Speedtouch 510/home met af en toe wegvallende verbinding

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Beste lezers,

Ik zou het op prijs stellen als een van jullie misschien een oplossing weet voor het volgende. Na wekenlang gezocht en van alles en nog wat geprobeerd te hebben heb ik nog geen oplossing. Het gaat om het volgende

- Ik heb bedraad en draadloos internet met de volgende configuratie:

* Alcatel Speedtouch 510 Home, de versie met de lampjes aan de bovenkant, met 4.27.0 firmware (nieuwste) verbonden met cross-cable aan:

* Linksys WRT54G-router ook met de nieuwste firmware

Het probleem is dat ik minstens 1 keer, maar vaak nog meer keren, een even wegvallende verbinding heb. De verbinding komt dan niet vanzelf terug, maar het is nodig om de netwerkverbinding te herstellen en soms zelfs ook compleet te herstarten. Dan doet hij het vaak wel weer, maar nooit voor lang...zeg maar 8 uur lang bijv. Enkele details:

* Als het internet wegvalt is dat meteen op alle pc's het geval, zowel bedraad als draadloos
* De instelling van de Speedtouch is standaard, na het draaien van de cd zeg maar.
* De instelling van de Linksys is dat deze als DHCP-server en AP staat ingesteld. Ik heb het ook geprobeerd om alleen de Linksys als DHCP te laten werken en de DHCP op de Speedtouch uit te zetten maar dan kon ik niet lang daarna met de CD alles weer herconfigureren.
* Besturingsysteem op alle pc's: Windows XP Pro-SP2, met zowel voor ethernetadapters als draadloze netwerkadapter de nieuwste drivers.
* De stroom op beide apparaten eraf en er weer op helpt ook trouwens.
* Ik heb het ooit met een bedrade US-Robotics router geprobeerd maar die gaf dezelfde kuren

Kortom: is er een instelling op de Speedtouch die mogelijk kan helpen dan hoor ik het graag. Of als het iets anders is ook natuurlijk. Je zou me er erg mee helpen dus bedankt alvast voor de interesse en het doorlezen :) _/-\o_

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Crash je linksys of je speedtouch?

Speedtouch-> maakt een systeem log aan.
of is herstarten van de linksyste al genoeg.

wat bedoel je met
maar het is nodig om de netwerkverbinding te herstellen en soms zelfs ook compleet te herstarten.
"ipconfig /renew" ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• objectief2
Bedankt voor de reactie:

Als antwoord op je eerste vraag: de Linksys crasht niet dus het moet de Speedtouch zijn. Het oranje lampje begint te knipperen.Wat ik dan meestal zelf doe is naar netwerklocaties gaan-> verbinding herstellen....dan gaat ie van alles wissen enz. En soms heb ik dan weer internet, maar soms doet ie het ook pas weer als ik er ook nog een herstart bij doe.

ipconfig/renew gebruik ik niet.

De standaardgateway, DHCP-server en DNS-server hebben allemaal als ip 192.168.1.1. Op beide apparaten is DHCP ingeschakeld. Hopelijk weet je nu iets meer :)

[ Voor 17% gewijzigd door objectief2 op 07-02-2005 15:30 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

objectief2 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:25:
Als antwoord op je eerste vraag: de Linksys crasht niet dus het moet de Speedtouch zijn. Het oranje lampje begint te knipperen
het @ lampje?
-wat zegt hij in de system log van je speedtouch? line sync lost? (wat hij ook zegt, haal het eens door de search).

Kijk voorl eens goed na of je splitter goed is aangesloten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• objectief2
Het is inderdaad het @-lampje wat oranje begint te knipperen. Nog niet eerder genoemd maar ik heb ooit ook hier eens iets gelezen over packetloss en dat leek heel erg op mijn probleem. Dit had alleen met een bepaalde aarding van de telefoonlijn of stroom etc te maken en dat heb ik allemaal gecheckt. Ook de splitter zit goed. Verder kant-en-klare kabels gebruikt etc.

Wel bedankt voor de tip van die systemlog trouwens. Daar heb ik niet eerder aan gedacht. Bij de volgende hapering in internet ga ik daarnaar kijken en post ik het hier weer. :) Bedankt.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

objectief2 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:58:
Wel bedankt voor de tip van die systemlog trouwens. Daar heb ik niet eerder aan gedacht. Bij de volgende hapering in internet ga ik daarnaar kijken en post ik het hier weer. :) Bedankt.
Hmm, dan moet je waarschijnlijk contact opnemen met kpn (of je provider) die kunnen de lijn wellicht nog nakijken. Wij kunnen er niet zoveel mee als het je line sync is.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als het het @lampje is, verlies je zoals al gezegd je LineSync. Probeer het modem eens met een korte kabel vlak achter de splitter aan te sluiten en de splitter met een korte kabel vlak achter het punt waar de KPN lijn je huis binnenkomt (ISRA). Indien nog steeds het zelfde probleem probeer dan je modem eens direct met een korte (KPN-geleverde) kabel op je ISRA aan te sluiten. Indien je dan geen probleem hebt is het waarschijnlijk een defecte kabel dan wel splitter. Indien het probleem ook direct op ISRA voort duurt, wordt het tijd om KPN te bellen met wegvallende LineSync.
Pagina: 1