Linksys BEFSR81 V3 Geen beschikking volledige internetlijn.

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Eye
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-02 13:04

Eagle Eye

Proud to be a Bricklayer

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Linksys Befsr81 V3 leek me een aardig routertje.
ik was namelijk op zoek naar een router met 8 poorten en die in ieder geval (voor de toekomst) 5mBit aan kan.
Verders maakte het niet zo gek veel uit..tenminste de prijs moet wel binnen de perken blijven dus een euro of 300 vond ik wel genoeg..meer als zat.
Dus na effe zoeken kwam ik uit bij dit dingetje, lekker goedkoop en er zit een chip in van cisco dus dat moet wel goed zitten, althans zo dacht ik...

Ik heb inmiddels al de 2e router van dit merk, de eerste heb ik terug gestuurd naar de winkel omdat ik geen volledige beschikking had over m'n internet lijn
ik heb thuis 2,5Mbit liggen echter als ik thuis achter de router zit en probeer nu wat down te loaden dan heb ik maar zo'n 0.5 tot max 1.0 Mbit tot mijn beschikking
Hij begint echter lekker met zo'n 300kb/s en laat hem daarna afzakken (al redelijk snel, binnen een minuut) tot zo'n 60kb/s

Wat heb ik al geprobeerd:
-alle filters uit zetten
-nat staat enabled net zoals dhcp
-mac clone
-bij VPN staat alles open(stond standaard al open?)
-uPnP staat aan
- ik heb al een Qos aan m'n ip adres gegeven van m'n pc
-MTU staat uit heb hem ook al aan gehad op 1500 en minimum van 576

Verders heb ik het log aan gezet en daarin staat de volgende regel zeer, zeer vaak aangegeven:
NV.Path_MTU=0, mtu=1500, NV.wanConnection=1
Er op google-en levert niks op

Ik heb de firmware al upgegrade naar de laatste Firmware, maar dat levert ook niks op(2,50,2)

Maar aangezien dit al de 2e is die hetzelfde probleem heeft, terwijl de eerste defect bevonden is door de internetzaak ga ik er langzaam aan denken dat er bij mij iets niet klopt
Ik heb zover ik al weet alles al gehad in de router settings, maar ik ben nog geen steek verder.

Hiervoor had ik een 4 poort router van Twister(model kan ik niet vinden, niet de nieuwste) en deze haalde wel de volledige +-300Kb/s zonder er iets aan te veranderen, kwa settings.

Als het nou aan de router ligt, hebben jullie dan een idee wat voor leuke 8 poorts router ik kan aanschaffen??
Ik had m'n oog laten vallen op de linksys RV082 of de netgear FVS328, is dat misschien wat, misscien in anders?

Alvast bedankt!!

M.v.g.
Rene Buijs

Edit: winxp maakt automatisch een internet gateway van m'n verbinding, ik weet niet of dat gewoon is?? ook krijg ik dat niet weg

iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Eye op 06-02-2005 23:33 ]

Ignorance Is Bliss

• Eagle Eye

Eagle Eye

Proud to be a Bricklayer

Topicstarter
Daarnaast heb ik ook zojuist gemerkt dat de lijn zeer ernstig fluctueert, het ene moment 20kb/s het andere moment 150kb/s
Maar jammer genoeg meer +-20kb/s dan 150(wat nog steeds veel te weinig is)

Ignorance Is Bliss

• Eagle Eye

Eagle Eye

Proud to be a Bricklayer

Topicstarter
Niemand die er iets vanaf weet? lijkt me sterk...komop man in nood.

Ignorance Is Bliss