[MCE 2005] Live Tv alleen geluid uit voorste 2 speakers

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-04 19:36
Ik heb nu media center en dat is heel erg leuk allemaal, alleen heb ik een klein probleempje.

Ik heb op mijn asus mobo mijn creative setje aangesloten (je kent het wel zo een subwoofer en dan 4 speakertjes). Een groene stekker voor mijn 2 front-speakers en zo een zwarte voor mijn back-speakers.

Probleem is nu dat ik bij tv kijken alleen geluid uit mijn 2 front speakers heb. Ik kan bij audio setup alleen kiezen uit 2 speakers, 5.1 of een 7.1 set, maar niet uit gewoon 4 speakers. Dus wat rest mij nu? Ik zou graag uit allen geluid willen hebben.

In de search was hier tot mijn verbazing nog geen topic over te vinden net als google.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Bij 4 speakers heb je geloof ik alleen stereo, dus voor en achter hetzelfde. Je moet ze dan dus op de zelfde poort aansluiten met een splittertje.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-04 20:18

Nik

Nee, 4 speakers is gewoon 4.1 hoor.

Stel gewoon 5.1 in, het midden kanaal gaat gewoon over beide front speakers, dus merk je geen verschil.

• PacinoAllstars
proller schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:43:

Stel gewoon 5.1 in, het midden kanaal gaat gewoon over beide front speakers, dus merk je geen verschil.
Ik heb 5.1 geprobeerd al, maar ik krijg dan nog steeds niks te horen uit de achterste bij live tv, wel bij dvd :S

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
proller schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:43:

Hij merkt dat niet dat er geen box is aangesloten? En dan stuurt hij de stemmen toch naar de derde aansluiting voor central, en als daar geen box opzit hoor je geen stemmen?

[ Voor 5% gewijzigd door Felixje op 06-02-2005 19:54 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• PacinoAllstars
Felixje schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:54:
[...]

Hij merkt dat niet dat er geen box is aangesloten? En dan stuurt hij de stemmen toch naar de derde aansluiting voor central, en als daar geen box opzit hoor je geen stemmen?
Nou word ik gek, als ik nu een film kijk die ik heb opgenomen van tv heb ik idd door alles geluid. Alleen als ik nu live naar yorin kijk, dan alleen geluid uit de voorste twee :S

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Felixje schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:54:
[...]

De stemmen zitten ook (maar minder) op het linkse en rechtse kanaal van voor hoor. Maar het zou wel kunnen dat een moederbord met jack sensing technologie kan "voelen" dat je geen speaker op je center kanaal hebt aangesloten maar pin me er niet op vast :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je verteld niet welk Asus moederbord en welke geluidschip erop zit. Twee kanaals geluid geeft ook maar twee kanaals geluid. Echter wanneer de geluidschip kan upmixen (Creative live!, audigy, Intel Azalia) dan kan hij van 2 kanaals, 4 kanaals of zelfs 7.1 maken als je dat wilt.

Kortom het ligt echt aan je geluidschip en niet je boxen of software. Wellicht dat je met een bepaalde driver wel kunt upmixen.

Reden waarom ik ben overgestapt naar nieuw Intel platform is vanwege de Azalia HD geluidschip. Deze kan upmixen naar dolby digital 5.1 realtime (net zoals de duurdere creative's overigens).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• PacinoAllstars
Djoekie schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:06:
Je verteld niet welk Asus moederbord en welke geluidschip erop zit. Twee kanaals geluid geeft ook maar twee kanaals geluid. Echter wanneer de geluidschip kan upmixen (Creative live!, audigy, Intel Azalia) dan kan hij van 2 kanaals, 4 kanaals of zelfs 7.1 maken als je dat wilt.

Kortom het ligt echt aan je geluidschip en niet je boxen of software. Wellicht dat je met een bepaalde driver wel kunt upmixen.

Reden waarom ik ben overgestapt naar nieuw Intel platform is vanwege de Azalia HD geluidschip. Deze kan upmixen naar dolby digital 5.1 realtime (net zoals de duurdere creative's overigens).
asus p4p800 se dingetje heb ik

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
zelfde heb ik eigenlijk ook, nooit echt aan geergerd, maar als er een oplossing is, leuk. Dacht dat het was omdat uitzending toch stereo is. Ik heb er trouwens wel een 5.1 set op staan. alleen dus idd bij live tv alleen voorste speakers met geluid.

[ Voor 28% gewijzigd door pretorian_nl op 06-02-2005 20:47 ]

Digital Media Junkie

• PacinoAllstars
pretorian_nl schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:46:
zelfde heb ik eigenlijk ook, nooit echt aan geergerd, maar als er een oplossing is, leuk. Dacht dat het was omdat uitzending toch stereo is. Ik heb er trouwens wel een 5.1 set op staan. alleen dus idd bij live tv alleen voorste speakers met geluid.
Dat is idd het probleem dus, misschien dat een titel change van dit topic mogelijk is?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

titel ch4ng3d..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1