Toon posts:

Goeie wireless pcmcia kaart voor goed bereik en linux

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb een qtec wireless router met een goedkoop qtec pcmcia kaart die de hele tijd connect en disconnect.. hij blijft wel connectie behouden maar je krijgt de hele tijd van die popups in xp wanneer hij connect en disconnect.

nu heb ik op een partitie mepis linux staan en kwam erachter na het installen van linux dat deze pcmcia kaart (realtek 8180 chipset) geen of er weinig support heeft onder linux.

jullie weten waarschijnlijk al wat mijn vraag is :)

ik zoek een goeie pcmcia wireless 11mbs kaart met een hele goeie ontvangst en goeie support onder linux.. het liefst gewoon plug and play onder linux.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Plug & Prey? Tsja, ik raad de Atheros chipset aan, drivers staan op madwifi.sf.net (te downloaden op http://madwifi.otaku42.de/), of iets met de Prism2 of Prism2,5 chipset (waarvan de drivers MEESTAL in de kernel gebakken zitten)...
Voor kaarten met Atheros chipset kan je even hier kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door RSpliet op 06-02-2005 18:49 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
hee bedankt.. heb je zelf ook linux met wireless? zoja welke kaart gebruik je?

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:46:
hee bedankt.. heb je zelf ook linux met wireless? zoja welke kaart gebruik je?
Ikzelf heb 2 atheros kaartjes, eentje van 3com, en eentje van D-link (alhoewel ze praktisch hetzelfde doen en zijn). En ook Linux ja, draai zelf Fedora Core 3, daar zijn als je wilt ook RPM's van madwifi voor ( www.atrpms.net ).

Verwijderd

Topicstarter
als je mij hun exacte typenr's zou willen geven dan ben ik geholpen :) dan bestel ik er meteen een.

alvast bedankt.

welke router heb je trouwens?

• RSpliet

RSpliet

*blink*

D-Link AirPlus XtremeG DWL-G520 (geen plusjes ofzo)
3Com 3CRDAG675
De eerste is wat goedkoper (zo'n 60 euro) maar zit een vrij belabberde afschroefbare antenne bij. Aan te raden is een extra antenne.
De 3com komt met een echte antenne incl 2 meter snoer ofzo, die's echter niet afschoefbaar. Dat ding zou rond de 100 euro moeten zitten.
Router, of eigenlijk Accesspoint, is een 3Com Officelan accesspoint, waar ik vandaag achter ben gekomen dat deze ook een DHCP server ingebouwt heeft. In principe zou het dus ook een router kunnen zijn, maar heeft geen portforwarding functies enzo. Is dus te basic (en onveilig) om opzichzelfstaand te gebruiken. Die kan echter wel weer aangesloten worden op een echte router.

[ Voor 43% gewijzigd door RSpliet op 06-02-2005 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe zijn dat pcmcia kaartjes of pci kaartjes voor in de pc?

ik zoek een kaart voor in de laptop zonder externe antenne.. antenne moet dat ding zeg maar ingebouwd hebben.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:09:
hehe zijn dat pcmcia kaartjes of pci kaartjes voor in de pc?

ik zoek een kaart voor in de laptop zonder externe antenne.. antenne moet dat ding zeg maar ingebouwd hebben.
ja klopt, dat zijn idd PCI... ik heb geen laptop. Ik zou zeggen, kies gewoon een willekeurig merk op bovenstaande site met atheros chipset featuring kaartjes, en pak de eerste de beste PCI met 5212 chip (de nieuwste)

Verwijderd

Topicstarter
hee bedankt voor de zeer goeie info.

ik zoek ff naar dlink en 3com en koop zo'n pcmcia kaart met die chipset.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Vragen over netwerkspullen horen thuis in de hoofdgroep 'Netwerken' - maar een 'wat moet ik kopen???'-vraag is daar evenmin de bedoeling...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.