Toon posts:

Divx films op je DVD Player???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal een goeie avond toegewenst maareh voor het stappen had ik nog een klein vraagje....Ik heb sinds kort kabel en ben als een tierelier Divx'jes aan het downloaden. Nou vroeg m'n Pa of hij die ook op de DVD speler kon bekijken..dat lukte niet :(
Mijn DVD ondersteunt wel Video CD maar ik weet niet wat voor extensie de videofile dan moet hebben en ik weet vooral niet of ik Divx wel om kan zetten naar dat formaat....
Iemand ervaring met ditzelfde? zo ja, en je hebt nuttige info, zou ik je best vriendelijk willen vragen te replyen..
*D

Izme

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Als je logisch nadenkt en een beetje verstand van zaken hebt weet je dat dit niet zal gaan. DivX is niet echt een officieel geaccepteerde compressiemethode en zal daarom niet zo snel gebruikt worden in DVD players e.d.. Het antwoord is dus: nee het kan niet omdat er een geheel andere compressiemethode gebruikt wordt.

Verwijderd

Ik heb geen fluit verstand van divx codecs enzo maar met mijn nog nuchtere kop kan ik me zoiets bedenken als :
- Decode de divx avi naar een gewone avi
- Start nero op en maak een nieuwe video cd

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 15:36

ralfbosz

xm create bosz -c

Op zaterdag 06 januari 2001 21:04 schreef DjLucky het volgende:
Ik heb geen fluit verstand van divx codecs enzo maar met mijn nog nuchtere kop kan ik me zoiets bedenken als :
- Decode de divx avi naar een gewone avi
- Start nero op en maak een nieuwe video cd
Volgens mij moet je er nog eerst een MPEG bestand van maken (MPEG 2?). Avi is niet het formaat wat gebruikt wordt voor VideoCD. Trouwens ben je wel een stuk van de 'kwaliteit' van je DIVX kwijt, en tegenover DVD vergeleken is het al helemaal niks...

rm -r *

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 22:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Kan je er geen SVCD van maken ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 15:46
Op zaterdag 06 januari 2001 20:58 schreef McVirusS het volgende:
Als je logisch nadenkt en een beetje verstand van zaken hebt weet je dat dit niet zal gaan. DivX is niet echt een officieel geaccepteerde compressiemethode en zal daarom niet zo snel gebruikt worden in DVD players e.d.. Het antwoord is dus: nee het kan niet omdat er een geheel andere compressiemethode gebruikt wordt.
mp3 is ook niet officieel toch?

Advanced sheep-counting strategies

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:51

Infinithlon

i was there!

Op zaterdag 06 januari 2001 22:04 schreef BrammeS het volgende:

[..]
mp3 is ook niet officieel toch?
MP3 is wel officieel, niet vaak legaal gebruikt :9
DivX ;-) is niet officieel, EN niet vaak legaal gebruikt

when i wake up people take up mostly all of my time!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:47
Je kunt divx omzetten naar mpeg en dan op die manier kijken via de dvd speler. Kijk voor de methode op www.vcdhelper.com
Ik vind de kwaliteit zelf acceptabel. (Als je een goede divx hebt) Alleen het decoderen duurt lang, zo'n 14 a 16 uur.

Succes ermee

Verwijderd

:) Nee inderdaad je kunt geen divx-jes op je dvd speler bekijken! In iedergeval niet op de normale huis tuin en keuken dvd speler (ik kan me voorstellen dat er nog wel ooit eentje komt die dat snapt... ik bedoel met mp3's hebben sommige dvd spelers ook al geen problemen mee)

Wat je inderdaad wel kunt doen is een VCD of SVCD branden.. da's gewoon mpeg-1. Je maakt gewoon een mpeg-1 file (in de juiste beeld verhoudingen natuurlijk, ik durf zo niet te zeggen hoeveel dat precies moet zijn) Deze fik je dan gewoon als video cd of svideo cd. Nero kan dit bijvoorbeeld.

Zelf fik ik deze dingen onder linux en dat werkt het ook perfect.

>:)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:09

JT

VETAK y0

Op zaterdag 06 januari 2001 21:15 schreef ralfbosz het volgende:

[..]
Volgens mij moet je er nog eerst een MPEG bestand van maken (MPEG 2?). Avi is niet het formaat wat gebruikt wordt voor VideoCD. Trouwens ben je wel een stuk van de 'kwaliteit' van je DIVX kwijt, en tegenover DVD vergeleken is het al helemaal niks...
Nee, dat hoeft niet. Volgens mij zet nero dat zelf om. Anders weet ik niet hoe het kan, maar ik heb ook een avi direct gefikt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1