verwijderd

Titelfix. Probeer voortaan zelf een omschrijvende titel te kizeen.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
je kan een gewone linksys accespoint toch ook instellen al repeater, of heb ik het nu mis?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Alle serieuze Wifi producenten hebben al lang zo'n systeem. Denk aan Cisco, HP, Symbol, Nokia, 3Com.. etc.. Ik zou gewoon even naar een verkoper stappen die jou kan adviseren hierover.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
-SimJoc- schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:18:
je kan een gewone linksys accespoint toch ook instellen al repeater, of heb ik het nu mis?
Lees de topic maar door had je al antwoord op je voorstel ;)
mabarto schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:05:
[...]

Is een manier, maar dan gebruik je wel alleen de bandbreedte van die ene access point, want de andere 4 doen niets anders dan het signaal doorsturen.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45

AirX

Tweak Guru

Mijn Sweex LC00010 kan direct van een centrale server een lijst met toegstane MAC's gebruiken. Nog niet nodig gehad, maar het kan wel ;) (was best wel dure switch :(, maar hij doet het perfect :P)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
AirX schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:29:
Mijn Sweex LC00010 kan direct van een centrale server een lijst met toegstane MAC's gebruiken. Nog niet nodig gehad, maar het kan wel ;) (was best wel dure switch :(, maar hij doet het perfect :P)
Noemen ze dat geen 802.1x met Radius en dat soort dingen.

Een radius server is mischien ook een idee voor TS ?
Pagina: 1