Ik ben zo handig geweest om bij het meshen van mijn voeding een draad verkeerdom aan te sluiten. Dat wil zeggen: bij een molex de gele draad op de plek van de rode, en andersom dus
.
De harde schijf heeft dus een tijdje 12v op zijn 5v lijn gehad.
Bijna vanzelfsprekend word de schijf nu niet meer herkend in de bios.
Aangezien ik hier nog wel wat data op heb staan die ik graag terug zou willen hebben vraag ik mij af: is er nog wat van te redden.
Zou bijvoorbeeld alleen de electronica (en dan bedoel ik het printplaatje achterop) kapot zijn?
Is het de moeite waard een zelfde harde schijf te kopen en de electronica te wisselen om zo te proberen bij de data te komen?
Als hier iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag.
p.s.
Een professioneel recovery bedrijf zou waarschijnlijk wel uitkomst brengen, maar dit is me te duur voor de data die ik kwijt ben.
De harde schijf heeft dus een tijdje 12v op zijn 5v lijn gehad.
Bijna vanzelfsprekend word de schijf nu niet meer herkend in de bios.
Aangezien ik hier nog wel wat data op heb staan die ik graag terug zou willen hebben vraag ik mij af: is er nog wat van te redden.
Zou bijvoorbeeld alleen de electronica (en dan bedoel ik het printplaatje achterop) kapot zijn?
Is het de moeite waard een zelfde harde schijf te kopen en de electronica te wisselen om zo te proberen bij de data te komen?
Als hier iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag.
p.s.
Een professioneel recovery bedrijf zou waarschijnlijk wel uitkomst brengen, maar dit is me te duur voor de data die ik kwijt ben.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine