Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Bijna elk DVD afspeelprogramma met export/capture mogelijkheid (zoals PowerDVD) - of elke willekeurig captureprogramma die ook overlays kan cappen (zoals HypersnapDX).
[google=capture DVD overlay screen]
[google=capture DVD overlay screen]
Virtualdub kan frames los opslaan.
File -> Save image sequence
File -> Save image sequence
In PowerDVD heb ik een dergelijke optie niet gevonden. Virtualdub kan een .vob file niet openen, daarvoor is VirtualdubMod nodig (Sourceforge). Verder wil ik nu naast de frames ook een filmpje in Slow Motion opslaan, daarvoor zoek ik nog iets.
Verwijderd
Op het camera-icon klikken op de frame in kwestie.In PowerDVD heb ik een dergelijke optie niet gevonden.
Dan download je die freeware zut toch gewoon?Virtualdub kan een .vob file niet openen, daarvoor is VirtualdubMod nodig
Elke videobewerkingsprogramma kan wel frame/sec wijzigen, de vraag is eerder welke direct jouw VOB files kan openen (en bijna elk authoring programma kan dat wel).Verder wil ik nu naast de frames ook een filmpje in Slow Motion opslaan, daarvoor zoek ik nog iets.
1) Frame in kwestie? Ik wil een stuk ter grootte van ca. 300 frames exporteren. Maar goed, daar heb ik deze ochtend voor genomen om dat zelf uit te zoeken. Ik moet zeggen, ik zelf ben altijd behulpzaam op T.net. Maar dat geldt blijkbaar niet voor elk forum.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:18:
[...]
1)Op het camera-icon klikken op de frame in kwestie.
[...]
2)Dan download je die freeware zut toch gewoon?
[...]
3)Elke videobewerkingsprogramma kan wel frame/sec wijzigen, de vraag is eerder welke direct jouw VOB files kan openen (en bijna elk authoring programma kan dat wel).
2) Waarom noem je dat freeware zut? Denk je dat ik voor 1 filmpje Pinnacle Studio of zo ga kopen?
Overigens, zeggen dat ik Virtualdub nodig heb is net zoiets als beweren dat Word overweg kan met Access bestanden. Daarom noem ik dus VirtualdubMOD. Aan de pure Virtualdub heb je niks, daar kom je dan pas achter nadat je het gedownt en getest hebt. Weer een kwartier verder.
3) Elk programma? En welke zijn er? Moet ik ze eerst allemaal uitproberen? Ik stel hier juist een vraag zodat ik niet alles zelf uit hoef te zoeken. Bovendien zullen zo anderen die iets dergelijks zoeken het de volgende keer kunnen vinden. In tegenstelling tot mezelf, na iets van 4 queries.
Nee, ik ben niet zo bekwaam en bekend op video-bewerkingsgebied als jij. Deze reactie vind ik voor een mod nauwelijks constructief, er spreekt iets uit als... weer zo'n domme n00b die mijn cleane forum komt vervuilen...
Welnu...
Met diverse progjes lukte het me niet of slecht om een kort filmpje eruit te knippen (wat de volgende stap was). Bijv. met MS Movie Maker ging het niet echt lekker of helemaal niet. Uiteindelijk kwam ik vrij ver met Womble MPEG Wizard (trial) om de .vob file te knippen / editen. Daarna kon ik met Virtualdubmod verder editen. Nu moet ik nog iets vinden om het filmpje in slowmotion op te slaan. Maar goed, die vraag zal ik hier niet stellen.... Edit: die optie is te vinden in VirtualdubMod onder Video - Framerate.
[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 08-02-2005 00:48 . Reden: aanvulling ]
Pagina: 1