Toon posts:

TV-out kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat een divx-film te kijken op mijn tv via de tv-out van mijn Radeon 9800 Pro 128MB. Werkt al een half jaar prima. Toen ik per ongeluk de tulpstekker uit mijn tv trok... Dus de stekker waardoor het signaal van mijn videokaart komt.

Nadat ik hem er weer in had gestoken was mijn beeld overmatig groen en rood en trilde :X
Zou het kunnen dat per ongeluk de plus de min heeft geraakt waardoor er een stroompje 'verkeerd' schoot? En zo ja, is dan

waarschijnlijk mijn videokaart deels kapot (de tv-out) of juist het AV-gedeelte van mijn Philips breedbeeld-tv?

Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Alvast zeer bedankt!
Wacke.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:19
Het is met een tulp onmogelijk om sluiting te maken, omdat de buitenring nooit het contact binnein kan raken, en je dus nooit een kring kan maken waarbij de stekker niet goed is gemonteerd. En het lijkt me geen kwaad kunnen om de kern van je TV-out de verbinden met de buitenmantel van de TV.. tenzij de apparatuur niet geaard is.

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 07-02-2005 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bedankt voor je reactie. Ik denk dat idd de kern van de stekker de mantel van mijn tv-in heeft geraakt (in mijn herinnering zag ik zelfs een piepklein blauw vonkje). En mijn tv is niet geaard :S

Ik las op een andere plek in het forum:

[rml]wacke in "[ TV-OUT] Radeon 9800 PRO - TV-Out kapot?"[/rml]

dat het wel zou kunnen werken als ik in plaats van de tv-in, mijn scart-ingang gebruik. Dat ga ik maar eens proberen, want dat andere is echt niet goed. Ik heb precies hetzelfde beeld als in dat plaatje.

Nogmaals bedankt, en als je nog wat weet hoor ik het graag!
Wacke.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus een scart-converter en een S-videokabel gekocht zodat ik de composiet-aansluiting kan omzeilen.

Dat werkt redelijk, al is de kwaliteit stukken minder dan voorheen met alleen de composiet-verbinding. Zo is de scherpte minder (matige VHS-kwaliteit) en doet ie iets geks met smalle witte dingen op het scherm, die worden oververzadigd weergegeven (met veel rood, blauw en groen).

Maar nu het gekke: als ik alleen die nieuwe verbinding gebruik (radeon -> s-video -> scart -> tv) dan heb ik MINDER KLEUR dan als ik tegelijkertijd een tulpstekker in de composite-ingang van mijn tv steek (dus een stekker waar NIKS aan hangt!!!, alleen een draad, maar niks aan de andere kant.... :S) Als ik die er wel in steek heb ik meer kleur. Als dat niet vreemd is!

Benieuwd of iemand dat kan verklaren...

Wacke