[alg] explorer openen op netwerk drive.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik zit met het volgende probleem (voor een intranet applicatie). Is het mogelijk dat ik via een webpagina (eventueel met internet explorer specifieke javascript/activex etc) een file-explorer kan openen op een netwerk drive?

Ik heb een webapplicatie met daarin links naar bestanden, maar het zou prettig zijn als automatisch een explorer geopend kan worden zodat ze direct bij het bestand kunnen komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 07-02-2005 12:47 ]

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 16:22
Is het je bedoeling om windows explorer te laten openen in een bepaalde folder ?

Dit kan je vrij eenvoudig doen door in het shell commando de folder mee te geven die hij moet openen :

code:
1
%SystemRoot%\explorer.exe w:\netwerkfolder

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:19

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 ziet hier meer een clientside probleem dan een serverside probleem in :)

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

code:
1
<input type="file">

Ik weet niet of die je genoeg mogelijkheden geeft voor wat je wil?

• Alarmnummer
André schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:20:
code:
1
<input type="file">

Ik weet niet of die je genoeg mogelijkheden geeft voor wat je wil?
Daarmee kan je een file uploaden en dat is niet wat ik bedoel.

Ik ben bezig met een applicatie waarmen oa een overzicht kan krijgen van bestanden. Dit overzicht wordt gepresenteerd in een html pagina, en men zou het bestand kunnen downloaden. Maar het zou ook handig zijn als mensen een file-explorer krijgt met daarin de directory geopend waar dit bestand (oa) dus in staat. Op deze manier kan een gebruiker dus meteen bij zijn gezocht bestand komen.

Deze vraag lijkt me wel vrij duidelijk zo...

De vraag is of en hoe dit gerealiseerd kan worden. Moet ik me vergrijpen aan ActiveX componenten/ windows specifieke javascript? Verder is het voor een intranet applicatie en men heeft op hun eigen computer een mapping naar een centrale file server (ook windows).

[ Voor 12% gewijzigd door Alarmnummer op 07-02-2005 13:36 ]

• André

André

Analytics dude

code:
1
<iframe src="file:///c:\"></iframe>

Dan zou het zo kunnen :)

edit:
:w

[ Voor 26% gewijzigd door André op 07-02-2005 13:37 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je even uitleggen waarom dit niet is wat je wilt:

HTML:
1
<iframe src="\\UNC-Path\" width="600" height="400"></iframe>

Of bedoel je juist dit :P

edit:
GRRRrRRRRR Dré :(

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 07-02-2005 13:37 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Alarmnummer
André schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:37:
code:
1
<iframe src="file:///c:\"></iframe>

Dan zou het zo kunnen :)

edit:
:w
Dus hiermee open je automatisch explorer op de c schijf?

• André

André

Analytics dude

Alarmnummer schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:40:
[...]

Dus hiermee open je automatisch explorer op de c schijf?
Je krijgt dan een iframe met daarin in IE gewoon de windows explorer en in FF een soort van folderview zoals apache ze serveert.

• Alarmnummer
André schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:43:
[...]

Je krijgt dan een iframe met daarin in IE gewoon de windows explorer en in FF een soort van folderview zoals apache ze serveert.
Ok.. thanx.. Dan hoef ik alleen nog de mappings te fixen (iedere gebruiker kan een andere mapping hebben) en dan ben ik klaar. Hier kom ik zelf wel uit.. thanx..

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

De genoemde methodes werken clientside. Je kan natuurlijk ook server side de netwerk file benaderen. Dan doet de server de directorie listings en zet die om in html formaat voor de client. Op deze manier heb je meer controle over de presentatie en gebruikesinterface. Clientside (via de file:// url methode) heeft het voordeel van de eenvoud.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alarmnummer schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:46:
[...]

Ok.. thanx.. Dan hoef ik alleen nog de mappings te fixen (iedere gebruiker kan een andere mapping hebben) en dan ben ik klaar. Hier kom ik zelf wel uit.. thanx..
Of je gebruikt het UNC-path ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Alarmnummer
suntsu schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:49:
De genoemde methodes werken clientside. Je kan natuurlijk ook server side de netwerk file benaderen. Dan doet de server de directorie listings en zet die om in html formaat voor de client. Op deze manier heb je meer controle over de presentatie en gebruikesinterface. Clientside (via de file:// url methode) heeft het voordeel van de eenvoud.
Het probleem aan deze aanpak is dat je niet makkelijk bv word voor je neus krijgt als je het bestand aanklikt. Het zijn namelijk interne documenten die mensen gewoonlijk via hun drive-mapping kunnen aanspreken en in dit geval via een zoeksysteem kunnen vinden. Als ze het bestand hebben gevonden moeten ze op precies dezelfde manier ermee kunnen werken als ze voorheen ook deden (dus verwijderen, aanpassen etc).

• Alarmnummer
BtM909 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:50:
[...]

Of je gebruikt het UNC-path ;)
Ik zal hier straks even naar kijken.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Check ook nog even of dit überhaupt nog werkt op een local intranet zone op een XP sp2 client die volledig gepatched is... Er staat me iets van bij dat ze de file:// protocollen uitgeschakeld hadden ivm wat buggy sandboxjes...

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1