Verwijderd
je kan die kapotte delen vaak ook repareren met HDD regenerator (zelf niet uitgeprobeert maar ik heb het prog wel. er was laatst nog een topic over.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Er zal dus wel een klasse van fouten zijn die er inderdaad voor zorgen dat het al snel van kwaad tot erger zal gaan, maar naar mijn ervaring hoeft dat dus helemaal niet zo te zijn.
Wordt van de week vervangen.Primair IDE-kanaal : ST3160021A
Model: ST3160021A
Serial Number: 3JS153GT
Capacity: 160.04 GB
Test result: Self-test routine completed with a S.M.A.R.T. alert error!
The Drive Self-Test has determined that the drive may have one or more failing sectors.
Please run SeaTools Desktop for additional information about this problem.
Any drive reporting a S.M.A.R.T. error should be considered likely to fail at any time. You should back up your data from any such drive as soon as possible. Contact your computer or hard drive vendor to obtain return information.
ARME AOW’er
Ik kwam net dit topic tegen:
BAD Sectors Repairen - successful!
Altijd even proberen
Nu bezig met runnen van programma, dit zal wel lang gaan duren, dus morgen weer een update
[ Voor 31% gewijzigd door JorisPenders op 06-02-2005 23:13 ]
Hij is bij 60gb met het scannen en heeft inmiddels 4 kapotte sectors gevonden (net zoals HDTune aangaf)
Ook heeft hij er 4 gerepareerd, een echte aanrader dit programma!!
Hij moet dus nog wel even scannen, maar ik verwacht dat ie niets meer tegenkomt, omdat ie in andere tooltjes na die eerste 3gb ook niets meer tegenkomt
Straks even testen of ie in Windows met HDTune ook alles weer oké aangeeft!
[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 07-02-2005 08:12 ]
Mijn schijf hoeft ook niet echt betrouwbaar te zijn, de echt belangrijke files staan op deze PC. Dit is meer een PC voor multimedia-files.BalusC schreef op maandag 07 februari 2005 @ 08:11:
Bad sectors omzeilen en repareren zijn leuk, maar ga er nooit vanuit dat je schijf nu weer betrouwbaar is. Ik zou deze gewoon omruilen of gebruiken als scratch-disk. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"
Alles werkt nu weer
Bedankt
Had precies hetzelfde, die HD gerenerator had de schijf weer perfect gereanimeerd en ik wist dat het dagen of maanden kon duren voor dat de schijf echt de pijp uit ging.
5 maanden later heb ik hem begraven
Verwijderd
naja, ik hoop dat de hd het blijft doen, en gewoon even checken hoe lang je nog garantie heb, als dat nog lang zat is kan het geen kwaad om te checken hoe lang hij het nog blijft doen
Verwijderd

13 BAD Sectors !
Zoals ik zei is hij geen 1 maand oud en heeft hij nog garantie, valt dit onder garantie ?
Nee, tenzij het tooltje van maxtor(effe op maxtor.com zoeken) zelf vind dat hij bijna stuk is staat je een pittige(lees.. hopeloze) discussie te wachten.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:45:
Uit nieuwsgierigheid heb ik die tooltje ook maar ff gedownload en een scan gedaan van mijn geen 1 maand oude Maxtor (200 GB) en wat blijkt.....
Zoals ik zei is hij geen 1 maand oud en heeft hij nog garantie, valt dit onder garantie ?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
tsja maxtor hèVerwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:45:
Uit nieuwsgierigheid heb ik die tooltje ook maar ff gedownload en een scan gedaan van mijn geen 1 maand oude Maxtor (200 GB) en wat blijkt.....
[afbeelding]
13 BAD Sectors !![]()
Je hebt toch een kapotte harddisk in de garantieperiode.
Helaas is die van mij al voorbij, maar hij werkt weer als een speer!
Verwijderd
Kan voorloppig niet, zal wachten op mijn laptop dan kan ik buckupen. Ik zal jullie dan laten weten wat die tooltje zegtMaxtor recommends that users backup all critical data and removing other hard drives before performing this test.