Toon posts:

[RA2] Netwerk Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry mensen het zoveelste post hierover, maar ik geraak er echt niet uit met de andere topics dat ik al gelezen heb....

Het is dus zo: Ik en mn broertje zouden graag Red Alert 2 over LAN spelen, we draaien beiden Win XP SP2 (ene Pro en de ander home edition) verbonden met een cross-over kabel. Andere games gaan goed via LAN. (één heeft 2 netwerkkaarten)

Ik heb hem al zover gekregen dat ze elkaar zien (hier zit ik al met een VPN connectie)
maar 1 kan posts lezen van 2 i/d lobby maar niet omgekeerd. 2 kan het spel van 1 dan joinen, maar 1 ziet niet dat ie erbij zit. Ik heb al voor beide de IPX protocols geinstalleerd geprobeerd met ethernet 802.3 daar maar daardoor ging het helemaal niet meer heb dus terug gezet op auto.

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.... :)

Verwijderd

Tijdje geleden Ra2, maar altijd leuk op netwerk. Probeer eens in de instellingen van RA2, ik dacht bij netwerk instellingen moet ergen een soort adres staan dat eruit ziet als 00F: bla bla, je begrijpt het wel als je het ziet, verander die en expirimenteer er wat mee. Heb ook veel problemen met Ra2 lan gehad maar door het veranderen van deze instellingen lukte het altijd wel na een tijdje.

Mvg,

Remco

P.S. Als je niet begrijpt wat ik bedoel zal ik binnenkort wel even in het spel kijken hoe de instellingen heet en waar hij te vinden is, dan kan ik wat precieser zijn. Volgens mij moet de optie die ik bedoel makkelijk te vinden zijn en is dat niet nodig.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

@Radeon: dat zijn IPX adressen, dat zegt TS al.

@ TS: Het kan best zijn dat jouw VPN connectie geen IPX 'snapt' en de routering daarvan ook niet via je VPN loopt. Ik zou daar mee beginnen. Welke apparatuur gebruikt je voor je VPN? Kun je wel via IPX verbinding leggen met elkaar, of is er alleen een IP tunnel?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Waarom breng je een VPN verbinding tot stand voor RA2?
Ik heb het zelf al over een netwerk gespeeld maar heb niks van VPN geinstalleerd.
Had alleen de IPX/ SPX protocol geinstalleerd en de systemen zagen elkaar al in RA2.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je niet gewoon via WOL spelen, ook al gaat het om een LAN game?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's,

Ik kan een gewone Lan verbinding doen (ze zijn verbonden met een cross cable) maar dan kan er maat één de ander zien, ik las dat gewoon ergens van die VPN connectie, ik postte dit gewoon omdat ik hiermee het verst geraakte. De instellingen bij netwerk zijn juist 00000: MAC adres dit klopt want die nullen had k ingesteld ergens bij me verbinding, en die mac zag ik via ipconfig /all in cmd.
En die protocol heb ik al geinstalleerd op beide pc's. Iemand nog een ander idee?

Via internet had ik ook geprobeerd maar ik geraak er maar via één pc op (die die rechtsstreeks verbinding heeft, en die dan deelt naar de ander).

Verwijderd

Topicstarter
iemand? :? |:(

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
2 kan het spel van 1 dan joinen, maar 1 ziet niet dat ie erbij zit.
Je zegt dat als de 1 connect, dat de ander hem niet kan zien...
Is dit altijd zo dat bijv. 1 het niet ziet dat 2 connect.. of kan 2 het ook af en toe niet zien :?
(snappie :P )

De spellen die het wel doen... die zijn niet via IPX neem ik aan :)

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
idd

kijk, het was zo de NIEUW zit in de server van ORIG en ziet die van ORIG ziet NIEUW niet in lobby en ook niet als ie in het spel zit van ORIG.... kweet het is moeilijk uit te leggen... snap je het wat beter? 8)7

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke (software) router gebruik je?

• Zephyer
OlafvdSpek schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:51:
Welke (software) router gebruik je?
Crosscable :+ |:(
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:25:
idd

kijk, het was zo de NIEUW zit in de server van ORIG en ziet die van ORIG ziet NIEUW niet in lobby en ook niet als ie in het spel zit van ORIG.... kweet het is moeilijk uit te leggen... snap je het wat beter? 8)7
Volgens mij wel ...
Joining client ------------------------------------------------- >Server
NIEUW ------------------------------------------------- >ORIG
Lobby :
[ORIG] --------- joined lobby --------- kijkt --------- en ziet geen NIEUW ---------

Maar ...
Lobby :
[NIEUW] --------- joined lobby --------- kijkt --------- en ziet wel ORIG --------- :?

In andere woorden...
ORIG ziet NIEUW niet joinen... en spelen...
Ziet NIEUW ook niets, of ziet hij/zij wel ORIG :?

MW | BF1 Stats

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat is geen router. Windows Internet Connection Sharing misschien?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:52

HeepH

Dope Rapper

OlafvdSpek schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:31:
[...]

Dat is geen router. Windows Internet Connection Sharing misschien?
wat dacht je van kabel in pc1 , kabel in pc2 , en gaan ? (nofi hoor,maar lijkt me opzich logisch)

http://specs.tweak.to/16495

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HeefStan schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:18:
wat dacht je van kabel in pc1 , kabel in pc2 , en gaan ? (nofi hoor,maar lijkt me opzich logisch)
En jij dacht dat gedeeld internet dan ineens werkte?

Verwijderd

Topicstarter
Lobby :
[ORIG] --------- joined lobby --------- kijkt --------- en ziet geen NIEUW ---------

Maar ...
Lobby :
[NIEUW] --------- joined lobby --------- kijkt --------- en ziet wel ORIG --------- :?

In andere woorden...
ORIG ziet NIEUW niet joinen... en spelen...
juist :)

gewoon met een crosscable van de éne naar de andere en ook Windows Internet Connection Sharing gebruik ik zodat NIEUW via ORIG op het net kan gaan.

• Zephyer

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
NIEUW kan ORIG wel zien maar niet omgekeerd, NIEUW kan zelfs het spel joinen van ORIG maar ORIG merkt hier niets van...

• Zephyer
Wel eens omgekeerd geprobeerd...
NIEUW laten hosten en ORIG laten joinen...

Anders zijn mijn pijlen ook op ... :X 8)7

MW | BF1 Stats

Pagina: 1