Toon posts:

[unreal] UT zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb unreal tournament GOTY geinstaleerd via de loki ut installer. dit lijkt helemaal goed te gaan, alleen wanneer ik het spel opstart begint het al traag bij de intro maar in het menu hapert de muis en muziek ook. In de console kom ik geen errors oid tegen.
Ik heb ook quake3 geinstalleerd en deze werkt zeer goed.
Ik zie ook dat ut gebruik maken van SDL opengl, Na het lezen op andere forums over sdl heb ik deze geinstalleeerd zonder reseltaat.
-> Ik weet niet zeker of ik een "load sdl?" moet opnemen in xorg.conf ? dit is iig niet gebeurd.
Kan ik dit ook veranderen dat inplaats van SDL gebruik word gemaakt van GLX?

Ik maar gebruik van een Nvidia ti 4200 op slackware 10.

iemand een idee?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb het zelf altijd prima draaiend gehad met GLX.

Als je dat wil, moet je wel even opletten dat je niet de composite extension aan hebt staan in je config file, die maakt namelijk dat GLX niet geladen wordt.

Post ook even hier een benchmark resultaat van "glxgears", dan kunnen wij zien of je OpenGL subsystem misschien brak is ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Composite extension --> Hoe kan ik zien of deze aanstaat?

Hierbij de output van glxgears
29696 frames in 5.0 seconds = 5939.200 FPS
37353 frames in 5.0 seconds = 7470.600 FPS
52192 frames in 5.0 seconds = 10438.400 FPS
47086 frames in 5.0 seconds = 9417.200 FPS
41896 frames in 5.0 seconds = 8379.200 FPS
48880 frames in 5.0 seconds = 9776.000 FPS
51855 frames in 5.0 seconds = 10371.000 FPS
50145 frames in 5.0 seconds = 10029.000 FPS

stukje glxinfo
direct rendering: Yes
server glx vendor string: NVIDIA Corporation
server glx version string: 1.3

en bij quake3 heb ik een fps van 90<>100

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 00:56:
Ik zie ook dat ut gebruik maken van SDL opengl, Na het lezen op andere forums over sdl heb ik deze geinstalleeerd zonder reseltaat.
-> Ik weet niet zeker of ik een "load sdl?" moet opnemen in xorg.conf ? dit is iig niet gebeurd.
Kan ik dit ook veranderen dat inplaats van SDL gebruik word gemaakt van GLX?
SDL heeft in de essentie niets met OpenGL te maken. SDL is een 2D-toolkit voor 2D-applicaties (zoals een tetris-spel of een kassasysteem bijvoorbeeld). De output van SDL kan ook OpenGL zijn (als in: SDL kan een OpenGL-window maken), maar SDL heeft verder niets met OpenGL te maken dus. Je hoeft dus niets met SDL te doen om OpenGL aan het werk te krijgen. Ofwel: GLX heeft SDL niet nodig. Eerder andersom. ;)
dawuss schreef op maandag 07 februari 2005 @ 01:00:
Als je dat wil, moet je wel even opletten dat je niet de composite extension aan hebt staan in je config file, die maakt namelijk dat GLX niet geladen wordt.
Eehm, nee hoor. Zolang je geen Composite-manager hebt draaien kun je gewoon OpenGL-applicaties draaien zonder problemen. Ook als de composite-extention geladen is. Hier in elk geval wel (ook met Nvidia). :)
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 01:04:
en bij quake3 heb ik een fps van 90<>100
Mjah, aan je setup en drivers ligt het dus zeker niet. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Topic kan dicht UT pakte de verkeerde gllib voor rendering. dit aangepast en nu loop die goed
bedankt

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 01:27:
Topic kan dicht UT pakte de verkeerde gllib voor rendering. dit aangepast en nu loop die goed
bedankt
Misschien kun je voor archief doeleinden even wat details posten ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb slackware 10 waarbij de mesa3d install niet goed werkt zoals ik gelezen heb. de bestanden komen niet allemaal op de juiste plaats te staan.

om de juiste libgl aan te spreken:
GLLibName=/** path naar mesa dir **/Mesa-6.2.1/lib/libGL.so.1

Bij de kopjes
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
[SDLGLDrv.SDLGLRenderDevice]

En dan niet precies de fout maken die ik maakte eerst. edit unrealtournament.ini die geplaatst is in je home dit onder .loki/
-> in de system map in de install dir zal deze ook staan maar deze worde niet gebruikt bij het spelen van ut. (template voor nieuwe users)

en ja nu heb ik ook in ut een goede fps
--> gem 150fps op 1600x1200
Pagina: 1