Nimh's opgeladen in 1u. = Zever?

Pagina: 1
Acties:

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 22:03
Ok, Ik zit nu al een hele tijd willekeurig topics te lezen en geraak er nog steeds niet echt uit. Sorry dat ik lui ben als dat zo mocht lijken maar kan er iemand mij vertellen wat er nu werkelijk nonsens is?

Ik ben op zoek naar een nieuwe lader. Ik heb mijn zinnen gezet op GP. Deugt de nieuwe smart 2? Hoe groot is het verschil tss 1800/2300/2500 nimh mA batterijen? Kan de stroom niet te hoog zijn als je 2500 batterijen in een apparaat steekt? Kan men nu werkelijk batterijen in 30min of 1u opladen waarbij de kwaliteit even goed blijft dan bij een oplaadbeurt van 4u ofzo? Gaan ze niet vlugger leeg? Kom me nu niet vertellen dat merk X beter is ofzo want ik wil enkel weten wat de waarheid is omtrent batterijen/opladen tegenwoordig. Prijs doet er niet echt toe.
Bestaan er geen AA Lithium Ion of lithium polymer batterijen, nee zkr?
Als ik de lader in de auto of buitenland ofzo kan gebruiken is dat altijd goed meegenomen. Zo via usb opladen lijkt me maar niks :s waar pc is, is er toch stopcontact? Zijn er andere modellen van gp die beter zijn? Btw, zijn nimh een goed idee in een fietslicht? En in een zaklamp bv die je slechts 1/2maand gebruikt?

Alvast bedankt om mijn domme vragen te beantwoorden,
Gf

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
"Kan de stroom niet te hoog zijn als je 2500 batterijen in een apparaat steekt"

Dit is pure onzin. Dit getal wil niets meer zeggen dat het zoveel stroom (mA) een uur lang kan leveren eer dat het leegraakt, mAh dus.

De smart laders werken uitstekend hoor. En ja, deze batterijen kun je zo vlug laden.
De eerste 3 keren moet je ze compleet laden en ontladen eer dat ze de volle capiciteit behalen.

edit: en deze batterijen gaan veel langer mee dan 'normale' oplaadbare batterijen, hier adverteren ze oa ook mee ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Vinnie op 07-02-2005 01:23 ]

C:\>_

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
In het maandblad van de Nederlandse consumentenbond hebben ze laatst nimh-batterijen getest. Het bleek dat ongeacht welk merk batterijen je neemt batterijen in snelladers sneller slijten.

offtopic:
Voor de niet-Belgen onder ons:

ze·ver (de ~ (m.), ~s)
(...)
2 [Belg., inf.] kletspraat, flauwekul => onzin

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Kuhlie schreef op maandag 07 februari 2005 @ 01:44:
In het maandblad van de Nederlandse consumentenbond hebben ze laatst nimh-batterijen getest. Het bleek dat ongeacht welk merk batterijen je neemt batterijen in snelladers sneller slijten.

offtopic:

ze·ver (de ~ (m.), ~s)
(...)
Normaal horen batterijen 14 uren rustig op te laden met laadstroom = capaciteit / 10, bv 2300mA/10 => 230mA. Snelladers knallen er een enorme stroom in de batterijen, zodat ze snel opladen met als nadeel dat de batterijen serieus opwarmen. Hierdoor gaat de levensduur achteruit.

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40
offtopic:

ze·ver (de ~ (m.), ~s)
(...)
_/-\o_ haha

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025

offtopic:

ze·ver (de ~ (m.), ~s)
(...)
Meende gij da nu? En nkik dachte moar dat dat stond voor kwijlen; zeveren.

Mja ik kijk er niet meer van op, ik woon al 8 jaar in dit gat dat ze Belgie noemen :o

[ Voor 42% gewijzigd door J0J0 op 07-02-2005 02:55 ]

specs

Verwijderd

rapture schreef op maandag 07 februari 2005 @ 02:07:
[...]

Normaal horen batterijen 14 uren rustig op te laden met laadstroom = capaciteit / 10, bv 2300mA/10 => 230mA. Snelladers knallen er een enorme stroom in de batterijen, zodat ze snel opladen met als nadeel dat de batterijen serieus opwarmen. Hierdoor gaat de levensduur achteruit.
Over welke mate spreek je dan?

Even twee makkelijke vraagjes waar ik het antwoord niet op kan vinden:
- NiMH batterijen, kun je die opladen met een oplader waar opstaat: "alleen nikkel-cadmium batterijen opladen"? Lijkt naast makkelijk ook nog een domme vraag, maar MH betekent Metal Hybride, dus NiMH is puur metaal en NiCd ook...
- Een Duracell normale batterij, met hoeveel mAh van oplaadbare batterijen is zo één vergelijkbaar?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:09:
[...]
Over welke mate spreek je dan?

Even twee makkelijke vraagjes waar ik het antwoord niet op kan vinden:
- NiMH batterijen, kun je die opladen met een oplader waar opstaat: "alleen nikkel-cadmium batterijen opladen"? Lijkt naast makkelijk ook nog een domme vraag, maar MH betekent Metal Hybride, dus NiMH is puur metaal en NiCd ook...
Cadmium is een metaal, niet een metaalhydride, bovendien is je redenering ook logisch krom:

absinth is een drank, van absinth word je gek en snij je je oren eraf, dus van alle dranken word je gek en snij je je oren eraf... dacht het niet :z
- Een Duracell normale batterij, met hoeveel mAh van oplaadbare batterijen is zo één vergelijkbaar?
Hangt af wat voor capaciteit de Duracell heeft. Op www.duracell.com zijn ze iig niet happig op het vertellen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:58:
Hangt af wat voor capaciteit de Duracell heeft. Op www.duracell.com zijn ze iig niet happig op het vertellen...
De Duracell batterijen leveren 1,5 Volt (AA). Verder staat er nog "MN1500" onder "Alkaline en "LR6" onder "1,5V", ik weet niet of die twee termen nog van belang zijn...

En met hoeveel neemt de levensduur eigenlijk af door snelladers? 300 keer opladen ipv 500 keer of hoe staat het precies?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 17:04 ]

Pagina: 1