[XP] Domein>werkgroep, kan niet meer inloggen *

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb het domein van mijn laptop verandert in een werkgroep, omdat ik ook thuis op het netwerk wilde gaan. Toen ik mijn computer opnieuw opstartte kon ik niet meer inloggen. Er staat dat het wachtwoord en gebruikersnaam onjuist is en ik moet controleren of het domein wel goed is.
Dat is natuurlijk niet meer zo, maar hoe verander ik het domein weer terug. Ik kan windows niet eens meer in :( . By the way, ik heb Windows XP Professional.

Ik hoorde dat het mogelijk was om het register van 2 dagen terug weer opnieuw te laden, maar heb geen idee hoe dat moet en of dat gaat werken. Help please.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat wordt dus morgen bij de systeembeheer aankloppen om het lokale administrator password te verkrijgen (of vragen of hij hem weer in het domain kan hangen)

je hoeft niet in een werkgroup te hangen om thuis van je eigen lan gebruik te maken hoor :) (een misvatting dat leeft onder veel gebruikers)

wij kunnen je zonder het admin password iig niet verder helpen

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 06-02-2005 19:32 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

Tijntje

Hello?!

Je hebt waarschijnlijk voorheen met je domain account aangelogt om hem in een werk groep te zetten nu moet je dus met een lokaal account inloggen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• MysticSnake
Tijntje schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:32:
Je hebt waarschijnlijk voorheen met je domain account aangelogt om hem in een werk groep te zetten nu moet je dus met een lokaal account inloggen.
Hoe kom ik dan aan zo een lokaal account?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die had er voor het van domain > wrkgroep zetten al moeten zijn.

Kans is aanwezig dat je systeembeheerders geen local accounts laten slingeren (ik doe t iig nooit) dus dan ben je screwed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MysticSnake
BackSlash32 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:48:
Die had er voor het van domain > wrkgroep zetten al moeten zijn.

Kans is aanwezig dat je systeembeheerders geen local accounts laten slingeren (ik doe t iig nooit) dus dan ben je screwed.
Je kan aan het begin van windows geen gebruiker kiezen ofzo. Je moet Control+Alt+Delete intoetsen en dan kun je dus je wachtwoord (en gebruikersnaam) invullen.

Maar is er geen trick om toch weer windows in te kunnen, het is gemaakt door Microsoft, dus zo waterdicht kan het toch niet zijn ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

MysticSnake schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:52:
[...]

Maar is er geen trick om toch weer windows in te kunnen, het is gemaakt door Microsoft, dus zo waterdicht kan het toch niet zijn ;)
Hoe denk je zelf dat je op een machine in kan loggen als er geen accounts op staan? Verder worden dit soort steken onder water niet echt gewaardeerd. Ik pas je topictitel nog even aan. :)

Kan niet meer inloggen > [XP] Domein>werkgroep, kan niet meer inloggen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MysticSnake
Spider.007 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:01:
[...]

Hoe denk je zelf dat je op een machine in kan loggen als er geen accounts op staan? Verder worden dit soort steken onder water niet echt gewaardeerd. Ik pas je topictitel nog even aan. :)

Kan niet meer inloggen > [XP] Domein>werkgroep, kan niet meer inloggen *
Die steek onder water was bedoelt als grap hoor, of mag dat ook al niet hier?. Maar de vraag luidt nu natuurlijk, wat moet ik doen. Het kan toch niet zo zijn dat mijn hele computer is verkloot alleen omdat ik het domein heb verandert? :(

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:20

_Arthur

blub

MysticSnake schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:06:
[...]

Die steek onder water was bedoelt als grap hoor, of mag dat ook al niet hier?. Maar de vraag luidt nu natuurlijk, wat moet ik doen. Het kan toch niet zo zijn dat mijn hele computer is verkloot alleen omdat ik het domein heb verandert? :(
Bij de installatie van de computer is ook een "Administrator" account aangemaakt.

Vul dus in bij username: administrator en bij password het password dat je destijds hebt verzonnen ten tijde van de installatie.

Mocht het over bv een laptop gaan van het werk, dan zal je toch echt even bij je netwerk/systeem beheerder langs moeten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[...]

