[VB6] GDI objecten "extracten" uit andere apps?

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hi all,

Zojuist een simpele app gemaakt in VB6 die netjes alle window handles en alle hWnd dinkies uit Windows leest. Simpel.

Mijn volgende stap ging wat verder: het zou ik theorie mogenlijk moeten zijn om een lijst te maken met gdi objects van alle draaiende Windows programma's... Dacht ik.

Nu heb ik al behoorlijk veel gezocht op 't internet, op GoT, in de API guides, etc, maar weinig kunnen vinden. Ik dacht met GetObject iets te kunnen, maar die krijg ik gewoonweg niet in VB aan de praat. Ook EnumObjects krijg ik met geen mogenlijkheid aan de praat.

Iemand ideeen hoe (en of) dit te realiseren is?

• Battle Bunny
*kick*

Niemand? Voor de duidelijkheid: ik heb wel gevonden hoe EnumObjects werkt, maar da's alleen onder C++, en de door mij vertaalde versie naar VB geeft alleen maar 0 terug :/

• Battle Bunny
Zoals de laatste tijd normaal is voor mijn vragen, weet helaas niemand een antwoord. (Of niemand leest m'n threads ;( )

Anyway, hoe kan je van een hwnd uitvinden of 'ie zichtbaar is? De API call IsWindowVisible geeft rustig true wanneer een app achter een ander staat. Ik vond wel IsWindowOnScreen in een ander topic op GoT, maar dat lijkt me een Delphi call, op Google is iig niets te vinden.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

Reptile209

- gers -

De meeste procedures die je daar noemt, zijn inderdaad API-calls, en dus min of meer onafhankelijk van de programmeertaal. Op http://support.microsoft.com en/of http://msdn.microsoft.com kan je de details van deze calls opvragen. Het kan wel zijn dat je met VB nog "iets" moet aanroepen om de API aan te kunnen spreken. * Reptile209 doet niet aan VB :).

Zo scherp als een voetbal!

• Battle Bunny
I know, maar variabele types zijn anders. Vandaar dat ik met die callbacks niet echt uit de voeten kan. Ik heb echt al erg lang op de MSDN rondgehuppeld ;)