Toon posts:

17 inch of 19 inch?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe monitor kopen maar heb helaas geen idee waar ik voor moet kiezen.

Dit komt vooral doordat ik mijn computer ook voor spellen gebruik.
Ik heb een pentium III 450 mhz, 384mb, Guillemot DDR DVI.
Een verkoopmedewerker vertelde me dat mijn videokaart NU het beste tot zijn recht komt op een 17 inch monitor.

Hij vertelde me verder dat wanneer ik een 19 inch monitor zou kopen, mijn videokaart dan niet de hoogste resolutie aankan.
M.a.w, ik zou wanneer ik een 19 inch monitor zou kopen ook weer een andere videokaart nodig zijn bv (geforce2 ultra?)

Klopt dit?
Wat zijn de beste merken voor zowel een 17 inch monitor als voor een 19 inch monitor?

Bedankt.
Groetjes.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:00
PanaSync van Panasonic !!!!

't beste der beste

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Zeker bij de Dynabyte geweest ofzo :?
Had op mijn 19" al geen probleem met mijn oude TNT2 Ultra, gaat om het aantal MB's op je kaart, bij 8MB ofzo kan je 1280x1024 draaien (correct me if i'm wrong) dus met een S3 Virge 1MB heb je weinig aan je 19", maar met die Prophet is het np :)

edit:

Heb zelf een IIyama 19", bevalt me prima en ze zijn ook wel ok kwa prijs/prestatie verhouding

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

koop een 19" en later een keer een nieuwe videokaart, jou videokaart zal wel al best hoge resoluties aankunnen en een resultie van 2000*???? zal je ook niet zo snel gebruiken.

• gekkejopie
  • Laatst online: 06-07 12:52
met die pc van jou zou je prima uit de voeten kunnen als je een 19"aanschaft!!! heb zelf nu een 21" draait op een matrox 16mb g450 is geen super kaart heb hem gekocht omdat er 2 monitoren op kunnen maar die video kaart die jij hebt als die ongeveer even goed is als die van mij of beter dan zou ik voor de 19" gaan dan is namelijk de spelbeleving veel beter!!! dan zit je er echt midden in!!

Ik sluit me wat resoluties betreft aan bij die kerel hierboven mij!!! ik werk zelf op 1024x768 en dat is nu nog prima!!
merk: iLyama zijn de betere

Verwijderd

Dit soort mensen zijn inderdaad verkopers en hebben geen kennis van computers maar proberen iets te verkopen, maakt niet uit wat.:r

Verwijderd

Iiyama heeft naar mijn idee nog altijd de beste prijs/kwaliteit verhouding! Ik heb nu een half jaar de Vision Master Pro 450 (19") Die kostte me in der tijd +/- 1400 Piek maar hij is het echt dubbel en dwars waard! :9

Verwijderd

Dat laatste is nog maar de vraag. een 19 inch is waarschijnlijk duurder dan een 17 inch.
-------------------------------------------
en wat die verkoper bedoelde is waarschijnlijk dat.
aanbevolen resolutie voor 17 inch is 1152 x 864
en bij 19 inch 1280 x 1024 ofzo?
vanaf die resolutie zie je de minste karteligheid. en hoe hoger je met resolutie gaat hoe langzamer een spel gaat. Dat bedoelde hij waarschijnlijk. Maar in elk geval kun je spellen toch wel op 1280 x 1024 draaien met geforce??
Dus ik zou maar voor die 19 inch gaan.

Verwijderd

Die verkoper wilde gewoon zijn ouwe 17" voorraad kwijt voordat hij er definitief mee blijft zitten......

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoewel je voor dat soort 'adviezen' i.d.d. niet naar Dynabyte moet gaan, heb je je verkoper in dit geval denk ik verkeerd begrepen.

In 3D kan je op een DDR met de meeste spellen nog net lekker 1152 x 768 @ 32 bits draaien, op een acceptablele framerate. Deze resolutie is perfect scherp op een 17". Als je echter deze resolutie op een 19" gaat draaien, ziet het allemaal iets minder uit, omdat voor een beeld van dat formaat de aanbevolen resolutie zo op 1280 x 1024 ligt.

ALS je op die resolutie wilt spelen en evt. in 1600 x 1200 heb je toch voor 32 bit kleur in UT en Q3 een GF-2 Pro of Ultra nodig.

