[Yamaha receiver] STANDARD SURROUND melding wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 16:50
Afbeeldingslocatie: http://www.hificomponents.de/images/YAMRXV750TITAN.JPG

Al een tijd heb ik een Yamaha RX750 receiver staan. Als ik een film kijk staat er altijd DD (EX) of DTS (ES) heel klein op het display, en dan met koeienletters STANDARD SURROUND of ENHANCED SURROUND. Ik luister vrijwel altijd STANDARD SURROUND bij films dus tja dat staat er dan. Mooi is anders ik had liever DOLBY DIGITAL of DTS DICREET staan ofzo.

Volgens mij zijn er geen DISPLAY options hiervoor, of weet iemand een menuoptie waar dit te editen is? 8)

Verwijderd

Ik denk dat het niet is te veranden, en jammer genoeg ook niet mogelijk is om andere software op te zetten tenzij je een echte Diehard tweaker bent.
Op mijn Denon 1905 staat er "DOLBY D DVD" niet echt geweldig zo afgebroken tekst.

Verwijderd

Volgens mij is dat wel de editen, heb je een manual of zal ik het morgen even opzoeken?

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

Op mijn Yamaha rx-v540 staat bij DD in ieder geval gewoon "DOLBY DIGITAL". Bij DTS weet ik het niet zeker, ik dacht gewoon "DTS".
Volgens mij moet je er mee leren leven...

Ik gebruik dat enhanced gedoe overigens ook bijna nooit :P

[ Voor 40% gewijzigd door ZiegoM op 07-02-2005 00:25 ]

\_Specs_/

Verwijderd

ik heb zelf de v550 receiver,
en als ik een dvd opzet komt er inderdaad vaak te staan, surround standaard.
maar als je dan aan de ronde program knop draait kun je volgens mij ook dts of dolby digital selecteren, en komt dat gewoon op je scherm te staan.
ik heb zo wel eens dts in grote letters op het display gehad.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dts is dan ook een andere format... Zo kun je het apparaat vast ook wel op stereo zetten :P

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Klopt! Ik heb een RX-V1400, daar staat bij (standaard) dolby digital ook "STANDARD SURROUND" met koeieletters. Ik ben daar ook niet kapot van, t' zou leuk zijn als dit ook anders zou kunnen, maar geen idee of dit ook mogelijk is! Verder geweldige AV reciever hoor! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Vulcan750
kickje... Bij mijn RX-V1400 blijft als ik naar de tuner luister altijd "PL II MUSIC" in de display staan en niet de gewenste RDS info. (alleen eventjes als je de zender selecteer..)
In de handleiding kan ik niet terugvinden of en hoe je kunt instellen dat de zender- of RDS info wordt weergegeven. Terwijl me dit logischer lijkt te weten waar je naar luistert i.p.v. konstant te worden herinnert dat er in "dolby prologic 2 music" wordt gedecodeert.... 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
bij mijn RX-V450 zie ik gewoon de RDS info... valt er niet iets in te stellen met dat knopje van RDS op de receiver? (of zit die er niet op bij jou?)

Home Assistant Configuratie V&A

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
op je remote heb je ook een knopje om rds in te stellen, links onder dacht ik.
(heeft een rxv550 :9 )
Mss dat je met die knop ook iets kan instellen voor je standard surround melding? En is er ook niet een knopje met display op je remote?Of is dat voor beeldinsteligen, weet het niet juist meer.

• Vulcan750
Mmm, er zit bij mij geen knopje voor rds op de afstandsbediening, wel op de receiver een knopje "rds info/freq". Als ik op dit knopje drukt zie je enkele seconden de aanduiding welke voorkeurzender (bijv. A3) en de rds informatie. Vervolgens floept de display weer terug naar "PL II Music". Erg irritant! |:(
Eigenlijk geldt dit ook voor de andere ingangsbronnen, je moet maar raden welke bron geselecteerd is, want alleen de vooringestelde bewerking (PL II, DD, DTS e.d.) wordt weergegeven.
Er valt allemaal wel mee te leven, en ik ben verder wel heel tevreden met mijn AV-reciever, maar dit klopt niet of het is een domme software fout..

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
nog een ander vraagje
[half-offtopic]
is er een mogelijkheid om de Yamaha RX-V450 automatisch in standby te laten gaan als er geen ingangssignaal wordt gedetecteerd, dus als de tv en andere apperaten op de receiver uit zijn bijvoorbeeld, want hier bij mij thuis willen sommige mensen de receiver wel is vergeten uit te zetten...

verbruikt die receiver constant dat maximale vermogen? of alleen wanneer je hem op hoge volumes gebruikt?

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Ik denk niet dat hij automatisch op stand-by kan.
Verder gebruikt hij volgens zijn opgegeven stroomverbruik alleen bij hard spelen.

• Vulcan750
Vulcan750 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:13:
Mmm, er zit bij mij geen knopje voor rds op de afstandsbediening, wel op de receiver een knopje "rds info/freq". Als ik op dit knopje drukt zie je enkele seconden de aanduiding welke voorkeurzender (bijv. A3) en de rds informatie. Vervolgens floept de display weer terug naar "PL II Music". Erg irritant! |:(
Eigenlijk geldt dit ook voor de andere ingangsbronnen, je moet maar raden welke bron geselecteerd is, want alleen de vooringestelde bewerking (PL II, DD, DTS e.d.) wordt weergegeven.
Er valt allemaal wel mee te leven, en ik ben verder wel heel tevreden met mijn AV-reciever, maar dit klopt niet of het is een domme software fout..
Ik ben er eindelijk uit! Op een ander forum kwam ik de oplossing voor mijn probleem toevallig tegen: Als de receiver op "Tuner" staat, moet je op de afstandsbediening op "AMP" drukken en daarna 1x op het knopje "On Screen Display". Dan schakelt de on screen display (op tv) uit, en staat er op de display van de receiver gewoon netjes de RDS info! _/-\o_ (Deze handeling is overigens nergens in de handleiding terug te vinden) |:( , maar ik ben helemaal :z .

[ Voor 8% gewijzigd door Vulcan750 op 12-04-2005 22:16 . Reden: enkel woordje gewijzigd.. ]

Pagina: 1