Acer Travelmate 290 + Intel 2200BG = WiFi gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:45

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik heb sinds een jaar een Acer Travelmate 290 en hij bevalt me prima. Het enige waar ik al een hele tijd tegenaan loop is het feit dat er maar een 11Mbit WiFi-kaart in zit.

Ik heb dus even rondgevraagd, en ik heb via-via een nieuwe Intel 2200BG Mini-PCIkaart weten te bemachtigen. Ik heb dus voorzichtig m'n laptop open geschroefd, kaartje vervangen en weer dichtgemaakt. M'n laptop en WinXP Pro SP2 herkennen m'n kaartje wel en de drivers installeren zich ook prima, alleen de hardware switch die op m'n laptop zit werkt niet. Met die switch kun je nl simpel je WiFi kaart aan en uit zetten (wie kent hem niet :) ), alleen na wat rondneuzen op google kwam ik erachter dat de 2200-kaart die switch niet meer ondersteunt. En het leuke is dus dat de ProSet-software van Intel zegt dat de hardware-switch nog uit staat en hij dus geen netwerken kan vinden.

Ik heb al op GoT en met google lopen zoeken, maar daar schoot ik niet veel mee op. Ik ben wel een aantal sites tegengekomen met mensen die ongeveer hetzelfde probleem hebben maar dat lag aan het feit dat die switch niet onder Debian werkte.

Heeft iemand dit probleem al eerder ergens gehoord/gezien of weet je het antwoord? Laat het me aub even weten ;) thankz

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
AlKoholiK schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:59:
Ik heb sinds een jaar een Acer Travelmate 290 en hij bevalt me prima. Het enige waar ik al een hele tijd tegenaan loop is het feit dat er maar een 11Mbit WiFi-kaart in zit.

Ik heb dus even rondgevraagd, en ik heb via-via een nieuwe Intel 2200BG Mini-PCIkaart weten te bemachtigen. Ik heb dus voorzichtig m'n laptop open geschroefd, kaartje vervangen en weer dichtgemaakt. M'n laptop en WinXP Pro SP2 herkennen m'n kaartje wel en de drivers installeren zich ook prima, alleen de hardware switch die op m'n laptop zit werkt niet. Met die switch kun je nl simpel je WiFi kaart aan en uit zetten (wie kent hem niet :) ), alleen na wat rondneuzen op google kwam ik erachter dat de 2200-kaart die switch niet meer ondersteunt. En het leuke is dus dat de ProSet-software van Intel zegt dat de hardware-switch nog uit staat en hij dus geen netwerken kan vinden.

Ik heb al op GoT en met google lopen zoeken, maar daar schoot ik niet veel mee op. Ik ben wel een aantal sites tegengekomen met mensen die ongeveer hetzelfde probleem hebben maar dat lag aan het feit dat die switch niet onder Debian werkte.

Heeft iemand dit probleem al eerder ergens gehoord/gezien of weet je het antwoord? Laat het me aub even weten ;) thankz
Ik ken dit probleem (geweldige stukje software ... had het ook op m'n acer tm-800)

Anyway, ik had hem altijd aan, maar ik kon het wel aan en uit zetten via hardware beheer.
Kijk daar eens ;)

En anders moet je eens programma'tjes van andere laptops proberen, zo gebruikte ik een programma voor ambit netwerkkaarten, maar het werkte wel :) (dat was met een A/B nic, dus die werkt niet met jouw laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Het rare is dat er op de Acer Support-site wel drivers staan (onder mijn notebook-versie) voor de 2200-versie van de kaart...die werken ook goed, alleen werkt het 'schuifje' dus niet. De Intel PROset-software klaagt ook dat de kaart softwarematig wel aan en uit te schakelen is, maar dat hij eerst hardwarematig aan moet voordat hij het ook echt gaat doen.

Ik heb net even een artikeltje op THG gelezen (clique) over het installeren van een MiniPCI-kaart in een notebook, maar daar staat niets belangrijks in over zo'n wireless-schakelaartje...ik snap er nix meer van.

