[XP] Stuurprogramma bijwerken werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Vandaag zag ik nieuwe drivers staan voor mijn onboard geluidskaart van nVidia. Dus ik die gedownload en de oude gedeinstalleerd in apparaatbeheer. Vervolgens ging ik zoeken op nieuwe apparaten en hij vond dan ook netjes de twee componenten van de geluidskaart.

Maar, hij vroeg niet naar drivers en zette beide apparaten bij overige apparaten neer zonder ze te installeren. Als ik er de eigenschappen van opvraag en klik op 'stuurprogramma bijwerken' dan komt er niets. Ik kan de drivers dus niet installeren.

Ook het setup programma van nVidia loopt vast en weigert de drivers dus te installeren.
De foucode die het nVidia setup programma geeft is deze:
Foutcode: -5011 : 0x80040702
Foutgegevens:
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (548)
pAPP:NVIDIA Windows nForce Drivers
PVENDOR:NVIDIA Corporation
PGUID:EFB7D050-CAD2-11D4-B34D-00105A1C23DD
$9.1.0.429
@Windows 2000 (2195) BT_OTHER 0.64
Nu heb ik geprobeert hoe het met andere apparaten zit. Maar welk apparaat ik ook de eigenschappen opvraag. Na het klikken op 'stuurprogramma bijwerken' gebeurt er niets.

Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn. Ik heb al op GoT rondgesnuffelt, en ook met Google gezocht, maar tot op heden niets gevonden. Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat ik mijn geluidsdrivers weer kan installeren.

Pogingen tot nu toe:
- Opnieuw installeren Service Pack 2, hielp niets
- Active directory teruggezet, hielp niet
- Installatie van drivers in de veilig modus, ook niet mogelijk
- Diverse zoekacties op GoT en google leverden niets op. Bij zoeken op 'stuurprogramma bijwerken' of 'update driver' leveren als reactie op hoe je het zou moeten updaten, niet dat die functie niet werkt.
- Virusscan van het hele systeem met up-to-date virusdefinities
- Scan op adware met Ad-Aware, Microsoft AntiSpyware en Spywareblaster

Tot nu toe heeft niet geholpen, iemand nog suggesties.

[ Voor 35% gewijzigd door elinsen op 07-02-2005 19:50 ]

E.P.M. Linsen

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijder je apparaten eens uit je hardwarelijst. Start dan je pc op en kijk of je ze dan kan updaten. Meestal wil dit namelijk wel werken.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. Ik heb zelfs geprobeerd de apparaten vanuit de veilig modus bij te werken. Maar ook dit lukt niet. Zoals je kon lezen in de openingspost had ik de drivers al compleet verwijderd, en dus stond de hardware op dat moment niet meer in de lijst.

E.P.M. Linsen

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

En loopt iedere nieuwe setup vast bij het installeren van drivers? Of is dat alleen bij die nVidia drivers? Het is idd erg vreemd

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb van andere drivers geen setup programma's bij de hand. Maar andere apparaten zijn inderdaad vanuit apparaatbeheer niet up te daten.

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Zelf na het opnieuw installeren van Windows XP Service Pack 2 blijft het onmogelijk de drivers opnieuw te installeren

E.P.M. Linsen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je als je zelf de laatste poster bent je post willen wijzigen met het knopje rechtsboven, in plaats van een nieuw bericht te posten? Lees hierover in Algemene gedragsregels (Netiquette) meer :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik weet dat ik het kan wijzigen Sanfranjake. Ik heb dat ook gedaan door de openingspost aan te passen. Maar ik weet ook dat wanneer ik iets wijzig het bericht qua tijdstip niet wordt geupdate en bij een nieuw bericht wel.

En aangezien ik natuurlijk op dit forum hoop een oplossing te vinden voor mijn probleem deed ik het op die manier. Als je in mijn posthistory kijkt kan je zien dat ik ook regelmatig andere mensen hulp biedt bij het oplossen van (PC) problemen.

Anyway, ik heb nog altijd geen oplossing kunnen vinden. De apparaten bevinden zich op PCI bus 0, apparaat 5 en 6, bus 0. Ze staan inmiddels wel als onbekend audio apparaat onder 'besturing voor geluid, video en spelletjes'. Maar hoe krijg ik ze weer aan de praat.

E.P.M. Linsen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
elinsen schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:40:
Ik weet dat ik het kan wijzigen Sanfranjake. Ik heb dat ook gedaan door de openingspost aan te passen. Maar ik weet ook dat wanneer ik iets wijzig het bericht qua tijdstip niet wordt geupdate en bij een nieuw bericht wel.
Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door, we willen juist omdat de topics dan weer bovenaan de lijst komen te staan niet dat je dit doet. Komt een beetje opdringerig over. We zijn immers geen helpdesk :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ok ok, ik houd er rekening mee. Ik heb in ieder geval in de openingspost de reeds geprobeerde zaken gemeld. Zo komen er niet nogmaals dezelfde vermeende remedies in dit topic.

E.P.M. Linsen

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Heb laatst ook een heel gedonder gehad om een netwerkchipje te installeren
Ik wist 100% zkr dat ik de locatie van de goeie inf file aangaf (had hem namelijk eerder gebruikt)
Maar windows wou hem doodleuk niet installeren.
Ik heb hetzelfde als jouw allemaal gedaan maar het mocht ook niet baten.

In de knowledge base van microsoft heb ik gelezen dat je je register ingeval van beschadiging.
De bestanden uit c:\windows\system32\config kunt vervangen door die uit c:\windows\repair

Je wilt natuurlijk niet je hele register kwijt zoals na een gewone reinstall dus pak je alleen het "system" bestand waar je hardware configuratie is in opgeslagen.
Dus even opstarten met de xp cd en via de recoveryconsole dat system bestand vervangen.
Ik doe dit soms twee keer en verwijder ook altijd uit de configmap het bestand system.alt
Daarna werd alle hardware van mijn systeem opnieuw herkend. En kon ik alle drivers weer moeiteloos installeren.
(is by the way ook erg handig als je een moederbord vervangt met een compleet andere chipset)
Hoop dat je er wat aan hebt !

And this !! Is to go even further beyond!!!

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik zal het vanavond eens gaan proberen, alleen ben ik bang dat ik dan alle hardware 'kwijt' ben. Het is namelijk niet zo dat hij de hardware niet herkend, maar niet installeert. Anyway, dat was bij jou blijkbaar ook zo, so it might work.

Vanavond ga ik het eens proberen, heb nu maar een paar minuten vandaar.

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Helaas heeft ook dit niet gewerkt. Gelukkig had ik die system bestanden nog als backup bewaard. Ik zit nu weer terug in de oude situatie. Wanneer ik die system bestanden uit de directory repair kopieerde vond windows netjes alle apparaten, maar weigerde voor allen de drivers te installeren.

Het probleem is dus feitelijk dat ik geen enkele driver kan installeren op updaten, maar de hardware wordt WEL herkend.

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. Mocht iemand nog ooit dit probleem ondervinden dan hier de oplossing:

Het bestand 'newdev.dll' in de directory C:\WINDOWS\SYSTEM32 was bij mij compleet verdwenen. Zonder dit bestand start de wizard hardware toevoegen niet en kan je op geen enkele manier hardware toevoegen of drivers updaten.

Toch iedereen bedankt voor de reacties.

Dit topic kan dicht.

E.P.M. Linsen

Pagina: 1