[2003] Microsoft Server Activesync werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb problemen (lees-> het lukt NIET) om via Activesync mobiel verbinding te maken met mijn Exchange 2003 omgeving. Ik gebruik een Asus A620BT PDA met een WiFi kaart om verbinding te maken. De server is ingericht met Windows 2003 en IIS. Webaccess en Outlook Mobile Access van de Exchange omgeving werken prima.Synchroniseren middels activesync wil dus niet lukken.

Als serveradres binnen Activesync gebruik ik de domeinnaam van de server. Poort 443 is netjes doorverwezen naar de server met Exchange / Server activesync. De foutmelding die ik krijg op de PDA is de: Internet_29 melding. Enig zoekwerk via google wijst erop dat ik problemen heb met een SSL-certificaat.

Binnen Activesync op de pda kan ik aangeven of ik verbinding wil maken met of zonder ssl. Beide leveren foutcode: internet_29 op. Ik heb sterk het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie aangaande de certificaten. In de ideale situatie maak ik gebruik van SSL. Dit is echter geen vereiste.

Een tweede oorzaak zou kunnen zijn dat ik met de pda op dit moment via een ISA server verbinding maak met het internet. Het zou zo maar kunnen dat deze ISA server gegevens blokkeert. Dit kan ik echter niet uitsluiten.

Iemand enig idee wat ik vfout doe?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk servicepack van Windows heb je geinstalleerd? :)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Windows 2003 Enterpise edition.
Exchange 2003 + Service Pack 1

Verwijderd

Wellicht ten overvloede, maar heb je het certificaat ook geimporteerd op je pda?

Tevens MOET de naam van het certificaat overeenkomen met je server.

Ik heb bijvoorbeeld ook op mijn server een ssl-certificaat voor de website, en heb daaraan de naam gegeven van mijn website, zoals die van buitenaf bereikt wordt (bijvoorbeeld www.blaat.nl). Intern, echter, is mijn server bekend als bijv. blaat.intern en dat is dus een andere naam als het certificaat heeft.

Oplossing is bijvoorbeeld in je dns van je netwerk een alias aanmaken die hetzelfde is als je externe naam, en die naar je server laten wijzen. Zodoende kan je pda met die naam (die dus hetzelfde is als je certificaat) verbinding met je server leggen.

Als noodoplossing is er ook nog een tool bij MS verschenen (naam is me even ontschoten) die deze feature (want het is voor de beveiliging, ahem) in je pda uitzet, en zodoende ook met een ssl-certificaat met een andere naam ook verbinding kan leggen, maar dit zou ik als laatste middel proberen. Als je wilt, kan ik de naam van deze tool nog opzoeken.

edit: ik gebruik activesync dus alleen aan de binnenkant van mijn netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 14:36 ]

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Dat certificaat heb ik NIET geimporteerd in de PDA. Ik verwachtte dit eigenlijk bij de eerste connectie. Echter zo ver kom ik niet. Kan ik deze ook handmatig importeren?

Op dit moment gaat het me primair om een verbinding extern. Intern is van latere zorg. Maar ik begrijp je punt.

[ Voor 26% gewijzigd door Majestic op 07-02-2005 14:43 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
CheckCert.exe denk ik. Wij hebben hetzelfde probleem, we hebben een *.domeinnaam.nl certificaat, maar daar struikelt activesync ook over. Het CeckCert tooltje heeft het probleem wel 'opgelost'

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Via Google vind ik die tool niet 123. Is de naamgeving correct?
Edit: gevonden

[ Voor 13% gewijzigd door Majestic op 07-02-2005 14:45 ]

Verwijderd

idd dat was ook de oplossing bij mij;

verder heb ik ook nog wel eens wat problemen gehad met de sbs 2003 connect to the internet wizard. Ik geloof dat het activesync gebeuren website id 4 meekrijgt, maar op het moment dat een andere website al id 4 heeft, gaan je authorisation instellingen omzeep... Maar dat is een verhaal apart.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lichte titelfix:
[Win2k3S] Microsoft Server Activesync > [2003] Microsoft Server Activesync werkt niet*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 09:40
Majestic schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:40:
Via Google vind ik die tool niet 123. Is de naamgeving correct?
Edit: gevonden
Zou je de link even willen posten :)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Helaas, deze tool mocht ook niet baten..

