iTunes bijwerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27
Ik beheer mijn muziek verzameling in iTunes. Nu werk ik regelmatig de onderliggende MP3 bestanden en directorystructuren buiten iTunes om bij (gewoon in Explorer). Als ik dan opnieuw iTunes start, laat ik iTunes mijn MP3 map helemaal doorwerken en worden eventueel verplaatste bestanden weer netjes toegevoegd. De oude bestanden (die inmiddels niet meer bestaan) worden echter nog steeds genoemd in iTunes. Als ik ze wil afspelen, verschijnt er netjes een i-tje voor de naam om aan te geven dat het bestand niet meer bestaat.

Tot zover prima, ik vind het niet erg om deze verwijzingen naar niet bestaande bestanden met de hand te verwijderen. Maar om er achter te komen welke entries in iTunes verwijzen naar niet-bestaande bestanden, moet ik ze allemaal stuk-voor-stuk dubbelklikken. Dat is een beetje veel werk bij 4000 bestanden.

Kortom, bestaat er een gemakkelijke manier om verwijzingen naar niet-bestaande bestanden in iTunes 1x te markeren of zelf in 1x te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
kun je niet gewoon de hele libary leeggooien, en opnieuw importeren, dat deed ik ook altijd als ik veel veranderd had, enige nadeel is dat laatstgespeeld/aantal gespeeld dan verloren zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Maverick op 06-02-2005 20:54 . Reden: TR move naar apl voorgesteld, zitten een hoop meer itunes gebruikers daar. ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
Maverick schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:53:
kun je niet gewoon de hele libary leeggooien, en opnieuw importeren, dat deed ik ook altijd als ik veel veranderd had, enige nadeel is dat laatstgespeeld/aantal gespeeld dan verloren zijn.
Die statistieken (en de waarderingen die ik aan bepaalde nummers gegeven heb) zou ik graag willen bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las laatst iets over COM-besturing van iTunes. Dat is dus voor Windows, maar voor Mac zal dat ook wel kunnen met Applescript oid. Dan kan je een scriptje schrijven dat dit voor je doet (als je kan proggen tenminste ;)). Als je interesse hebt, zoek ik de link wel ff voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even :)

SA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Druk de Control in, en klik op 1 vinkje voor een nummer. Klik er vervolgens weer op met Control, en alle nummers die er niet meer zijn krijgen een uitroepteken. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Handige tip, Niels! :).

Ik gebruik dit programma ook en zit met hetzelfde probleem eigenlijk :(. Ook vind ik het jammer dat er nog wat weinig mods zijn voor Itunes :| .

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:53:
Ik las laatst iets over COM-besturing van iTunes. Dat is dus voor Windows, maar voor Mac zal dat ook wel kunnen met Applescript oid. Dan kan je een scriptje schrijven dat dit voor je doet (als je kan proggen tenminste ;)). Als je interesse hebt, zoek ik de link wel ff voor je op.
Erg interessant, kun je die link hier even posten als je 'm nog hebt?

Verder snap ik niet helemaal waarom dit topic naar Apple Talk is verplaatst. Ik gebruik iTunes op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
NielZ schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:08:
Druk de Control in, en klik op 1 vinkje voor een nummer. Klik er vervolgens weer op met Control, en alle nummers die er niet meer zijn krijgen een uitroepteken. :)
Deze tip werkt inderdaad, maar heeft een heel vervelend "sideeffect" (dat ik nu niet meer ongedaan kan maken). In feite vink je alle liedjes uit en daarna weer aan. Dat betekent dat een eventuele vink aan/uit status verloren gaat (aangezien na deze operatie alle liedjes weer aangevinkt staan). En aangezien ik mijn iTunes zo had ingericht dat alle cabaret MP3's uitgevinkt waren (zodat ze niet meegaan in de shuffle)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjax schreef op maandag 07 februari 2005 @ 06:22:
[...]
En aangezien ik mijn iTunes zo had ingericht dat alle cabaret MP3's uitgevinkt waren (zodat ze niet meegaan in de shuffle)....
Selecteer genre:cabaret (als je goed getagged hebt) en doe dan weer gewoon hetzelfde grapje, maar nu 1x control-click.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
mjax schreef op maandag 07 februari 2005 @ 06:18:
[...]

Verder snap ik niet helemaal waarom dit topic naar Apple Talk is verplaatst. Ik gebruik iTunes op Windows.
Alle posts met betrekking tot Apple, dus ook bijv. de iPod, MacOS, AirPort Extreme, iPhoto e.d. moeten in het Apple Talk topic. Dit is besloten door de moderators omdat anders apple gerelateerde artikelen onder andere fora verspreid zou worden en dat het forum Apple Talk dan niet levensvatbaar zou zijn.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjax schreef op maandag 07 februari 2005 @ 06:18:
[...]

Van www.pythonware.com/daily/ (dus dat gaat allemaal over Python): http://weblog.lonelylion.com/index.php?p=486
http://www.deadlybloodyse...ython/2005/02/02.html#P31 http://www.deadlybloodyse...ython/2005/02/04.html#P34
http://www.brunningonline...blog/archives/001742.html

Allemaal lijken ze niet heel erg van toepassing te zijn op jouw probleem, dus ik heb even voor je gezocht op developer.apple.com en vond daar de iTunes COM for Windows SDK, dan kan je het lekker zelf uitvogelen ;) : http://developer.apple.com/sdk/#iTunesCOM
Pagina: 1