Toon posts:

niet-standaard PC-merken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een Compaq pc, en daar zit 64MB sdram in. Ik wilde een reepje 512MB erin stoppen, maar het ding accepteerde alleen Compaq ram. Ik opende daar dit topic over:

512MB pc133 in Compaq (pc100) wil niet ??

Nu zit ik te denken om een andere (dergelijke) machine te kopen, maar is er ook een ander merk pc wat moeilijk doet over standaardcomponenten ? HP ofzo ? ik heb er geen ervaring mee en ik wil niet weer zo'n raar ding hebben natuurlijk, want dat plakje geheugen was 100% ok, en die moet er in kunnen.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:20
Over het algemeen zijn het OUDE compaqs die erom zeuren, verder eigenlijk geen enkele (voor zover ik weet)... ook de compaqs van tegenwoordig veroorzaken geen problemen meer.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Mja, oude pc.

Wat voor chipset had die pc? Toevallig een 440LX ofzo?

En verder kun je idd bij bijna alle pc's tegenwoordig alles upgraden (paar merken hebben btw nog locks zitten op mini-pci kaartjes zoals ibm. En dell heeft andere maten. Maar tegenwoordige compaq's en hp's kun je wel alles in vervangen)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor pc is dat dan precies (processor, moederbord etc.), want een pc met 64MB ram lijkt mij niet de allernieuwste meer. Veel oudere mobo's accepteren ook niet altijd zomaar 512MB dimms. Wordt simpelweg niet ondersteund of maar voor de helft gebruikt etc.
Ik denk dus eerlijk gezegd dat het aspect 'leeftijd' een belangrijkere rol speelt dan het merk van de pc.... (tenzij die explicitiet aangeeft dat ie alleen compaq geheugen wil hebben).

Maar als je op safe wlt spelen zou je misschien beter een 'losse componenten' pc kunnen (laten) samenstellen. Dan weet je tenminste zeker dat alles uitwisselbaar is.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Definieer "standaardcomponenten"...

Gewoon goed de specs bekijken geldt voor iedere IBM, COMPAQ, HP, TULIP maar ook voor de Hatsibaba DeLuxe peeceetjes. Weet je het dan nog niet, stuur dan es een mailtje naar de producent! :X

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Of stel zelf je pc samen?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RS_003 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:26:
Maar tegenwoordige compaq's en hp's kun je wel alles in vervangen)
Sommige (redelijk) recente HP-kasten hebben soort van mini-trafo, 'universeel' formaat trafo past er niet in (of je moet een andere kast kopen, of je cd/dvd-speler aan de voorkant eruit laten steken, of hakken/zagen en de trafo aan de achterkant eruit laten steken).

[ Voor 5% gewijzigd door 3dfx op 07-02-2005 15:32 ]

Verwijderd

Ik denk dat het, ook prijstechnisch en qua kwaliteit het beste is om zelf een systeem samen te stellen, dat hoeft niet persé te zijn van: zelf alles uitkiezen, zelf alles bouwen. Je zou ook bijvoorbeeld zelf kunnen uitkiezen, en de computerboer het laten bouwen, neem dan wel een goede zaak, die d'r al een tijd zit. Computerboertjes ontstaan en gaan failliet per dag, neem dan geen risico, en neem d'r een die er al een tijd zit!.

Je zou ook die computerboer om advies kunnen vragen, wel zelf eerst wat uitzoeken.

Zo kun je leuke dingen doen, varierend van €400 compleet (met monitor) sempron2200 typmachines, tot €5000 Athlon 64 4000+, 2x nVidia 6800ULTRA in SLI, MSI K8N-Diamond nForce 4-SLI moederbord, 4x512MB DDR400 met LED's erop, dikke vette TAGAN voeding, Lian-Li kast, 2 TV tuners, 2x Western digital Raptor 74GB in RAID0 als OS schijf, en 4 HDD's van 300GB als storage, natuurlijk allemaal SATA.

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb mijn PC gekocht bij DES in Den Haag (Celeron 2 GHz, 512 mb RAM, 80 GB Maxtor HDD 7200 rpm) en zelf geassembleerd. Het ding loopt als een zonnetje, terwijl een vriend van me ook z'n pc zelf in elkaar heeft gezet (AMD Athlon 3200+,1024mb RAM, 200 gb S-ATA hdd), maar hij heeft alles vanuit verschillende webwinkels laten komen, en hij heeft er veel gedonder mee. Mijn advies: koop alle onderdelen bij dezelfde zaak, ze kunnen je daar dan adviseren als er iets conflicteert bijvoorbeeld.

We are shaping the future

Verwijderd

^^ Eens met Alex, bijna m'n complete systeem (op kast en één HDD na) komt bij m'n werkgever weg, en het heeft als voordeel dat ik zelf de garantie kan afhandelen (geen gezeur van winkels: de koeler is vervangen, geen garantie). Mocht dat nodig zijn, ik mol toch nooit iets (afkloppen). Natuurlijk is mijn systeem een ge-evolueerd systeem, maar mocht je het in één keer kopen, kun je ook garantie nemen op het complete systeem natuurlijk. Goed, de computerboer bouwt hem dan wel liever zelf, maar het heeft als voordeel, mocht hij het niet doen, kun je binnen stappen: hij doet-et niet, fix het!.

Overigens: hoop gekke dingen met mijn systeem gedaan (originele backplate met een föhn d'r af stomen, in passiefe northbridge koeler knippen omdat anders de videokaart z'n koeler botst, er steken 4 pinnen van de ATX connector naast het slot, klote voeding heeft 24 pins connector, omdat die klote intels zo slurpen blijkbaar, en moederbord een 20 pins slot, en een converterstuk werkt lastig weg, zodoende...)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 15:49 ]

Pagina: 1