(cliché) Welke processor/chipset voor gaming setup?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik ga binnenkort een nieuw (gaming) systeem samenstelling, maar ben niet echt op de hoogte van recente ontwikkelingen. Ik heb natuurlijk wel verschillende topics op GoT en op andere hw sites bekeken, maar zit nog steeds te twijfelen over welke processor + chipset ik zal nemen.
Dit is voor mij namelijk beslissing nummer 1 om te nemen, daarna ga ik verder denken.

Het wordt iig een luchtgekoeld systeem, geen waterkoeling dus (niet onderhandelbaar ;))
Overklokbaarheid is leuk, maar geen prioriteit. Ik wil een superstabiel, koel en stil systeem hebben. En snel natuurlijk.
Ik neig een klein beetje naar een SLI systeem met het oog op de toekomst. Een nForce4 systeem dus. Maar dan zit ik gelijk vast aan een AMD setup, right? Deze optie/keus is er toch niet voor intel?

Mijn (waarschijnlijke budget) staat 1 van de volgende 2 mogelijkheden toe (richtlijn, de kloksnelheid kan veranderen):

Athlon 64 3500+ S-939
Pentium4 550J 3.4GHZ 1mb/800 S775 BX

- Welke van deze is het koelst met een (goede) koeler?
- Welke van deze is nou significant sneller? Er vanuit gaand dat de rest van het systeem geoptimaliseerd is.
- Stel dat de keuze P4/A64 gemaakt is, welke chipset/moederbord kan ik het beste (kwa performance) nemen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Lijkt me een duidelijk verhaal :)

Tip: kijk eens rond in Complete Systemen & Laptops ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 07-02-2005 11:50 ]

Dit topic is gesloten.