[HD] 12v en 5v omgewisseld. Nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:40
Ik ben zo handig geweest om bij het meshen van mijn voeding een draad verkeerdom aan te sluiten. Dat wil zeggen: bij een molex de gele draad op de plek van de rode, en andersom dus 8)7 .

De harde schijf heeft dus een tijdje 12v op zijn 5v lijn gehad. :X
Bijna vanzelfsprekend word de schijf nu niet meer herkend in de bios.

Aangezien ik hier nog wel wat data op heb staan die ik graag terug zou willen hebben vraag ik mij af: is er nog wat van te redden.
Zou bijvoorbeeld alleen de electronica (en dan bedoel ik het printplaatje achterop) kapot zijn?
Is het de moeite waard een zelfde harde schijf te kopen en de electronica te wisselen om zo te proberen bij de data te komen?

Als hier iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag.

p.s.
Een professioneel recovery bedrijf zou waarschijnlijk wel uitkomst brengen, maar dit is me te duur voor de data die ik kwijt ben.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als alleen het printplaatje stuk is valt het nog te redden. Maar er zal waarschijnlijk wel meer stuk zijn (motortje van de HDD) dus ik vrees er voor. Je zal alleszins toch een nieuwe schijf moeten kopen dus dan kan je dezelfde als je nu hebt kopen en het printplaatje eens proberen te wisselen.

Veel succes ermee iig :)

Verwijderd

"Vroeger" (als in 8 jaar terug) heb ik weleens de printplaat verwisseld met een identiek broertje. Dat ging toen goed.
Misschien het overwegen waard.

net te laat....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 15:09 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Let er wel op dat er vaak verschilende series zijn binnen eenzelfe type HD. Deze hebben dan vaak ook een andere printplaat. Probeer dus een HD te bemachtigen uit dezelfde serie.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Motor zal nog wel goed zijn. In het ergste geval heeft die 12volt voor z'n donder gehad en daar is ie op gemaakt...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:40
ja, het was een WD1200 (JB)
deze zijn nog wel te krijgen.

nouja, ik ga het in elk geval proberen, heb zojuist een nieuwe besteld.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-03 15:31
Ik heb ook weleens een printje gefixed :)

Als je er echt niet uitkomt mag je best ff mailen, zie profile. Meestal is er 1 of meerdere weerstanden dood, met een beetje geluk kun je die repareren..:)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1