Toon posts:

probleem nieuw netwerk via @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen maanden gebruik gemaakt van het wireless netwerk (3com) van mijn buurman. Nu hebben we in het studentenhuis waar ik woon een internetaansluiting via @home. Al mijn huisgenoten kunnen wel gebruik maken hiervan, maar mijn laptop kan geen verbinding maken met het internet. Als ik bij mijn ouders thuis mijn laptop aansluit op het netwerk maakt hij wel zonder probleem verbinding met het internet (niet via @home). Volgens mij gaat er iets fout met het toewijzen van het IP-adres (als ik via start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig /renew uitvoer geeft hij aan dat hij geen verbingding kan maken met de DHCP-server kan krijgen), maar aangezien ik niet veel verstand heb van netwerken en computers weet ik absoluut niet waar het probleem kan liggen. Kan iemand mij hier verder mee helpen??

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer eens je IP static in te stellen op een nog niet gebruikt IP in de range die ze daar gebruiken en kijk of je dan de router wel kunt pingen.

Zit je in je studentenhuis overigens ook via WLAN of gewoon via een UTP-kabel?

Dit heeft verder niets met @Home te maken hoor, alleen met je interne netwerk, tenzij jullie meerdere IP's van @Home krijgen ofzo en zonder router werken.

[ Voor 52% gewijzigd door Osiris op 06-02-2005 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:49:
Probeer eens je IP static in te stellen op een nog niet gebruikt IP in de range die ze daar gebruiken en kijk of je dan de router wel kunt pingen.

Zit je in je studentenhuis overigens ook via WLAN of gewoon via een UTP-kabel?

Dit heeft verder niets met @Home te maken hoor, alleen met je interne netwerk, tenzij jullie meerdere IP's van @Home krijgen ofzo en zonder router werken.
Hoe "stel ik mijn IP static in op een nog niet gebruikt IP in de range die we gebruiken"
(ik heb echt heel weinig verstand hiervan)???

En we gebruiken hier geen wireless netwerk en werken wel met een router dus dan heeft het met mijn interne netwerk te maken en niet met @home, toch??

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:01:
[...]

Hoe "stel ik mijn IP static in op een nog niet gebruikt IP in de range die we gebruiken"
(ik heb echt heel weinig verstand hiervan)???
Da's toch wel een erg basic iets wat ook wel met Google te vinden is hoor..
Netwerk-omgeving -> Rechter muisknop op je LAN-verbinding -> Eigenschappen -> TCP/IP-eigenschappen en daar een IP + subnetmasker + gateway invullen. Die info weten je huisgenoten wel. Eventueel moeten ze dat ff opvragen mbv "ipconfig /all" in een "cmd.exe"-promptje.
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:01:
En we gebruiken hier geen wireless netwerk en werken wel met een router dus dan heeft het met mijn interne netwerk te maken en niet met @home, toch??
Klopt.