Ik heb het volgende probleem: als ik een cdrom in mijn cdromspeler doe, dan hangt het systeem, of wordt heel instabiel (freezes) en hangt dan alsnog na een minuut. Het is geen hardwareprobleem, omdat
a) muziek cd's wel worden gelezen
b) ik inmiddels 3 cdromspelers erin heb gehad, alleen met hetzelfde probleem
c) in de bios wordt de cdromspeler gewoon herkend
d) boot-cds starten wel gewoon
ik vemoed dus dat het iets van cdrom drivers te maken heeft, al vindt ik dat wel raar, want win xp staat er pas een maandje op en heb tot nu toe nog nergens last van gehad.
de oorzaak van dit probleem heb ik niet echt een idee van, aangezien er niet iets speciaals vooraf ging: ik deed op een dag gewoon een cd erin en toen kreeg ik dit.
herkent iemand dit? of weet iemand een oplossing?
ik draai winxp sp1 (volledig geupdate) op een a64 neo1 bordje... er hangen nog 3 schijven bij 2 PATA en 1 SATA. Voor de rest nergens last van alleen dus als ik een cd erin doe hangt windows.
edit: verdorie typo in de titel: kan ik dit zelf rechtzetten?
a) muziek cd's wel worden gelezen
b) ik inmiddels 3 cdromspelers erin heb gehad, alleen met hetzelfde probleem
c) in de bios wordt de cdromspeler gewoon herkend
d) boot-cds starten wel gewoon
ik vemoed dus dat het iets van cdrom drivers te maken heeft, al vindt ik dat wel raar, want win xp staat er pas een maandje op en heb tot nu toe nog nergens last van gehad.
de oorzaak van dit probleem heb ik niet echt een idee van, aangezien er niet iets speciaals vooraf ging: ik deed op een dag gewoon een cd erin en toen kreeg ik dit.
herkent iemand dit? of weet iemand een oplossing?
ik draai winxp sp1 (volledig geupdate) op een a64 neo1 bordje... er hangen nog 3 schijven bij 2 PATA en 1 SATA. Voor de rest nergens last van alleen dus als ik een cd erin doe hangt windows.
edit: verdorie typo in de titel: kan ik dit zelf rechtzetten?
[ Voor 5% gewijzigd door Buntmans op 06-02-2005 18:00 . Reden: typo ]