[Fedora Core 3] Geen verbinding met msn-server

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik kan sinds gisteren mij opeens (na up2date) niet meer aanmelden bij MSN.
Ik heb GAIM en AMSN gebruikt om het te proberen, maar het werkt geen van beide. Nu weet ik dat SELinux aan staat, maar ik zou niet weten hoe en wat ik moet veranderen om weer wat uit te zetten zodat het wel weer werkt! Iemand een idee?

edit 1 & 2:
Skype werkt wel!
Amsn geeft de melding: 'Fout bij het verbinden met de server: Connection refused'
Gaim: Krijg ik niet eens dat progress-balkje' (<- dat was mijn fout, moet je maar niet alles onderdrukken 8)7) Krijg met Gaim de melding: Verbindingsfout van de notification server: messenger.hotmail.com Kan geen verbinding maken.

Ik heb een normale ADSL-verbinding, geen rare dingen ingesteld bij de installatie alleen SELinux aan gezet omdat dat 'aanbevolen' was en ik toen nog niet helemaal wist wat het was heb ik het maar aan laten staan!

[ Voor 56% gewijzigd door lucaspr op 07-02-2005 10:55 ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35
Werkt niet, als in welke melding krijg je? Je krijgt vast wel een foutmelding en die kunnen we niet ruiken.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Gaf aMSN bij het opstarten iig wel de melding dat hij de SSL modules ging of moest installeren? Zonder die modules kom je niet ver namelijk.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
selinux kan je trouwens afzetten door bij boot de kernel parameter 'selinux=0' mee te geven. Scheelt weer 15 seconden opstarttijd ;)

• lucaspr
DeMoN schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:38:
Gaf aMSN bij het opstarten iig wel de melding dat hij de SSL modules ging of moest installeren? Zonder die modules kom je niet ver namelijk.
Nee... Ik heb gewoon die .rpm van de website geplukt. Wat voor SSL module is dat dan? Kan het ook zijn dat die al geinstalleerd is? Of is dat een aMSN-only module?

edit:
Direct de boot aanpassen! tnx! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door lucaspr op 07-02-2005 10:47 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je kan met aMSN toch ook verbinden zonder SSL? Probeer dat eens.

De "SSL module" staat ook op de aMSN site btw:
http://sourceforge.net/pr...id=54091&package_id=96758

• lucaspr
Gruwel... Het werkt met en zonder SSL. Zal toch een firewall instelling zijn, want ik kan alleen connecten via het http protocol en niet rechtstreeks op internet (poort (daar ga je):1863). Als ik hem instel op het http protocol, dan werkt hij zonder problemen.

Pagina: 1