Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GSM Netwerk Kwaliteit.

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een klein probleem en die is als volgt. Ik ben al jaren klant van VodaFone en dat bevalt uitstekend. Echter ik wil een andere Telefoon met een tweede abonnement. Nu heb ik me ogen laten vallen op een abonnement van T-Mobile. Maar ik kan geen recente netwerk controlles vinden. alles wat ik vindt is van minimaal 1 jaar geleden.

Wat ik graag wil weten is hoe de kwaliteit is van dit netwerk. Spraak, ontvangs .. uitval etc.
Ook de vraag hoe is het binnens huis, in een tunnel en al deze andere grappen er omheen. Het liefst hoor ik dat van mensen in de Randstad omdat ik daar zelf woon.

Deze vraag mag ook door Orange gebruikers beantwoord worden omdat deze ook in de overweging ligt.

Hopende op een serieus antwoord

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Thuis kan ik binnenshuis niet bellen met T-mobile of Telfort; bellen met KPN, Vodafone of Orange is geen enkel probleem; dit heeft overigens duidelijk met de plaatsing van de masten te maken. Op kantoor (tweede verdieping te Eindhoven) werken alle providers naar behoren.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

ik denk dat je gewoon even wat simmetjes moet lenen en het uitproberen op de plekken waar je vaak bent.

in z'n algemeenheid is er namelijk weinig zinnigs over te zeggen (de consumentenbond heeft het wel geprobeerd, maar de conclusie was dat het allemaal weinig uitmaakte).

over het algemeen kun je wel stellen dat je met KPN en vodafone (900 mhz) beter bereik hebt in gebouwen. verder is (in het algemeen) wel waar dat vodafone wat minder blinde vlekken heeft dan KPN, en telfort wat minder dan t-mobile en orange. (maar het blijft gezoek in de marge hoor)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou me verhaal is in zover beperkt, dat ik weinig keuze heb qua operator. Ik wil namelijk een MDA Compact of de Orange uitvoering. Deze Operators bieden deze toestellen voor een aantrekkelijke prijs aan in combinatie met een abo. Ik heb ook vodafone gebeld over dit toestel , echter hun testen alles tot in de oneindigheid voor dat het bij hun verkocht mag worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 20:07 . Reden: typo ]

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
je kan ook de s100 nemen dat is de simlock vrij versie

wel iets duurder maar kan je hem met allebei je abbo's gebruiken !

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier niet om welke ik kan nemen, beide operators bieden hem. Echter onder hun eigen naam en daar heb ik geen bezwaar tegen. Ik wil alleen weten in welke verstand/kwaliteit verhouding deze operators op staan ten opzichte van KPN en vodafone.

Verwijderd

Het probleem is alleen dat het heel wisselend is. De ene zweert bij dit, de ander bij dat. Ik zou eerder Orange nemen dan Tmobile of Telfort, maarja er zijn vast genoeg mensen die iets anders zeggen! Ik zou gewoon ff informeren in je omgeving hoe zij het ervaren met hun provider.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:04:
Het probleem is alleen dat het heel wisselend is. De ene zweert bij dit, de ander bij dat. Ik zou eerder Orange nemen dan Tmobile of Telfort, maarja er zijn vast genoeg mensen die iets anders zeggen! Ik zou gewoon ff informeren in je omgeving hoe zij het ervaren met hun provider.
Ik zou nu gelijk Orange nemen .. t-mobile is hier niks .. en Telfort is echt niks ..

Vodafone heeft vaak last van Netwerk bezet ..

Kpn tsja .. dat is kpn .. goed

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gôh, en ik heb juist weer precies andere ervaringen....

En dat zal altijd zo blijven

Persoon A: Orange :r
Persoon B: Nee, je moet echt alleen maar Telfort nemen, die is de beste
Persoon C: Telfort, Bah. Neem Vodafone, dat is gewoon de beste
Persoon D: KPN Rulez

Dit heeft dus totaal geen zin

Oplossing:
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:27:
ik denk dat je gewoon even wat simmetjes moet lenen en het uitproberen op de plekken waar je vaak bent.

in z'n algemeenheid is er namelijk weinig zinnigs over te zeggen (de consumentenbond heeft het wel geprobeerd, maar de conclusie was dat het allemaal weinig uitmaakte).

over het algemeen kun je wel stellen dat je met KPN en vodafone (900 mhz) beter bereik hebt in gebouwen. verder is (in het algemeen) wel waar dat vodafone wat minder blinde vlekken heeft dan KPN, en telfort wat minder dan t-mobile en orange. (maar het blijft gezoek in de marge hoor)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Je hebt met twee belangrijke zaken te maken:
- Netwerk kwaliteit --> zoals hierboven al gesteld: testen is weten.
- Zend/ontvangst kwaliteit van het toestel --> user reviews/klachten zoeken en lezen.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 20:22

Korakal

Up up up!

zie de reply van Ginz in "GSM Netwerk Kwaliteit."
ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten, iedereen heeft weer andere ervaringen met de diverse netwerken; het beste ervaar je het door zelf te proberen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.