Toon posts:

HD's verwisseld, computer doet helemaal niets meer..

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn HD's verwisseld.
Dat wil zeggen
nummer 1 die verwisselbaar was (en slave) vast in de computer gebouwd en master gemaakt. (hierop staat xp)
nummer 2 die vast in de computer zat (master). verwisselbaar gemaakt en slave gemaakt.

Nu heb ik mijn computer weer aangezet, maar hij doet echt helemaal niets meer.

Ik heb geen beeld etc. Enige wat ik nog wel hoor is een piep (wat je altijd hoord als de computer opstrart) daarna blijft het stil, en gebeurt er ook niets meer.

wat heb ik fout gedaan, en hoe krijg ik het weer goed zonder alles weer in en uit te bouwen?
Ligt het er misschien aan dat ik van mijn Xp hd een master ipv slave heb gemaakt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 15:05 ]

Verwijderd

moederbord gesloopt misschien?

Verwijderd

Kan je ook niet in de bios setup komen?

Raar dat de pc niet gewoon je IDE bus scant. Draaide je eerst van schijf 2(toen hij nog slave was) XP of vanaf nu pas?

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Kun je nog wel in de BIOS komen?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even in de bios proberen te komen, wat moet ik er doen als ik er in ben?

de inhoud van de schijven is precies het zelfde gebleven. Dus waar eerst xp opstond staat nogsteeds xp op.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Probeer eens de HD's helemaal los te halen en kijken wat je PC dan doet? Als je dan wel beeld krijgt eens proberen de HD's in hun vorige toestand te zetten (dus weer terugwisselen).

[edit]

Als je helemaal geen beeld krijgt kun je waarschijnlijk ook niet in de bios komen ;) Probeer eens te doen wat ik hierboven schreef.

[ Voor 31% gewijzigd door Solomon op 07-02-2005 15:12 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
wat voor piepjes hoor je precies?

edit:

kijk hier even naar

waarschijnlijk zit je geheugen of je videokaart niet goed

[ Voor 73% gewijzigd door IKKE86 op 07-02-2005 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
normaal piepje, wat ik altijd al hoorde .. soort van 'nu begin ik met werken' piepje ;)

Verwijderd

Misschien overbodig:

- alle kabels juist aangesloten op je mb?
- zit alles nog op zijn plek nadat je in je pc hebt gezeten? Bedoel, zit je geheugen, vid kaart nog nog goed in hun slot?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Ja, alles even aandrukken wil ook nog wel eens helpen!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Klinkt als de videokaart die niet lekker in het slot zit, gewoon er effe uithalen en opnieuw erin doen :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, jullie zien technisch gezien geen reden waarom hij dit zou kunnen doen? dus ik had het wel goed bedacht. (kwa jumper settings etc)

Dan zet ik hem weer terug en ga ik alles ff aandrukken etc. want ik kan niets met de oude opstelling

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:26:
ok, jullie zien technisch gezien geen reden waarom hij dit zou kunnen doen? dus ik had het wel goed bedacht. (kwa jumper settings etc)

Dan zet ik hem weer terug en ga ik alles ff aandrukken etc. want ik kan niets met de oude opstelling
waarschijnlijk ben je gewoon met je hand tegen je videokaart gekomen ofzo, veder niks bijzonders

Verwijderd

Topicstarter
videokaart er uit en er weer in gedaan .. nogsteeds niets.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met ouwe pc's heb je wel eens dat ie geen beeld geeft als de CD-rom verkeerd aangesloten zit. Misschien is dit net zoiets? Dus koppel je hdd's eens los en kijk of ie het dan wel doet :)

Verwijderd

Zitten je ide cables wel goed op je mb?

Rood op pin 1...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:10:
ik ga even in de bios proberen te komen, wat moet ik er doen als ik er in ben?

de inhoud van de schijven is precies het zelfde gebleven. Dus waar eerst xp opstond staat nogsteeds xp op.
Controleer of de schijf wel als bootable is geselecteerd.

Verwijderd

Dat zou het kunnen zijn...bootsequence.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 16:14
Soms wil een pc niet booten als de ide verkeerd is aangesloten of wanneer iets niet werkt aan de ide. Heb je nou al geprobeerd om te booten zonder hd's en krijg je dan wel beeld? (en dan de IDE bij het mb eruit trekken)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Wat voor IDE kabel heb je? Heb je de 40 pins steker ook verwisseld?? Cable select type!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 12:19 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dit loopt duidelijk op niks uit. De topicstarter doet totaal niks uit eigen initiatief. Hier worden heen en weers vragen gesteld van relatief laag niveau, welke allemaal al lang en breed in de FAQ te vinden zijn.

TS, neem o.a. dit eens door:
Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
PMG FAQ / PMG Beleid »» Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.