Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Uren GOT searchen en googlen leveren je veel info op, beide hebben een eigen topic in GT waar veel te lezen valt MAAR... de hamvraag blijft voor mij: wordt het de iRiver H120 of Creative Zen Micro?
Beide schijnen prima geluid te geven en in principe heb ik voldoende aan een MP3 speler die naast veel nummers ook goed FM radio kan afspelen. De belangrijkste functies zijn bij beide gelijk (USB 2 interface, uitgebreid display enz.)

Zoals ik het nu zie: voordelen H120:
*meer capaciteit, 20 GB t.o.v. 5 GB (relatief onbelangrijk)
*meer mogelijkheden
*meer tevreden gebruikers

Voordelen Zen Micro:
*veel compacter (vooral 's zomers prettig)
*iets goedkoper
*ondersteunt nu eindelijk ook drag & drop van MP3

Momenteel heb ik een MSI Mega Stick (256 MB flash, USB 1 :'( ) die op zich goed bevalt maar gewoon veel te weinig capaciteit heeft. Ook ontvang ik daarop de radio vrijwel nooit in stereo (omgeving Den Haag) maar altijd mono.

Qua prijs ontlopen de kandidaatjes elkaar niet veel (H120 247 euro, Zen Micro 219 euro).
Wie heeft ervaring met beide spelers en kan me verder helpen... Wat zou de doorslag kunnen geven... :?

Johan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 22:15 ]

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
waar haal je die h120 voor dat geld?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het ondersteunen van drag and drop van de Micro geen voordeel, want de H120 kan het immers ook ;)
Tsja, voor de rest is het eigenlijk je eigen keuze, beiden zijn goeie spelers... het verschil is de grootte van de beide dingen, en de opslagcapaciteit. (+ nog wat mogelijkheden van de H120)

Je zult denk ik voor jezelf de afweging moeten maken wat je het belangrijkst vind.
Persoonlijk had ik de H120 genomen, ik vind een iets grotere speler niet erg, en 20GB vind ik wel lekker.
Maar dat is dus mijn mening, verder kan ik er niks zinnigs over zeggen.
Qua geluid ontlopen ze elkaar niet veel vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
BARACUS schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:20:
Kan ik nu nog niet zeggen, sorry. Laat ik een dezer dagen nog weten of ik mail je.

Verwijderd

De h120 zit bij mij prima in mijn broekzak.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

De compactheid uitmaken? Tja ... als je gevoelig bent voor dat soort invloeden misschien, maar wat nu als volgende zomer het extreem hip is om te showen met "iPod achtige grootte rechthoekjes in je broekzak" of de befaamde "iPod achtige grootte rechthoekjes aan je arm in een wit omhulsel om te verbergen dat je geen iPod hebt"?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Topicstarter
LightYears schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:21:
De compactheid uitmaken? Tja ... als je gevoelig bent voor dat soort invloeden misschien, maar wat nu als volgende zomer het extreem hip is om te showen met "iPod achtige grootte rechthoekjes in je broekzak" of de befaamde "iPod achtige grootte rechthoekjes aan je arm in een wit omhulsel om te verbergen dat je geen iPod hebt"?
Het formaat boeit me in zoverre dat kleiner natuurlijk altijd prettiger is (winpuntje voor de Zen Micro) puur omdat het dan makkelijker op te bergen is in je zak enz.. Of het er gaaf/cool/hip/vet (doorstrepen wat niet van toepassing is ;)) uitziet aan je riem of wat dan ook boeit me echt niet, het gaat me om het gebruiksgemak.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 13:24
ik kan niet oordelen over de creative maar ik ben zeer tevreden met mn h120.
De line out is echt super _/-\o_ , en de besturing vind ik ook oke.
Gelukkig hoef je idd geen software te gebruiken om mp3tjes(of andere dingen) er op te gooien.
De batt van de iriver gaat ook lekker lang mee(16+uur). Iemand die ik ken heeft een andere creative, en ik vind mn Iriver toch een stuk degelijker overkomen (8>
Ik zou m zo weer kopen als ik voor de keus stond O-)

Verwijderd

Topicstarter
BARACUS schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:20:
Oeps die 247 euro klopt niet, het is... 246 euro! (8>
In de pricewatch is de goedkoopste zaak 291,23 euro (pricewatch: iRiver H120, 20GB (USB 2.0, Radio)), maar bij Dixons (of all places!) hebben ze, omdat het een uitlopend model is, 'm nu voor 246 euro staan. Niet ieder filiaal heeft 'm nog maar ze kunnen 'm wel onderling verzenden zeg maar.
Ik heb dus vanmiddag de H120 gehaald want voor zoveel voordeel kon ik 'm toch niet laten liggen...kreeg nog wat extra korting ook :X
Affijn ben nu de accu aan het opladen, heb alvast de 1.63 firmware er in gegooid en dan eens luisteren hoe dat klinkt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:19:
[...]

