Toon posts:

Probleem installatie netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik probeer een netwerkkaart te installeren in een pc van een kennis. Maar bij het heropstarten na de installatie krijg ik de volgende melding: De netwerkadapter werkt niet goed of niet alle stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. (Code 10). Werk de stuurprogramma's voor dit apparaat bij.
Als ik ga kijken bij apparaatbeheer staat dezelfde melding.

Het besturingssysteem is windows 98 SE.
Wanneer ik de diagnostische software uitvoer die op de disk staat van de netwerkkaart dan zijn de resultaten van de tests ok.

Het volgende heb ik reeds geprobeerd:
- De drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- De kaart verstoken van pci sleuf en drivers opnieuw geïnstalleerd
...steeds met hetzelfde resultaat.

Alvast bedankt voor een antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een andere netwerkkaart ingebouwd die uit mijn pc komt waarvan ik zeker ben dat deze werkt. En ik krijg dezelfde foutmelding.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien handig als je even het type netwerk kaart en mainboard erbij zet ?

• breinonline
  • Laatst online: 09:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Zijn er verder geen IRQ conflicten, probeer de bronnen eens anders te configureren?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Het type netwerkkaart is Edimax EN-9130TX. Het gaat over een oudere pc pentium 133 Mhz, 64MB RAM.

Ik zie dat de netwerkkaart op IRQ 11 staat. Op dezelfde IRQ staat ook het volgende "IRQ Holder voor PCI-steering". Zou dit voor problemen kunnen zorgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor chip zit er op die netwerkkaart en exact welke drivers probeer je :?

- probeer eens generic drivers voor die chip (dus van pakweg Realtek ipv van Edimax)
- probeer die kaart eens in een andere PCI slot te steken

Als dat niet werkt - ga na welke PCI versie de kaart eist en je moederbord levert. Het kan zijn dat dit een PCI 2.2 kaart is die je in een PCI 2.1 slot probeert te steken :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De kaart heeft de volgende chipset: Realtek 8139A

-Ik probeer zo meteen eens de generic drivers van Realtek te installeren van dezelfde chipset.
-Ik had de kaart al in een andere pci poort gestopt maar dit gaf geen oplossing.
-Verder staat op de doos van de netwerkkaart vermeld dat deze zowel pci 2.1 en pci 2.2 ondersteund.

Ik laat zo meteen weten of het gelukt is.

Bedankt voor alle hulp!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de drivers van de website van Realtek gedownload en geïnstalleerd maar het probleem blijft.
Bij het opstarten wordt de melding gegeven dat de netwerkkaart niet goed werkt en moet opnieuw geïnstalleerd worden.
Wat ik er nog bij wil vermelden is dat er een zelfde code 10 bij de apparaten Windows Sound system en SB16 Audio device staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 13:57 ]

• breinonline
  • Laatst online: 09:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Probeer het IRQ / bronnen van de kaarten die nu code 10 geven eens te veranderen? Kan je een dusdanige combinatie kiezen dat ze niet meer conflicteren?
Zo niet kan je nog proberen op te starten in de veilige modus, gooi alle drivers in apparaatbeheer weg voor de pci kaarten die je gebruikt. Doe de computer uit, trek alle pci kaaten eruit (op één na) en installeer ze één voor één opnieuw. Waarschijnlijk gaat het nu wel lukken de boel zonder conflicten te installeren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Er zit maar 1 andere pci kaart in en deze is de videokaart.
heb de drivers verwijderd in veilige modus en het apparaat opnieuw geïnstalleerd maar geen oplossing.
De andere apparaten die code 10 geven zijn geen pci kaarten.
In de bios heb ik de pci poort van de netwerkkaart op een andere vrije irq geplaatst dit gaf ook geen oplossing.
In apparaatbeheer worden ook geen irq conflikten weergegeven met andere apparaten.

Ik raak er maar steeds niet uit.
Windows 98 opnieuw installeren is misschien nog een oplossing?
Pagina: 1