Je zit goed hoor, met een GeForce DDR :9~, en ik zou hem lekker houden, maar je verkoper heeft heel strikt gezien wel gelijk (is dat wel eens eerder voorgekomen bij Dynabyte en Vobis verklopers :+).

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wat veel reacties!!!
Allemaal erg bedankt voor het advies.

Ik heb jullie niet verteld naar welke winkels ik was gegaan, maar ik heb me inderdaad laten voorlichten bij Vobis en Dynabyte.

Wat ik eigenlijk ook graag wilde weten is, gaat de 17 inch eruit, en wordt daardoor de 19 inch een standaard maat?
En vooral hoelang kun je wat hebben aan een 19 inch monitor?
Hoeveel inch is noodzakelijk, en bij hoeveel inch spreek je van luxe

Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties!!!
Groetjes.

• Speedy
wat is er heel strikt gelijk aan dan? Ik zie het niet :?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

gewoon 22 inch kopen :D

Verwijderd

Wat ik eigenlijk ook graag wilde weten is, gaat de 17 inch eruit, en wordt daardoor de 19 inch een standaard maat?
En vooral hoelang kun je wat hebben aan een 19 inch monitor?
Hoeveel inch is noodzakelijk, en bij hoeveel inch spreek je van luxe
Hmmm, ja de 17" CRT zal d'r wel een keer "uitgaan" voor zover je daarvan kan spreken. 15"-jes worden tegenwoordig ook nog amper verkocht. TFT that's the word. Die zijn vaak zowiezow nog nie zo groot. (behalve die 22" van iiyama :9~)
Kleinere maatjes -->tft
grotere maten (19" +) -->crt

Enneh...luxe = goooood :)

• MaanBanaan
  • Niet online
Op zondag 07 januari 2001 00:43 schreef TAG_Speedy het volgende:
wat is er heel strikt gelijk aan dan? Ik zie het niet :?
Zie de reactie van robszombie > op de 'niet kartelig' uitziende res. van 1280 x 1024 (@ 32 bits / all detail) trekt een GeForce DDR niet elk spel. Daarom raadde de verkoper een snellere videokaart aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

TAG_Speedy, ik wil graag een nieuwe monitor kopen, mijn voorkeur gaat uit naar de 19 inch maar het moet niet zo zijn dat ik binnen 5jr weer een nieuwe monitor moet gaan kopen.
M.a.w. het is dan toch niet zo, dat wanneer ik bv over 2of 3jr een nieuwe videokaart koop, dat ik dan een 22 inch of nog een grotere monitor nodig ben?

Ps. zijn er ook vrouwelijke smilies?

Bedankt!
Groetjes

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De prijsverschil tussen 17 en 19 inch is het niet waard.

Neem een 17 inch

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

jaja, heb je echt wat aan dergelijk advies:?
In de regel moet/kun je er van uit gaan dat een monitor zo'n 3 tot 6 jaar mee gaat.
Zo'n 3/4 jaar geleden was 15 inch nog standaard, 2 jaar geleden was dat al 17 en als je nu kijkt naar mensen die een (meer) dan redelijke nieuwe pc kopen zie je eigenlijk al best vaak 19 inch.

Zelf zou ik in jou geval gaan voor de 19 inch, het is tenslotte zo dat je een monitor in tegenstelling tot een videokaart (meestal ,althans ik wel) maar eens in de zoveel tijd vervangt(lees paar jaar, tenzij je geld teveel hebt).

Ik geef liever in extra veel geld uit aan een monitor die relatief gezien erg lang meegaat/meekan dan erachter af achter komen dat ik toch beter/liever een grotere had gekocht.
Je vervangt een monitor tenslotte niet even snel als een videokaartje van F400,-

Ik zou er goed over nadenken wat ik er voor over zou hebben en er extra vaak bij stil staan wat ik in de komende tijd/jaren het prettigste zou vinden om mee te werken/spelen.

Heb je het geld zat ga dan voor 21 inch en liefst IIyama dat zijn echt de monitoren die de beste prijs/kwaliteit verhouding geven (na Sony dan, althans vind ik...).

Simpel gezegd ga voor de 19 inch, zeker weten!!

• Speedy
Op zondag 07 januari 2001 01:25 schreef FrankGuthrie het volgende:
De prijsverschil tussen 17 en 19 inch is het niet waard.