Oeps die 247 euro klopt niet, het is... 246 euro! (8>
In de pricewatch is de goedkoopste zaak 291,23 euro (pricewatch: iRiver H120, 20GB (USB 2.0, Radio)), maar bij Dixons (of all places!) hebben ze, omdat het een uitlopend model is, 'm nu voor 246 euro staan. Niet ieder filiaal heeft 'm nog maar ze kunnen 'm wel onderling verzenden zeg maar.
Ik heb dus vanmiddag de H120 gehaald want voor zoveel voordeel kon ik 'm toch niet laten liggen...kreeg nog wat extra korting ook :X
Affijn ben nu de accu aan het opladen, heb alvast de 1.63 firmware er in gegooid en dan eens luisteren hoe dat klinkt!
Godverdomme, net 308 euro voor betaald... |:(

Maarja, ik ben er wel supersupersuper tevreden mee :)

Verwijderd

LightYears schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:21:
Weet je wat ook hip is: Volkswagen Golf en Opel Astra... iedereen heeft er namelijk een. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Verwijderd

Topicstarter
Damn! Wat een goed geluid komt er uit dat ding!! _/-\o_
Sorry, moest ik even kwijt 8)7

Verwijderd

Koop allemaal maar een Iriver IHP-1**. Bezit nu al bijna 2 jaar een IHP-140 en nog geen enkel probleem gehad. Heb al een creative muvo, Zen, Ibeat en Ipod mogen gebruiken maar geen enkele kwam in de buurt van de IRiver. De andere zijn ook niet slecht maar toch niet zo perfect.
Ik raad ook iedereen af om een mp3 speler aan een Mac OS aan te sluiten, daarvan gaat je mp3 speler raar doen :*) .

• BARACUS
Hey Johan, bedankt voor de tip ze gaan nu voor me zoeken de h120 :)

Ze hadden ook de h320 voor 345 euro staan maar ze wisten niet of deze de luxe is met dock etc. of de sobere zonder.

Verwijderd

BARACUS schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:15:

Ze hadden ook de h320 voor 345 euro staan maar ze wisten niet of deze de luxe is met dock etc. of de sobere zonder.
volgens mij is de h320se degene zonder dok etc, de h320 is met alles.

(toch?)

• BARACUS
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:38:
[...]

volgens mij is de h320se degene zonder dok etc, de h320 is met alles.

(toch?)
Ja maar zo staat dat niet bij hun in de computer waarschijnlijk.
Ik vind het toch al vreemd want ik heb dat ding nog nooit bij de Dixons zien staan EN nooit op de internet site zien staan :?
Grote kans dat het met de spullen is omdat dit toch uitgaande apparaten zijn, die se versie is toch nog niet zo oud?

Verwijderd

Topicstarter
BARACUS schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:15:
Laat je weten of het gelukt is? :) / :'(

• BARACUS
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:00:
[...]

Laat je weten of het gelukt is? :) / :'(
Zal ik doen, alleen duurt dat heen en weer sturen altijd takke lang bij Dixons :(
Alleen is de service wel heel goed, als je iriver kapot is dan ruilen ze hem meteen om of je mag iets anders uitkiezen _/-\o_ dus ik wacht wel even 8)

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
GRMBL :(
Net 295,- betaald en hij is onderweg... misschien dat ik hem nog terugstuur en hem bij Dixons haal...

Volgens mij is het een super stoer dinggetje...

[ Voor 19% gewijzigd door Skar op 10-02-2005 09:31 ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Ik ben van H120 naar Zen Micro gegaan en heb geen spijt.

Het kleinere formaat, de verwisselbare accu en de lagere prijs gaven de doorslag.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• BARACUS
Skar schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:30:
GRMBL :(
Net 295,- betaald en hij is onderweg... misschien dat ik hem nog terugstuur en hem bij Dixons haal...

Volgens mij is het een super stoer dinggetje...
Het is niet erg leverbaar meer hoor, dinsdag zouden ze voor mij gaan zoeken en heb nog niks gehoord en dat rondsturen kost al gauw 2 weken.
Misschien dat dit de pijn verzacht :)
Mooooody schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:31:
Ik ben van H120 naar Zen Micro gegaan en heb geen spijt.

Het kleinere formaat, de verwisselbare accu en de lagere prijs gaven de doorslag.
Zijn ook niet echt vergelijkbaar, je moet het vergelijken met die nieuwe mini harddisk van iriver :9

[ Voor 29% gewijzigd door BARACUS op 10-02-2005 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
BARACUS schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:40:
[...]
Het is niet erg leverbaar meer hoor, dinsdag zouden ze voor mij gaan zoeken en heb nog niks gehoord en dat rondsturen kost al gauw 2 weken.
Damn dan heb ik echt geluk gehad dat ik er nog een zag staan... :9
Zijn ook niet echt vergelijkbaar, je moet het vergelijken met die nieuwe mini harddisk van iriver :9
Vooralsnog ben ik toch erg blij dat ik de iRiver H120 heb gekocht i.p.v. de Zen Micro. 'T is wel even wennen met al die dubbele functies die de toetsen hebben (en de net iets andere toetsen op de afstandbediening) maar dan heb je ook een berg mogelijkheden waar je meer dan genoeg aan hebt. De bediening is goed doordacht.
De Zen micro is wel weer mooi klein.

• BARACUS
Johan, vandaag bericht gekregen dat het donderdag binnen moet zijn.
Ik dacht dat ze even zouden bellen als ze er 1 gevonden hadden dus blijkbaar heeft Dixons nog flink wat voorraad liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
BARACUS schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 03:47:
Johan, vandaag bericht gekregen dat het donderdag binnen moet zijn.
Ik dacht dat ze even zouden bellen als ze er 1 gevonden hadden dus blijkbaar heeft Dixons nog flink wat voorraad liggen :)
En, al opgehaald? :P

• BARACUS
Ja en vandaag weer terug :(
De adapter pastte niet, erg vaag allemaal.
Kan ik weer lekker 2 weken wachten op een andere :Z

Verwijderd

Topicstarter
BARACUS schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:09:
[...]
Ja en vandaag weer terug :(
De adapter pastte niet, erg vaag allemaal.
Kan ik weer lekker 2 weken wachten op een andere :Z
Vaag, hadden ze zeker het demoexemplaar gepakt en dan een verkeerde adapter er bij gestopt?
Affijn dat komt wel goed joh, je hebt 'm in ieder geval voor die mooie prijs te pakken :)

• BARACUS
Niet meer leverbaar, geld terug gehad :(
Pagina: 1