Ik heb sterke vermoedens dat de ISA server hier de boel saboteert.
Krijg nog steeds error code: INTERNET_29. Bestaat er een manier om op afstand te checken of de Server activesync software uberhaupt actief is, buiten de PDA om.

Link: http://download.microsoft...eb597c/DisableCertChk.EXE

[ Voor 17% gewijzigd door Majestic op 07-02-2005 14:51 ]

Verwijderd

meestal kun je het uit de logs op de pda zelf wel zien, anders de iis log, ook de eventviewer wil nog wel eens iets over exchanger activesync vermelden

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb net even vanuit de Cradle getracht te synchroniseren met de exchange server, dus zonder WiFi. Nu krijg ik een Internet_152 error. Volgens de Knowledge base van Microsoft betekend dit dat de website eruit zou liggen. Dit is dus pertinent NIET het geval.

Ook via de cradle moet ik eerst verbinding maken met de ISA server voor ik het web op mag. Begin een beetje deparate te worden.. : 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door Majestic op 07-02-2005 15:33 ]

Verwijderd

heb je vanuit de craddle uberhaupt wel internetverbinding? Bij mij wou dat wel eens problemen geven.

Maar je kunt in je pda aangeven dat verbose logging aan moet en dan kunnen we wat meer zien

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Jazeker! Vanuit de cradle kan ik ook het Internet op.

• Haroun
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-08-2005
@Magestic,

Wat heb je precies gepubliceerd op de isa? wordt er gereidrect naar port 80 of naar port 443 op de exchange server?

Groetjes,
Haroun.

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 10:33
Is hier een vervolg aan gekomen want zit eigenlijk met hetzelfde probleem opgescheept.

Win2003
Exchange 2003
ISA 2004

No way to connect met pda's

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Deze gelezen? Dat heeft bij mij het activesync probleem verholpen ;)

Verwijderd

Majestic schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:10:
Ik heb problemen (lees-> het lukt NIET) om via Activesync mobiel verbinding te maken met mijn Exchange 2003 omgeving. Ik gebruik een Asus A620BT PDA met een WiFi kaart om verbinding te maken. De server is ingericht met Windows 2003 en IIS. Webaccess en Outlook Mobile Access van de Exchange omgeving werken prima.Synchroniseren middels activesync wil dus niet lukken.

Als serveradres binnen Activesync gebruik ik de domeinnaam van de server. Poort 443 is netjes doorverwezen naar de server met Exchange / Server activesync. De foutmelding die ik krijg op de PDA is de: Internet_29 melding. Enig zoekwerk via google wijst erop dat ik problemen heb met een SSL-certificaat.

Binnen Activesync op de pda kan ik aangeven of ik verbinding wil maken met of zonder ssl. Beide leveren foutcode: internet_29 op. Ik heb sterk het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie aangaande de certificaten. In de ideale situatie maak ik gebruik van SSL. Dit is echter geen vereiste.

Een tweede oorzaak zou kunnen zijn dat ik met de pda op dit moment via een ISA server verbinding maak met het internet. Het zou zo maar kunnen dat deze ISA server gegevens blokkeert. Dit kan ik echter niet uitsluiten.

Iemand enig idee wat ik vfout doe?
als je zonder ssl wilt connecten moet je natuurlijk ook port 80 forwarden...

als je met een browser inlogt op de website, welke ssl error krijg je dan (cert popup, 3 mogelijke fouten).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder enige details is dat natuurlijk onmogelijk te zeggen. Open zelf even een topic met duidelijke en uitgebreide info.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.