Toon posts:

Maximale PIII upgrade Abit BE6

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de maximale PIII snelheid op een Abit BE6, wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb nu een slot 1 PIII 450 MHz en wil eigenlijk richting een PIII 1 GHz. Welk type PIII is compatible, zijn dit alleen slot 1 typen of kan ik ook met een slotket een FCPGA type gebruiken?

Verwijderd

Met de nieuwste Bios update van abit kan ik op mijn Abit BE-2 v1.1 tot de 1Ghz gaan.

Verwijderd

Moet met een Slot 1 -> Socket 370 converter kunnen ja.

Verwijderd

Je kan prima een slocket gebruiken.

Officieel kan er maximaal een PIII-850 op. Maar als je een videokaart hebt die tegen 89 MHz AGP speed kan, kan je ook 133 MHz FSB CPU's kopen (PIII-xxxB dus). Dan kan je inderdaad naar de GHz.

Verwijderd

ermzz
een B ? neem dan meteeen een EB
dan heb je een coppermine (die het met bios updatje ook perfet doet op de abit be6jes) dan zit je met 0.18 micron en koperkern (ipv 0.25 micron van de ouwe p3's) waardoor je temperatuur een stuk lager blijft dan de katmai's. die klok je met gemak een heel end vooruit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Is zo'n B of EB slot 1 uitvoering of moet ik een slotket plaatsen. Zo ja welke kan ik dan het beste gebruiken?

Verwijderd

hee dude de eb uitvoering is een 133 fsb die clock je niet veel hoger ik heb zelf een 650 b versie die op 902 draait met 139 fsb das pas lekker op de be6 II gr

jakob
(8>

Verwijderd

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee dus GEEN EB want die draait op 133 MHz en dat kan je videokaart (misschien) niet aan om op 2/3x133=89 MHz te lopen.

Verwijderd

wat voor'n videokaart heb je?
ik heb een ASUS V6800 en die loopt op een AGP bus van 97 (FSB140 ook op de BE6(-II))
bedenk wel ff dat als je voor een 133 FSB gaat (EB) dat je misschien wel nieuw geheugen moet aanschaffen, waarschijnlijk heb je nu PC100 er inzitten en dan moet je waarschijnlijk toch wel PC133 hebben

Verwijderd

Bij mij werkte het klote :( , heb daarna een nieuw mobo moeten kopen

daarna was het een suk6.
Pagina: 1