Toon posts:

Draadloos netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer bij mijn ouders een (gedeeltelijk) draadloos netwerk aan te leggen. Hiervoor gebruik ik:
- E-tech WGRT04 Wireless router
- E-tech WGPI03 Wireless PCI card
De andere computer is via een kabel aangesloten.

De computer met de draadloze netwerkkaart krijgt echter geen signaal. Ik heb ook geprobeerd te router naast de "draadloze" computer te zetten, maar ook dan nog kreeg hij geen signaal. Verder werkt de router wel; via draad kan ik gewoon verbinding krijgen en internetten. Het WLAN lampje knippert overigens ook.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

-edit-
Hier hetgeen ik ingesteld heb op de router

Network ID(SSID) dl
Hide SSID Disabled
Channel 7
Security None

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 16:36 ]

Verwijderd

Lijkt me een hardware- of configuratieprobleem.

Kijk of de router wel verbinding maakt met een andere laptop (leen er even een van een kennis)
of de laptop wel verbinding kan maken met een ande Access Point. Als dat lukt is er in ieder geval niets mis met de hardware.
Probeer of de PCMCIA kaart het wel doet in een andere laptop. Meestal hebben die kaartjes twee lampjes. Branden ze geen van beiden, dan is waarschijnlijk de kaart stuk, de PCMCIA bus van de laptop brak of de boel echt niet goed geinstalleert.

M.b.t het laatste: de meeste PCMCIA kaarten werken vrij aardig i.c.m. Wireless Zero en Service pack 2, maar verder zijn er weinig algemene tips te geven aangezien de installatie van zo'n kaart niet altijd gelijk verloopt op verschillende versies van Windows.

Installatie verlopen volgens de procedure

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 19:32

DJ

probeer eens met NetStumbler te kijken of je überhaupt een Wireles netwerk hebt?

http://www.netstumbler.com

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Hey, deze tool is precies wat ik nodig heb ! Bij mijn ouders krijg ik namelijk met geen mogelijkheid een wireless connectie naar mijn wrt54g aan de gang (waarbij alle beveiliging uitgeschakeld is).