Toon posts:

Webwinkel met import uit Duitsland mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zelf woon ik vlakbij de grens en koop erg veel in het goedkope Duitsland, ook on-line kopen ben ik niet vies van. Nu zat ik mij echter af te vragen waarom het daarginder zo'n stuk goedkoper is (is dat alleen de btw) of zijn er in NL nog andere heffingen (net zoals de cd/dvd-schijfjes).

Voor de koop van die schijfjes kun je ook terecht bij NL-talige webwinkels die in Dld gevestigd zijn. Zou zoiets ook mogelijk zijn voor audio/hifi/tv/electronica ed.?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sowieso is BTW 3% lager, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Punt is gewoon dat de afzetmarkt in Duitsland vele malen groter is.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.....

Zou het mogelijk zijn om een Nederlandse site op te zetten in combinatie met een duitse webwinkel en dan vanuit Dld de goederen naar NL te verzenden. Of zou ik dan problemen krijgen met de douane? Het lijkt me dat de duitse inkoopprijzen ook veel lager zijn, als ik dan door een duitse webwinkel laat inkopen en het in NL ga verkopen, zou ik spekkoper zijn....

Of zie ik iets over het hoofd???

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op het moment dat jij als bedrijf iets invoert vanuit het buitenland om het vervolgens te verkopen in Nederland dan ben jij verplicht om je goederen aan te melden bij de douane. En dan ben jij diegene die invoerrechten en BTW moet betalen over de goederen. Doe je dat niet dan ben je strafbaar... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 07-02-2005 12:34 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49

sphere

Debian abuser

Han schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:34:
[...]

Op het moment dat jij als bedrijf iets invoert vanuit het buitenland om het vervolgens te verkopen in Nederland dan ben jij verplicht om je goederen aan te melden bij de douane. En dan ben jij diegene die invoerrechten en BTW moet betalen over de goederen. Doe je dat niet dan ben je strafbaar... :)
Hrm, er is toch vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU? Behalve auto's dan O-)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01
Han schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:34:
Binnen de EU mag je toch in- en uitvoeren wat je wil zonder extra kosten?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Klinkt o zo mooi dat Europa alleen elk land houdt er natuurlijk zijn eigen fiscale wetgeving op na. Met name Nederland is nooit vies van een flink heffinkje :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sphere schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:03:
[...]

Hrm, er is toch vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU? Behalve auto's dan O-)
Niet vrij als in gratis, maar vrij zonder extra regels.... tenzij... affijn, zo vrij is het niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 23:11

jkf

Een europese webwinkel die levert naar nederland brengt (moet iig) de Nederlandse BTW in rekening. Dit is mij ook al een aantal keer overkomen. Bij verzending door een Nederlandse webwinkel naar b.v. Duitsland moet ook de Duitse BTW in rekening worden gebracht. Geen BTW wordt in rekening gebracht als je een btw nummer opgeeft. Het gaat, naar ik heb begrepen, om het land waarnaar de goederen verstuurd worden, niet om het land waar de rekening naartoe gaat.

Dus in Nederland bestellen, de rekening naar het nederlandse adres laten sturen, de spullen naar bekenden in Duitsland laten sturen en die daar ophalen kan de moeite lonen. Alleen als je als particulier iets invoert heb je geen last van btw geneuzel

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49

sphere

Debian abuser

Ja, dit is allemaal wel grappig, maar als je die units in Duitsland koopt, krijg je 16% Mwst. terug, en moet je in Nederland 19% BTW afdragen op het moment dat je zo'n ding verkoopt. Met 3% meer zit je echt niet ineens op de prijzen van www.correct.com hoor.

Ik wist trouwens niet dat het voor particulieren anders was, dan voor bedrijven.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Dat heeft natuurlijk met BTW plicht te maken. Ondernemers zijn verplicht BTW af te dragen over de omzet die ze maken - "voorbelasting". Voorbelasting wil zeggen dat je als ondernemer de btw die je betaalt aan je leverancier van het totaal aftrekt. Als je importeert vanuit het buitenland moet je dat dus aangeven op je aangifte omzetbelasting. Dit is om BTW fraude tegen te gaan. Als particulier heb je daar weinig mee te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door under-world op 07-02-2005 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou dan het volgende mogelijk zijn: ik start een webwinkel, laat de klanten bij mij bestellen
(in NL) en laat het versturen vanuit Dld naar het NL-adres. Zo wordt het toch ook gedaan door die verkopers van cd/dvd schijfjes. Er is inderdaad vrij verkeer tussen de verschillende lidstaten van de EU, maar de koper is wel verantwoordelijk voor de afdracht van de extra heffingen die in NL gelden op die schijfjes. Uiteraard doet niemand dat, dus is het kopen van die schijfjes in Dld ook erg interesant.

Ik probeer uit te vogelen of het mogelijk is electronica in Dld in te kopen en in NL te verkopen prijzen liggen daar veel lager.
Pagina: 1