Toon posts:

camera als webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey is er iemand die me kan vertellen hoe ik mijn digitale camera een LT 41066 (lifetec dus) als webcam kan gebruiken? Of mensen die ervaring hebben met "het-niet-kunnen-instellen-als-webcam-probleem" met dezelfde camera?

Mvg. Daftman

Verwijderd

ik heb diezelfde vraag, alleen dan voor de KODAK CX 7430!!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik heb geen van beide camera's, weet niet wat voor aansluiting eraan zit. Maar ik heb wel zo'n Minolta XT met een USB-aansluiting. Als ik deze aansluit op m'n computer, kan ik hem ook als camera gebruiken.

Wel moet ik de optie "Data Storage" ff veranderen in "Remote Camera" (van de camera). 'k weet niet of er ook zo'n dergelijke optie op jullie camera's zit. Misschien ff googlen of in de handleiding kijken? :)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Verwijderd

Topicstarter
Ok er zit niet een speciaal knopje op de camera en in de handleiding wordt ook niets gezegd over webcammogelijkheden. Mijn digi camera kan echter wel gewoon filmlpjes opnemen en afspelen. Hij moet alleen ipv het filmpje opslaan het doorsturen direct via usb. Het is echter alleen als ik de camera aansluit dat de computer direct controle over neemt van de camera dus geen enkel knopje doet het nog en als de lens niet open is gaat deze ook niet open. Hij herkent hem dan alleen als externe hdd blijkbaar.

gr. Daftman

Verwijderd

Ja, dat gebeurt bij mij ook; in de handleiding staat niks over webcamgebruik, en hij komt als externe harde schrijf, bij Deze Computer te staan. Ik kan ook geen foto's maken, als hij in de USB-poort zit.. (daarvoor moet ik hem eruit halen)

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 19:53

Impry

Rallymedia.nl

Voor MSN moet je hem gewoon via de USB aansluiten en dan bij Webcam instellen kun je hem kiezen. Zo werkt het in ieder geval wel met mijn Sony DV Camera, hoe dat zit met fotocamera's weet ik niet....

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik wou dit zelf ook een tijdje geleden maar na wat te hebben gezocht/gelezen is het zover ik weet niet mogelijk als je camera het niet uitzichzelf kan (software camera)

Wel vond ik iets dat als je videokaart hebt met een video-IN, het mogelijk zou moeten zijn om hem via dat te gebruiken. Heb dit zelf alleen nog niet getest, heb wel een gf4400 met ViVo maar ben lui ;)

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Dit is waarschijnlijk niet mogelijk vermits dit niet uitdrukkelijk aangegeven is in de handleiding, fabrikanten stoefen nu eenmaal graag met die gadget functies van hun toestellen. Ik heb dit ook eens willen doen met me canon powershot s20 en toen ben ik na veel opzoekingswerk erachter gekomen dat dit eenvoudigweg niet mogelijk was :|

BLU3_VV

Verwijderd

Weet iemand of de Minolta Dimage Z10 als webcam te gebruiken is?
Pagina: 1