Neem een 17 inch
Yeah.....is het geld meer waard als dat BURNproof :). Wil never meer kleiner als mijn 19" die 5cm merk je echt goed.
Wel 1 ding, koop liever een goeie 17" dan een 19" van 1 of ander vaag merk waarje na een uur hoofdpijn van krijgt.
Dat je bij een nieuwe videokaart een andere monitor nodig hebt is ook niet zo, dus wees gerust :)

TFT heb ik het niet zo op voor gamen (vond het met IE al niks, op een Phillips 15" TFT) ivm de "trage" beeld opbouw.
En om elk spel 1280x1024x32 te spelen heb je volgens mij nog niet genoeg aan een GeForce 2 Ultra (althans mijn GTS trekt die res niet met veel spellen)...dus zo kun je wel aan de gang blijven, ik vind die resolutie ook niet om in te gamen, persoonlijk houdt ik de shooters op 640x480x16, singleplay spul in de regel niet hoger dan 1024x768x32, ziet er prima uit en speelt heerlijk.

Flickr | Lego collectie

• Mior
  • Laatst online: 28-08 07:15
Ik heb de Iiyama A901HT (Vision Master 450) 19"

ik wil noooit meer een andere. :D

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ikke Iiyama A702HT en wil HEEEL graag een andere namelijk A201HT of SonY E500.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Dankzij julie advies ben ik eruit!
Ik ga voor een goede 19 inch van Iiyama.

Nogmaals erg bedankt!
Groetjes.

• gekkejopie
  • Laatst online: 06-07 12:52
als je een andere videokaart neemt wil dat niet zeggen dat je een andere monitor nodig hebt!!! tenzij er in eens een andere aansluiting op die monitor zit!! maar dat lijkt me voorlopig onwaarschijnlijk. dus met die 19" kun je een hele tijd vooruit tenzij je een resolutie wilt nemen die die monitor niet aankan, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk want je gaat een ilyama nemen en die kunnen volgens mij toch een vrij aardige resolutie aan!

grz jopie

Verwijderd

Sony maakt de betere monitoren. Als je het geld heb kan je het beste de F400 19" kopen :9~

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik weet niet precies welke monitor het beste is.
Zou misschien ook wel een beetje persoonlijk kunnen zijn....
Ik ga in iedergeval een keuze maken uit 1 van deze 3: Iiyama, Philips, of een Sony.

Groetjes.

Verwijderd

Koop in ieder geval niet bij Vobis of Dynabyte. de garantie op de monitor is allemaal hetzelfde, maar zijn wel een paar 100 gulden duurder vaak dan een gewone computerboer ergens uit de pricewatch. er zal daarvan vast wel één bij je in de buurt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip!

Maar ik heb keus tussen via mijn werk een monitor kopen of ergens anders.
Financieel gezien is het via je werk waarschijnlijk goedkoper.
Helaas is er maar 1 winkel via m'n werk waar ik mijn monitor kan kopen.
Maar daar verkopen ze wel de merken waar ik een keuze uit ga maken.

Mocht het type monitor uiteindelijk niet worden aangeboden via m'n werk door de winkel, dan koop ik geen monitor via m'n werk.

Groetjes.
:)

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Ben ook op zoek naar een monitor (19") heeft iemand ervaring met de iiyama s900mt(1)?? Dit is een erg goedkope 19"(850) maar is het ook duur koop??
avb Onne

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
je hebt denk ik wel de kwaliteit van dat merk maar niet die geintjes als in duurdere schermen... flat-screen of trinitron ofzo.. gewoon een std beeldscherm met een duur merk erop... maar wel een mooie prijs

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Ik zit nu achter een EIZO F730 (19"), qua kwaliteit bijna niet te overtreffen, maar de prijs is ook minder (of meer, net hoe je het bekijkt)

2048x1536@77Hz en nog superscherp, het is alleen een beetje klein :) toch maar voor 1800x1440 gekozen.

als je geen geld over hebt, neem dan een iiyama, goede prijs/kwaliteit verhouding, maar de beste dat zijn ze niet.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Vraag of ze em even voor je aanzetten in de winkel en check het scherm om rare vlekken en dergelijke en of ie goed scherp is op 1600x1200. Zo niet: niet nemen.

Ik zit thuis achter een 19" IIyama en daarnaast staat een 19" van Dell. Allebei prima spul, alleen die IIyama heeft een Diamondtron buis en dat ziet er veel mooier uit (veel mooiere kleuren). Prima monitor, nooit gezeik mee.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Als geld niet zo'n grote rol speeld een sony nemen.
Pagina: 1