Toon posts:

[XP] externe HD wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe HD deze is aan de computer gehangen via Firewire.
Elke keer als ik hem wil aanzetten, zit de computer hem niet (lampje op de case van de hd blijft rood, af en toe na veel pielen (en zonder echt wat te hebben veranderd) wordt hij groen, en kan ik hem wel gebruiken.
eerste keer: HD aan het werk heb gekregen hete hij G:/.
tweede keer: Niet meer G:/ maar I:/
derde keer: Lange tijd bezig geweest, in hopeloosheid de G:/ er uitgegooid. Toen zag hij wel ineens mijn HD (die weer I:/ hete) Logica van de bovensteplank...

Nu ben ik vandaag al 3 uur bezig de computer de hd te laten zien.
Het lampje blijft maar op rood staan, ik wordt er gek van.

- De hd is CS (ik heb het vandaag veranderd, voor dezekerheid CS genomen aangezien er info opstaat die echt niet verloren mag gaan)
- ik heb alle uitgangen van de firewire kaart geprobeerd (3 uitgangen)
- stekker in een andere contactdoos gestopt
- check for hardware changes bij de hardware device manager
- computer aantal keren aan en uit gedaan.

Heeft iemand enig idee waaraan het kan liggen?

info:

Behuizing:
'delock' 3,5'' Gehäuse OPAL Combo USB 2.0 & FireWire
HD:
Western Digital WD2500 250GB

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 11:14 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je geeft aan dat er informatie op staat die echt niet verloren mag gaan, is het dan niet handig om eerst even alles te backupen? Je kan gewoonweg de disk dan uit de behuizing halen en direct op je workstation aansluiten. Ik zou eigenlijk niet zo graag willen stunten met belangrijke data.

Krijg je overigens ook geen melding van Windows, mbt. removable hardware? (geen idee hoe dit in de NL Windows heet, het gaat om een icon in de taakbalk) Probeer sowieso eens te booten zonder de disk aangesloten te hebben, en pas in Windows de firewire kabel erin te pluggen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aikeleer schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:06:
Je geeft aan dat er informatie op staat die echt niet verloren mag gaan, is het dan niet handig om eerst even alles te backupen? Je kan gewoonweg de disk dan uit de behuizing halen en direct op je workstation aansluiten. Ik zou eigenlijk niet zo graag willen stunten met belangrijke data.

Krijg je overigens ook geen melding van Windows, mbt. removable hardware? (geen idee hoe dit in de NL Windows heet, het gaat om een icon in de taakbalk) Probeer sowieso eens te booten zonder de disk aangesloten te hebben, en pas in Windows de firewire kabel erin te pluggen.
"Hardware veilig verwijderen" heet dat geloof ik. (hoewel unplug or remove hardware logischer is imho).

Daarnaast merk ik het met mijn ext hdds dat het uitmaakt of ze eerst stroom krijgen en dan aangesloten worden op een USB poort of andersom. Als ik eerst de data kabel eraan hang en dan pas de stroom doet het geval niets.
Misschien een idee om eerst je hdd stroom te geven en dan de firewire kabel erin te vrotten (dus zonder dat die in je pc heeft gezeten). Misschien dat het dan wel gewoon werkt.