Toon posts:

Tacoma mobo & P3 =nee/ja?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jaja, daar bent ikke weer!
vraachie!

Ik heb hier een tacoma mobo'tje met een phoenix biosje! Nu vroeg ik mij af of daar een P3tje in kon:?

Packardbell zegt dat een copermine=geen goed idee!

Zijn er ook nog andere p3 processors dan de copermine? I HOPE SO!

Verwijderd

Topicstarter
is in princiepe een p2 mobo(nog niet gezegt!)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:45

Metten

ik hou het graag simpel

Welke chipset zit erop??

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Als dat bord 100MHz FSB of hoger ondersteund dan past er een PentiumIII op (met 100MHz FSB, of 133, indien die in de specs. valt). Ondersteund je bord een core voltage van 1,65V, dan kan er een Coppermine op, anders alleen een Katmai (2.0V).
Een Coppermine is te herkennen aan de letter E achter het aantal MHz (dus bijv. PentiumIII 700E). Verder is een PentiumIII standaard 100MHz FSB, maar staat er achter het aantal MHz een B, dan gebruikt ie een 133MHz FSB. Een PentiumIII 800EB is dus Coppermine en 133MHz.

NB. Alles boven de 600MHz is Coppermine!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat iets in de Packardbell handleiding dat mijn mobo op de intel 450 en 500 chips is voorbereid, wil dat zeggen dat ik dan max een P3 500 er op kan pluggen?

Thnx

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 januari 2001 17:24 schreef Ro het volgende:
Er staat iets in de Packardbell handleiding dat mijn mobo op de intel 450 en 500 chips is voorbereid, wil dat zeggen dat ik dan max een P3 500 er op kan pluggen?

Thnx

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Nee, maar je kan daar wel uit concluderen dat ie 100MHz CPU's aan kan, dus gaat een Katmai (2.0V) op 600MHz werken, check ook het voltage eens, dan kan je misschien een 100MHz Coppermine kopen!
Pagina: 1