[WD2000JB] Unmountable_Boot_Volume

Pagina: 1
Acties:

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-03 13:12
Afgelopen week heb ik een nieuwe Harde schrijf gekocht, de WD2000JB. Gelukkig met mijn nieuwe HD plaats ik hem in mijn computer en wil ik windows opnieuw installeren. De schrijf wordt herkend, en windows kopiert de setup bestanden. Tot dan alles goed.

Na alles overgekopierd te hebben boot windows en gaat die de installer in. Helaas kom ik daar niet in want windows weet mij het volgende te melden:
Unmountable_Boot_Volume
met foutcode:
STOP 0x000000ED
Ok, er kan natuurlijk iets fout gaan en ik ga opzoek naar een oplossing. Als eerst vervang ik een 40-pin IDE kabel met een 80-pin IDE kabel. Geen resultaat

Dan maar deze FAQ volgen. Helaas biedt chkdsk geen uitkomst, net zoals fixboot.

Ik begin nu behoorlijk moedeloos te worden, en dacht daarbij: Misschien kan GoT voor het verlichtende antwoord zorgen :? ;)

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 09:44
Mm dat is wel flink balen. Naar wat ik er van weet zou ik zeggen dat hij kapot is. Maar echt veel meer kan ik je er niet over zeggen.

• UTM
Schopz0rs >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laat eens het diagnosetooltje van de HDD fabrikant erop los :)

• UTM
BalusC schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:43:
Laat eens het diagnosetooltje van de HDD fabrikant erop los :)
Gaat nu gebeuren :)

De Quick test geeft aan dat er geen fouten te vinden zijn

[ Voor 14% gewijzigd door UTM op 08-02-2005 11:14 ]

Verwijderd

Kan toch zijn dat je schijf stuk is.
Of meschien pikt windows 1 helepartitie van 200GB niet.

Wat je kan proberen is een partitie van +/- 15GB maken en daar windows op installeren , tja en als dat niet helpt probeer eens een andere HD en kleinere ofzo , en als je daar wel windows op geinstalleerd krijgt dan denk ik toch echt dat je 200GB HD stuk is.

• UTM
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:53:
Kan toch zijn dat je schijf stuk is.
Of meschien pikt windows 1 helepartitie van 200GB niet.

Wat je kan proberen is een partitie van +/- 15GB maken en daar windows op installeren , tja en als dat niet helpt probeer eens een andere HD en kleinere ofzo , en als je daar wel windows op geinstalleerd krijgt dan denk ik toch echt dat je 200GB HD stuk is.
Ik installeer al op een partitie van 1,2 Gig. Dit gaat sneller (installeren/overzetten) en kan ik dus eerder kijken of alles goed gaat. Maar goed, de media test *full* is nu bezig en wanneer die het niet doet moet ik maar terug naar de winkel :(

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
En als je de windows repair console opstart en eens /fixmbr en /fixboot doet, werkt het dan wel (mischien 1 keer.. maar werkt het)?.

Kijk ook eens of er niks vreemd staat in de bootsequence in je bios. Als dat nog niet helpt, dan lijkt mij het iets met de schijf, maar je zou ook nog een bios update enzo kunnen proberen.

• UTM
m33p schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:03:
En als je de windows repair console opstart en eens /fixmbr en /fixboot doet, werkt het dan wel (mischien 1 keer.. maar werkt het)?.

Kijk ook eens of er niks vreemd staat in de bootsequence in je bios. Als dat nog niet helpt, dan lijkt mij het iets met de schijf, maar je zou ook nog een bios update enzo kunnen proberen.
Ik heb net de gehele schrijf met WD-tool geformatteerd en gescand. Geen gekke dingen gevonden. Tijd voor iets anders dus :)

- NTFS Partitie maken van 1,2 Gig.
- Windows installeren
- Waarschijnlijk blauwscherm krijgen :(
- Repair / fixboot en fixmbr
- Resultaat checken

En dan weet ik het even niet meer :P

• UTM
Schop! Nu HD gehaald (garantie). Erin gegooid maar helaas weer zelfde probleem. Iemand oplossing? Ik namelijk niet

Verwijderd

Hmmm IDE controller op het mainboard meschien brak ?, probeer die HD is in een andere pc en probeer er dan windows optezetten, zal het veder ook zo ff niet weten.

• UTM
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:43:
Hmmm IDE controller op het mainboard meschien brak ?, probeer die HD is in een andere pc en probeer er dan windows optezetten, zal het veder ook zo ff niet weten.
Het 'leuke' is dat een standaard HD (Hitachi 80gig, die er al bij zat) het wel gewoon doet

Verwijderd

Wat ik eens zou proberen:

Partitioneer je hardeschijf eens onder Win2k of WinXP ( op een andere pc natuurlijk; let op dat je windows hem ziet als 200GB, zie opmerking (!!!) ).
- Maak een primaire partitie (15 GB bv, iig kleiner dan 137 GB).
- Deel de rest (GB's) in naar wens
- Installeer opnieuw OP de 15 GB primaire partitie..

Windows wil nog wel eens moeilijk doen met harde schijven groter dan 137 GB..

Opmerking; Zoek ook eens op tweakers naar: "enable large LBA".

Welke Windows versie gebruik je btw ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 16:59 ]

Verwijderd

Misschien Bios van je moederbordje updaten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:58:
Misschien Bios van je moederbordje updaten.
Ik zou eerst kijken of je BIOS hem vind als 200GB alvorens deze te updaten, heb er slechte ervaringe mee :P (kan aan mij liggen..)

Verwijderd

gebruik je een instalatie cd met SP1 of SP2??Geloof dat xp pas bij SP1 200GB of meer ondersteunt

• UTM
Hij vind mijn HD gewoon als 200gig. Ik partitioneer hem al zo klein mogelijk (11gig). Maar hij blijft constant de foutmelding geven
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:01:
gebruik je een instalatie cd met SP1 of SP2??Geloof dat xp pas bij SP1 200GB of meer ondersteunt
Ja, SP1

[ Voor 46% gewijzigd door UTM op 14-02-2005 17:02 ]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 19:55
Zorg als eerste dat je bios up2date is en lees ook even de volgende links door:

OM FAQ / Beleid
OM FAQ / Beleid

Bij de laatste link ook even puntje vijf lezen onder de Windows gerelateerde kwesties
Pagina: 1