Die steek onder water was bedoelt als grap hoor, of mag dat ook al niet hier?.
Soms liggen een grap en een steek erg dicht naast elkaar ;)
Maar de vraag luidt nu natuurlijk, wat moet ik doen. Het kan toch niet zo zijn dat mijn hele computer is verkloot alleen omdat ik het domein heb verandert? :(
Heb je al eens met een recovery console bekeken of je wellicht een restorepoint hebt voordat je deze instelling aangepast had?

Zie ook [search=xp domein werkgroep inloggen]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt je computer niet verkloort, maar:

- De user account waarmee je vroeger aanlogde is onderdeel van een domein.
- Door het naar een werkgroep over te schakelen is je PC geen onderdeel meer van dat domein
- Door dat je PC geen onderdeel meer van dat domein is, bestaat die user account voor die computer niet meer.
- Aanmelden met een user account die 'niet bestaat' kan niet.

De enige oplossing zal zijn om:
- Voortaan van dingen af te blijven die je niet begrijpt als ze niet van jezelf zijn
- Je PC terug te brengen naar de systeembeheerder van je werk - en daar de PC onderdeel te laten maken van het domein.

Het lid maken van een domein is enkel mogelijk als je:
- Dit recht in het domein hebt
- Lokaal administrator rechten hebt
- Toegang tot een domein controller van dat domein hebt.

Dit ga je dus zelf niet kunnen :)

Verwijderd

ik gebruik en linux boot cd, om de admin en andere paswoorden van xp te veranderen
gewoon even de sam account gegevens opzoeken en resetten.
en je kan zo weer aanloggen met en nieuw of geen paswoord, en dus de dingen weer goed zetten.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:20

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:25:
ik gebruik en linux boot cd, om de admin en andere paswoorden van xp te veranderen
gewoon even de sam account gegevens opzoeken en resetten.
en je kan zo weer aanloggen met en nieuw of geen paswoord, en dus de dingen weer goed zetten.
Stel dat het om een laptop van het werk gaat (wat we toch wel verwachten anders dan was er al zowiezo geen domein op de eerste plaats) dan zal men hier erg blij mee zijn.

Wanneer dit bij ons zou voorkomen dan heeft men toch echt wel een probleem.

Dat probleem is er natuurlijk toch al, want op het werk komt ie nu nergens meer bij :D

[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 06-02-2005 20:32 ]

• MysticSnake
Ik heb de oplossing gevonden. Gewoon format c: en dan WindowsXP en Office opnieuw installeren. Dan kan ik tenminste weer overal bij en weer gewoon aan het werk met MS Office (documenten zijn geback-upt, gelukkig)). Op het werk regelen ze dat gedoe met het domein maar.
Iedereen hartelijk bedankt voor hun hulp, uitleg en adviezen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
MysticSnake schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:45:
Ik heb de oplossing gevonden. Gewoon format c: en dan WindowsXP en Office opnieuw installeren. Dan kan ik tenminste weer overal bij en weer gewoon aan het werk met MS Office (documenten zijn geback-upt, gelukkig)). Op het werk regelen ze dat gedoe met het domein maar.
ik geef je 1 tip: niet formateren, daar maak je zeker geen vrienden mee bij de heren systeembeheerders (heb er ervaring mee)

gewoon wachten tot morgen lijkt me het meest verstandig op dit moment.

A wise man's life is based around fuck you

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Daar scoor je virenden mee.

Ik weet dat gebruikers bij ons een verklaring moesten tekenen waarin stond dat ze op een nette manier met de verstrekte bedrijfsmiddelen om moesten gaan.
Wees nu verstandig en laat dat formateren achterwege !

Tenzij je er lol in hebt om morgen met een kladblok ipv notebook je werk te moeten doen.

Abort, Retry, Quake ???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op het werk regelen ze dat gedoe met het domein maar.
Welk werk?
Jouw vorige werkgever bedoel je? :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Goed lijkt me wel duidelijk zo. Sterkte en succes bij het vinden van een hele goede smoes om tegen de systeembeheerder op te hangen morgen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.