Toon posts:

VPN connectie met MPPE/MSCHAP-v2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik wil een VPN connectie (via PPTP) opzetten naar een PoPToP server die op een linux server draait. Deze server accepteerd alleen MPPE met MSCHAP-v2.

Ik heb geprobeerd om zowel met de standaard VPN client (Die in Internet Connect zit) als met een 3rd party client (DigiTunnel 1.4) naar de server te connecten, maar beide krijgen het niet voor elkaar.

De router laat als het goed is alles goed door (windows pc's in hetzelfde netwerk kunnen wel verbinden).

Heeft iemand ervaring met MPPE en/of MS-CHAP(v2) ?

P.S. Alles geprobeerd met Mac OS X 10.3.7

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op welk punt gaat het fout? Aangezien de Windows PC's wel kunnen connecten, ga ik ervan uit dat het opzetten van een verbinding ansich wel lukt, maar dat er daarna in het negotiation gedeelte wat foutgaat.

Het kan dan natuurlijk op verschillende punten foutgaan. Welke encryptie gebruik je/ verwacht de server bijvoorbeeld (instelling in Internet Connect > Edit configurations)?

Verwijderd

Topicstarter
Via communicatie met de maker van DIgiTunnel ben ik achter het probleem gekomen, de server moest de verschillende encryptie op een andere volgorde aanleveren, waarna het gelukt is verbinding te maken.