Ik ga even proberen of ik hem onder Knoppix wel aan de praat krijg, maar aangezien ik daar niet zo heel veel ervaring in heb wordt dat nog wel even zoeken.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er in je bios geen optie om 'm aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Laatst online: 27-09 21:27

themaxter

Bugged..

Huh, welk type travelmate 290 heb je?
Ik heb er namelijk ook één, maar ik heb toch echt 54 mbit, inclusief ondersteuning van het schijfje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik heb een 290 T35, de 'basis-versie' zegmaar. Centrino chipset met Pentium-M 1300Mhz + Intel855GM controller.

En nee, in de BIOS staat geen functie om het aan of uit te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door AlKoholiK op 07-02-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 06-10 23:21
AlKoholiK schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:33:
Ik heb een 290 T35, de 'basis-versie' zegmaar. Centrino 1300 op een Intel855GM chipset.

En nee, in de BIOS staat geen functie om het aan of uit te zetten.
Intel pentium-M (core: Banias) ;)

Ik moest je gewoon verbeteren :P
Want dit is een zeer vaak gemaakte fout (centrino is een platform, nml de intel 855GM / PM chipset + intel banias of dothan cpu + intel 2100B of 2200B/G mini-pci nic... en ja er komt ook nog een 2910 A/B/G :))

Maargoed, heb je igg al een complete recover gedaan? Want het lijkt me toch echt dat dit een software probleem is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 07-02-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Het lijkt idd erg op een software-probleem, vandaar ook dat ik het eerst wilde proberen met Knoppix voordat ik m'n systeem weer compleet opnieuw moet installeren. En omdat ik zelf een sch**thekel heb aan vooraf geinstalleerde crappy software gebruik ik gewoon een normale installatie van XP Pro ipv de bijgeleverde CD's. Het zou kunnen dat daarop een driver/utility staat die ik nodig heb, maar ik ga geen XP Home installeren alleen voor die util. Heeft iemand een idee wat ik nodig heb en waar ik het kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 00:58
Misschien heb je der wat aan:

Ik heb een Intel minipci wireless kaartje en ik had dus een probleem met de drivers. Verbinding viel steeds weg en etc. Ik heb toen verschillende drivers van verschillende laptop fabrikanten gedownload. De drivers van DELL bleken toen zeer goed te werken. Misschien bied dit uitkomst voor jou probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
update:

Op deze pagina vond ik deze regel:
"Acer laptops with 2200BG cards seem not to have a hardware switch any more... despite the switch is ON, the light is not on unless you've first booted to windows 8-/
We can switch it on using acerhk:"
acerhk is dus een hotkey-app voor Acer laptops, alleen is dus gemaakt voor Linux, niet voor Windows :S Maar Launch Manager, een soortgelijk programma voor Windows zegt
Wireless LAN Not Exist
Betekent die melding dat m'n systeem de kaart wel herkent, maar die stomme util hem gewoon niet aan kan schakelen? Want de drivers installeren prima (waar ik inmiddels ookal 4 versies van heb geprobeerd).

Ik zit eraan te denken om een complete re-install van WinXP te doen maar dat heb ik een maand geleden ookal gedaan dus zoveel zin heb ik daar ook weet niet in... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
* AlKoholiK zou zich moeten schamen

Een tijd geleden wilde ik WinXP opnieuw installeren en dacht daarvoor de allernieuwste BIOSversie al te hebben geinstalleerd. Die gedachte is blijven hangen, totdat ik mijn BIOSversie (1.30) eens vergeleek met de nieuwste (2.00). En jahoor, bij de release van 1.60 stond dit:
SYS:
Add:
1. Support Intel Wireless 802.11b+g ID
Even geflashed en hij wordt herkend :) Het werkt weer als een zonnetje!
Bedankt voor de reacties iedereen! ;)

Pagina: 1