Is een privacy verklaring verplicht wanneer je mensen de mogelijkheid geeft om zich in te schrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief? Dus dat je mensen uitlegt wat er met hun gegevens gebeurt wanneer ze zich inschrijven voor de emailnieuwsbrief?
Ik dacht van wel, maar maakt dat wat uit dan? Gewoon doen. Staat wel zo netjes.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat ligt er aan... of de nieuwsbrief vanuit een bedrijf komt.
Bedrijven die persoonlijke gegevens vragen, moeten aangeven welk doel zij daarmee hebben. Verder geldt voor bedrijven een meldingsplicht. Daarmee kan het College bescherming persoonsgegevens (nu nog de Registratiekamer) beter toezicht houden op naleving van de wet. Op de website van het ministerie van justitie vindt u een samenvatting van de belangrijkste bepalingen van de nieuwe wet. Ook kunt u hier de volledige ‘Handleiding voor verwerkers van persoonsgegevens’ downloaden. Die is bedoeld voor bedrijven die persoonsgegevens verwerken in hun bestand
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het is in ieder geval wel zo netjes
. Is er een reden dat je het niet zou willen doen?
Regeren is vooruitschuiven
Kijk.Han schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:50:
Dat ligt er aan... of de nieuwsbrief vanuit een bedrijf komt.
[...]
Heb je misschien een adres voor mij waar dit vandaan komt?
Ej, niet zo lui hé! Je kan ook gewoon zoeken met Google.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:58:
Kijk.
Heb je misschien een adres voor mij waar dit vandaan komt?
[google=wet op de persoonsregistratie]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zou een regeltje op de aanmeld mail waarin staat dat "de gegevens (e-mail adres) alleen gebruikt worden om een nieuwsbrief te versturen" niet voldoen?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Pagina: 1