C55 'Toestelcode geblokkeerd' probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109394

Topicstarter
Ik heb een nieuwe gsm en heb mijn oude doorgegeven aan mijn vriendin. Zij heeft vervolgens haar sim erin gestopt en krijgt nu een verzoek om een toestelcode. Geen punt, ik toets de code die ik overal voor gebruik maar kan vervolgens geen 'ok' klikken. Vreemd.

Ik heb mijn eigen sim er weer ingezet en alles werkt ok. Ik probeerde toen om 'Alln deze SIM' uit te vinken, maar dat werkt niet, ik krijg de melding 'Toestelcode geblokkeerd'. Vervolgens wil ik via 'Tel.code wijz.' mijn telefooncode wijzigen, maar ook hier geen succes, alleeen 'Toestelcode geblokkeerd'. Om gestoord van te worden.

Weet iemand wat er hier fout gaat? Ik heb geen garantie meer en wil mijn toestel dus liever niet ergens naartoe hoeven brengen.
Ik heb ik een PUK-code, dus ik kan misschien wel alles gewoon helemaal resetten, maar ik weet niet hoe. Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 09:19

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Geen garantie = toestel ouder dan 1 jaar?

Dan provider vragen om de gratis unlock-code, zijn ze dacht ik verplicht om na een jaar te geven.

Daarna kan je vriendin het toestel vrij gebruiken...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Een siemens heeft ook een toestel code, wat iets anders is dan de simlock of de pincode. Waarschijnlijk is die code meerdere keren verkeerd ingevoerd en is ie dus geblokkeerd. Ik zou even met siemens bellen want die kunnen je vast verder helpen. Die "alleen deze sim" functie kan je alleen unlocken als je de toestelcode invoert dus die zul je eerst moeten hebben dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De telefoon is bijna 2 jaar oud, zo lang liep namelijk mijn contract.
Verder is de telefoon SIM-lock vrij, dat heb ik al eens met een andere SIM uitgeprobeerd (als ik het mij tenminste goed herinner). Ik ben alleen zo slim geweest om 'Alleen deze SIM' aan te zetten. (Dat had ik misschien beter niet kunnen doen.) Ik heb al eens eerder last gehad dat de lock op de screensaver niet kon worden uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Dan nog: bel siemens, dat kost je 1 euro voor het gesprek en dan hoor je vanzelf wel wat ze eraan kunnen doen en wat dat dan gaat kosten. Op de meeste siemens zit trouwens 2 jaar garantie! (Tenminste op mijn S55). Ik zou dat ook even nakijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het suffe is dat als je de SIM van mijn vriendin in het toestel stopt deze om een pin-code vraagt, dat is dus die van haar. Vervolgens komt het toestel met de melding 'Toestel geblokkeerd. Toestelcode'. Je voert vervolgens een aantal cijfers in, maar je kunt nooit op 'OK' drukken, alleen op wissen. Op die manier kun je moeilijk de juiste code invoeren.

Volgens mij is er iets mis met het toestel, ik heb dus al vaker wat problemen gehad, maar nooit zo erg. Het liefst zou ik het toestel (met mijn SIM erin bijvoorbeeld) met een code hard resetten.
Weet iemand daar de handmatige code voor? (Overigens lijkt mij dit geen illegale actie aangezien ik eerst een werkende SIM moet hebben voor ik het kan doen, een bewijs dat het echt mijn toestel is. Als de vraag dubieus is, vergeet hem dan maar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Siemens bellen, Kopie van aankoop bewijs opsturen en je krijgt een nieuwe code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het opsturen van een nieuwe code kost bij na 25 euro, vind ik nogal zonde. Zeker aangezien ik zeker weet dat ik niets fout heb gedaan maar het probleem echt in de telefoon ligt.
Is er echt geen andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Dat geintje had ik ook.
Ik moest een code invoeren om me toestel te resetten.. ik pin invoeren.. niets.. toen puk invoeren.. niets..
Tja.. 4x 0 deed wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben er ondertussen achter dat het te maken heeft met een software probleem dat ik al eerder heb gehad. De code op de screensaver wilde toen niet meer reageren.

Verder geen sjoege what-so-ever. Volgens Siemens is het enige dat zij kunnen doen het opsturen van een code voor 25 euro. Of als dat niet werkt wordt het een reparatie van 56 euro. Fijn!

Gelukkig gaf Universal Simlock Remover uitkomst. De SIMlock is nu verwijdert en de telefoon werkt weer zoals het hoort. Zelfs de functies die voorheen vast waren gelopen door de software fout werken weer. Bedankt Siemens. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 15:24

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Toestel was dus gewoon niet SIMlock vrij

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Met mijn oude C25 ook zoiets gehad. Aangezien ik in Zoetermeer woonde destijds ben ik gewoon langsgegaan. Gratis en voor niets geholpen en klaar terwijl u wacht: denk dat ik mazzel had :D

Het is ook een klusje van niets: hij repareerde (lees: toetste een code in) terwijl hij met een ander aan de telefoon hing...
Pagina: 1