Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:20

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Mitac Mio 168 gekocht. Heb al van alles geprobeerd, maar het resultaat blijft dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/gps3.jpg

Weet iemand wat ik fout doe? Ik heb al buiten gestaan, heb dat ding al meegehad in de auto naar verschillende plaatsen, heb 'm al gereset, maar ik krijg nooit een enkele GPS-signaal o.i.d. Moet ik nog iets "aanzetten" of is dit ding kapot?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
De 1e keer het signaal krijgen kan wel eens vrij lang duren. Het kan best zo zijn dat het wel een uurtje of meerdere zelfs kan duren de eerste keer.
Zit er geen controleledje op dat ding dat ie bezig is of zo?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoals Flipfluitketel ook al zegt, de eerste keer kan het best een hele tijd duren eer dat je een fix krijgt. Dus lekker een tijdje aan laten staan, zeker een half uurtje, en als het kan zo dicht mogelijk bij het raam, of eventueel buiten, of in de auto.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Heb je wel communicatie tussen je gps-unit en de ppc zelf? Moet je even onder GPS kijken, en zorgen dat daar het volgende is ingesteld: NMEA 0183v2 4800 op serial Cable on SP2. En dan dus maar wachten tot je een fix krijgt.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Brabo-Joossie schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:19:
Heb je wel communicatie tussen je gps-unit en de ppc zelf? Moet je even onder GPS kijken, en zorgen dat daar het volgende is ingesteld: NMEA 0183v2 4800 op serial Cable on SP2. En dan dus maar wachten tot je een fix krijgt.
Volgens mij zit de gps vast aan de Mitac..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bij die Mitac zit de gps ontvanger ingebouwd, dus het lijkt me niet dat je nog apart contact moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 00:18
geduld hebben pa moest ook 20 minuten in de auto zitten voordat hij verbinding kreeg de eerste keer.

nu is de verbinding er met een paar seconden

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:20

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Brabo-Joossie schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:19:
thnx, zoiets had ik al gevonden, heb 'm inderdaad nu een stukje verder (3 satelieten!), maar wel vreemde benaming. Die interne GPS schijnt inderdaad zo aangesproken te worden... ("serial cable"??? SP2??? NMEA?? fijn dat er niets van in het boekje staat...) :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een een Mitac 168 liggen met TomTom3, deze heeft als GPS instelling TomTom Navigator (als "muis") / Serial Cable on SP2.

Dit kun je dus veranderen bij het tabje "Gps" zoals je denk ik al wist.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal dit even uit het stof omdat deze me enorm veel vooruit heeft geholpen..

Hoe kan het in godsnaam dat het GPS type niet aangeduid staat? gelukkig hier gevonden dus, alvast bedankt daarvoor!

Mijn probleem is erg simpel waarschijnlijk maar toch niet te vinden :(

Hoe krijg je in godsnaam dat klepje naar boven om een GPS te ontvangen? (achteraan de PPC)

heel erg bedankt!

Chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje kracht gebruiken aan de onderkant van de antenne, dan klikt ie vanzelf open.
Ik heb trouwens ingeklapt een beter signaal dan uitgeklapt, maargoed dit is gewoon een kwestie van testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem en ik hoop met dit topic de oplosing te hebben gevonden alvast bedankt daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Google ,,,,,,,,instelling mio 168,,,,,,,,,
Pagina: 1