Toon posts:

USB Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende case:

Een AMD 1200+ processor, 196mb, 2 usb back, 2 usb front.
USB heeft vrijwel altijd gewerkt, wil ik nu bijvoorbeeld mijn cardreader, bluetooth dongle of webcam aansluiten, gaat het lampje van het desbetreffende apparaat wel branden, alleen wordt het apparaat niet herkend.
Normaal als ik bijv. mijn cardreader aansloot, werd er na enkele seconde een extra harde schijf aangemaakt, nu doet ie dat ook niet meer.

Waar zit het probleem, en hoe kan dit worden opgeslost?
_/-\o_

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Heb je wel de USB drivers van je moederbord geinstalleerd?...En op de juiste manier? Ze staan op de CD die bij je moederbord hoort.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
wat heb je zelf al geprobeerd?

Heb je bijvoorbeeld al eens gecheckt of ze het onder linux (knoppix bijvoorbeeld) of dergelijke wel doen -> indien ja, software probleem, indien neen, hardware probleem...
Heb je die dingen al eens uit je apparaatbeheer gehaald en je pc hertsart zodat ze opnieuw geïnstalleerd werden?
heb je de laatste drivers voor je mobo al eens opgehaald?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kijk eens in je apparatenbeheer... staat daar iets vermeld bij je USB aansluitingen? En kijk dan ook wanneer je een apparaat hebt aangesloten. Vermeld ook even welk OS je draait...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows xp, in apparaatbeheer kan ik niets over USB vinden

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15
Heb zelf weleens gehad dat door het vele in en uit pluggen de usb connector vervormd was en niet goed aansloot. Misschien de connector van je cardreader een beetje indeuken zodat ie weer goed contact maakt?

Verder, hoeveel usb apparaten heb je aan 1 poort hangen die geen eigen voeding hebben?

EDIT:
Als je in apparaat beheer geen USB kan vinden ligt het idd aan je drivers.

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 07-02-2005 12:55 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:51:
Ik draai windows xp, in apparaatbeheer kan ik niets over USB vinden
Dan staan de stuurprogramma's voor je USB controller niet goed geinstalleerd.

Welkom op GoT trouwens :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden te zien. Daar ben je blijkbaar een beetje te snel doorheengeklikt, want je hebt het stukje gemist over het lezen van Beleid en FAQ van een subforum voor je een topic post.

PMG Beleid

Hierin staat dat je je volle specs dient te posten. Als je dat gedaan had, hadden we exact kunnen zeggen welke driver je nodig hebt. Nu moeten we het gewoon abstract houden. Hoe concreter jouw info, des te concreter de antwoorden die je krijgt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1