Toon posts:

P3-500 @ 620 (pc100 ram) ? Vaag !

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ff een Golden Orb ingebouwd op m'n P3-500 (Slot 1). Nu kan ik dus beter clocken >:)
Maar het probleem is nu: ik heb hem stabiel op 600mhz (5*120 @ 2.3V).
Als ik de FSB op 124 wil zetten lukt het met 2.3V niet (win2k geeft meteen al een error tijdens het opstarten). Als ik de core dan op 2.4V zet, dan start ie win2k wel op, maar als ik dan het scherm zie van: Loading Personal Settings, valt m'n computer opeens uit en start weer opnieuw op ofzo?
Ik heb 192 pc100 ram (daar lijkt het me niet aan te liggen of toch wel?)

Wie helpt me uit |:(

Verwijderd

Het kan zijn dat je CPU niet verder wil dan 620mhz. Het kan ook zijn dat je ram niet verder wil dat is heel goed mogelijk als het 100mhz ram is. :)

Greetz

Verwijderd

Meeste 100mhz RAM haalt dat wel hoor, of het moet HEEL slecht zijn :+

Probeer het eens op CAS 3

Verwijderd

Topicstarter
Wat blijkt dus, mijn computer is niet stabiel met een fsb van 120. Het kan niet aan de temperatuur liggen, want net toen ik ff aan het q2'en was, werd m'n comp dus opeens gereboot en m'n temp was 40 graden.
Weet iemand plz waar het aan ligt?

Waar kan ik hem op CAS3 zetten dan, weet trouwens niet eens of ie op CAS2 ofzo staat
|:(|:(

Verwijderd

Dit ligt dus duidelijk aan je geheugen...

Verwijderd

Topicstarter
Heb er net ff 128mb pc133 ingeprikt en die andere eruit gehaald.
Deze komt niet eens op 133mhz of 124mhz (haalt de bios niet eens, hangt nadat ik scherm zie van vidkaart)
Bij fsb van 120 komt ie wel verder dan de bios, maar hangt weer nadat de IDE poorten ofzo zijn gechecked...
Ik word echt helemaal gek |:(|:(|:(

Help me out please!!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
Op zaterdag 06 januari 2001 22:45 schreef Vo0 het volgende:Heb er net ff 128mb pc133 ingeprikt en die andere eruit gehaald.
Deze komt niet eens op 133mhz of 124mhz (haalt de bios niet eens, hangt nadat ik scherm zie van vidkaart)
Bij fsb van 120 komt ie wel verder dan de bios, maar hangt weer nadat de IDE poorten ofzo zijn gechecked...
Ik word echt helemaal gek |:(|:(|:(

Help me out please!!
vriend van mij heeft hetzelfde mobo en cpu als jij en die krijgt hem stabiel op 750!! ook met 100Mhz geheugen !! verder details weet ik niet

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 22:49 schreef Conan het volgende:

[..]
vriend van mij heeft hetzelfde mobo en cpu als jij en die krijgt hem stabiel op 750!! ook met 100Mhz geheugen !! verder details weet ik niet
Kolere dat doet ie netjes dan |:(|:(|:(
Help me please.. |:(

Verwijderd

In je bios (bij advanced en dan chip setup dacht ik uit me hoofd) zie je in et begin bovenaan al een paar keer onder elkaar staan
CAS x
CAS x
enz enz
zet die dan op handmatig instellen en gooi alles op CAS 3
ik denk dat et aan je RAM ligt die gewoon niet veel hoger wil lopen...

Verwijderd

Topicstarter
Mja CAS stond al meteen op 3 dus heeft geen zin...
Heeft het zin als ik Dane-Elec 133mhz CAS2 geheugen koop?

Verwijderd

ik heb infeneon on apacer (dus chips van infeneon op apacer moduletjes gemaakt) en die draaien bij mij perfect op 2-2-2 cas
en de bus heb ik maar tot de 140 ofzo kunnen testen want verder ging me cpu niet |:( (toen zat ik over een ghz >:))
maar dat is super geheugen

Verwijderd

Mijn pIII 450 draait stabiel op 550 mhz dus ik heb echt geen idee wat het bij jou is :?
ik heb ook 128 mb pc 100 geheugen

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan je CPU, die L2 cache is bij de PIII 500 niet "on die" en werkt op halve kloksnelheid. Probeer maar eens in je Bios de L2 uit te schakelen en kijk of je dan verder komt. Ik raad je niet aan om dit permanent te doen want het overklokken weegt dan niet meer op tegen het performanceverlies die het uitzetten van de L2 cache met zich mee brengt.

Verwijderd

het kan heel goed dat je proc niet verder wil (of je cache)

ik heb zelf een pII 400 die draaide op 528 mhz stabiel en werd maximaal 60 graden, wel wat warm, maar met een grote stofzuiger 50 cfm fan ernaast en een andere(minder krachtige) erachter werd ie maar 40 graden, toen liep ie stabiel op 533 mhz, maar verder wou ie gewoon niet stabiel terwijl ie op 533 100% stabiel liep... hij postte tot 600 mhz

na een heel geklooi bootte ie windows op 568 mhz, maar wat bleek: hij was opeens veranderd in een celeron (zonder cache)
dus mijn cache wou niet verder...
je kunt dus proberen je cache uit te schakelen in het bios, maar weet wel waar je aan begint want hij word dan +/- 2,5x zo langzaam

alleen L2 cache uitschakelen want je hebt waarschijnlijk een katmai met 512 kb cache

ik denk dat dat je probleem is en dat daar nix aan te doen is.. cache vertragen zal niet lukken zonder devider die er niet aan hangt :)

wat ik weet van katmai's is dat ze heel warm worden en dat ze heel weinig trekken

mocht je nou een coppermine hebben (is die er sowieso wel btw?) vind ik het wel erg raar want die horen harder te gaan

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu dus L2 cache uitgeschakeld en ik zit nu op 620mhz.
Maar comp is nu wel merkbaar langzamer ja |:(

Verwijderd

VO, JE PROC kan gewoon niet harder..jammer, maar helaas..
je kunt het nog slechter hebben, mijn p3 450 wil ook niet hoger dan 504:(

Verwijderd

Topicstarter
Staat nu stabiel op 600mhz met voltage van 2.4v, nouja stabiel nog niet echt getest, maar ik heb net ff 40 minuten gegamed en hij liep niet vast, terwijl hij met 2.3v al na 10 minuten vastloopt.
Ok hij kan niet sneller dan, pech gehad :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:17
Je Katmai wil gewoon niet harder, punt uit.

Wat betreft dat voorbeeld van een 500@750, dat is zeker weten een Coppermine (die zijn er ook in 500MHz), die kunnen een stuk meer aan. Intel moest voor de 600MHz Katmai variant zelfs de default spanning van 2V naar 2,05V verhogen om stabiliteit te geranderen, en dat ding werd behoorlijk warm. 600(plus nog wat)MHz is gewoon het plafond.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik vind dat je nog bestwel geluk hebt gehad
Pagina: 1