Toon posts:

[2000] Regsvr32: DllRegisterServer entry point not found*

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

In verband met wat problemen met een bepaalde applicatie heb ik van de helpdesk van deze applictie 2 dll-files gemaild gekregen welke na het plaatsen in de system32 directory even geregistreed moeten worden. Geen probleem zou je zeggen.....

Echter .... ik krijg bij het registreren van beide DLL´s op mijn W2K machine de onderstaande foutmelding:

Regsvr32

C:\WINNT\System32\xxxxx.dll was loaded but the DllRegisterServer entry point was not found.

DllRegisterServer may not be exported, or a corrupt version of C:\WINNT\System32\xxxxx.dll may be in memory. Consider usering PView to detect and remove it.

In plaats van PView heb ik Process Explorer van Systernals gebruikt om te kijken of de dll toevallig al in gebruik is, maar dat is niet het geval. Verder heb ik de dll´s opnieuw gemaild gekregen, zodat we konden uitsluiten dat deze niet corrupt waren.

Het gaat om de dforrt.dll en de dformd.dll welke nodig zijn voor de applicatie Sobek op een Windows 2000 werkstation met SP4.

Wie kan mij helpen?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
je moet de dll's registreren denk ik

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus juist het probleem .....

Wanneer ik de files probeer te registreren krijg ik de foutmelding!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als regsvr32.dll ze niet kan registreren zou ik toch echt denken aan een corrupte file (laat ze eens in een zip filetje sturen voor de zekerheid), of een dubbele DLL file met een andere naam.

Lukt het met deze zelfde files wel op een andere PC? :)

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:50:
Dat is dus juist het probleem .....

Wanneer ik de files probeer te registreren krijg ik de foutmelding!
sorry....volgens mij was ik nog niet helemaal wakker 8)7

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Als RegSrv32 die melding geeft, dan is het waarschijnlijk niet een DLL die je moet registreren. Niet iedere DLL hoeft geregistreerd te worden. Dat is alleen nodig voor DLL's zijn COM(+) componenten in zich herbergen.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:10:
Als regsvr32.dll ze niet kan registreren zou ik toch echt denken aan een corrupte file (laat ze eens in een zip filetje sturen voor de zekerheid), of een dubbele DLL file met een andere naam.

Lukt het met deze zelfde files wel op een andere PC? :)
De eerste keer heb ik ze als losse files gekregen en de 2e keer in een ZIP file.

Op een andere PC lukt het ook niet helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:46:
Als RegSrv32 die melding geeft, dan is het waarschijnlijk niet een DLL die je moet registreren. Niet iedere DLL hoeft geregistreerd te worden. Dat is alleen nodig voor DLL's zijn COM(+) componenten in zich herbergen.
Ik neem aan dat ze geregistreerd moeten worden aangezien de helpdesk van het pakket ook druk zoekende is naar een oplossing. Ik heb het ze nu nog maar eens nadrukkelijk gevraagd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:46:
.net dll's hoeven ook niet geregistreerd worden. gewoon plaatsen in de GAC of de applicatie bin directory.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lichte titelfix: [W2K] Regsvr32 foutmelding > [2000] Regsvr32: DllRegisterServer entry point not found*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:29:
[...]

Ik neem aan dat ze geregistreerd moeten worden aangezien de helpdesk van het pakket ook druk zoekende is naar een oplossing. Ik heb het ze nu nog maar eens nadrukkelijk gevraagd.
We hebben de DLL´s geplaatst en niet geregistreerd, en daarna geprobeerd het pakket te laten rekenen. Echter is dit niet goed gegaan. Hieruit kan ik opmaken dat de DLL files dus wel geregistreerd moeten worden.´

Nog even wat details van de DLL´s :

DFORRT.DLL
Description : Compaq Visual Fortran RTL
Company Name : Compaq Computer Corporations
Version : 6.06.0925.0102

DFORMD.DLL
Description : Compaq Visual Fortran RTL (thread-safe)
Company Name : Compaq Computer Corporation
Version : 6.06.0923.0101

Iemand nog iedeen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Visual Fortran Kit gedownload en geinstalleerd, maar ook deze DLL´s kan ik helaas niet registreren. Dezelfde foutmelding.

Helpdesk van de software heeft op dit moment ook even geen oplossing... ik weet het ook even niet meer .... hier nog iemand een briljant idee? Alvast bedankt.

Verwijderd

Zoals eerder al opgemerkt hoeven niet alle dll's geregistreerd te worden.
Je hebt de fortran redist exe gedownload en geinstalleerd?
Zou daarna gewoon moeten werken.

Als het dat niet doet dan kun je nog proberen om de dll's in de applicatiefolder te plaatsen (waar de exe staat van dat pakket met die fantastische support ;) ).

Weet je btw wel zeker dat het probleem in het niet registreren van de dll's zit? Krijg je een of andere foutmelding waar dat uit blijkt?

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
De DLL´s zijn al eens in de system32 directory geplaatst zonder deze te registreren. Dit heeft helaas niet mogen baten. In de applicatiefolder heb ik ze inderdaad nog niet hebben staan, aangezien de helpdesk staat dat de DLL´s in de system32 directory moeten worden geplaatst en dat deze moeten worden geregistereerd. Maar uiteraard is dat nog even een (eigenwijze) poging waard.
Pagina: 1