Toon posts:

crt monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb hier de 431 s van ilyama nou wil ik weer terug naar crt omdat ik pijn aan mijn kop krijg van deze monitor, en beroerd word en dat heb ik nooit gehad met een crt dit scherm heb ik nu 1 jaar .
Maar nu mijn vraag ik kan geen recente reviewes vinden over crt monitoren,dus wat is nu op dit moment een perfecte crt monitor voor games etc:.ik wil wel graag een 17 inch (wit).
Ik heb wel in de faq gekeken maar ja daar word je ook gelinkt naar reviews van toch al een mooi poosje terug.
mijn vga is een 6800GT

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 20:54

Tijntje

Hello?!

Dat klopt ik ben zelf ook aan het kijken voor een andere crt. Alles is TFT wat de klok slaat.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:51

bonzz.netninja

Niente baffi

ik heb een vision master pro 413 met een fijne refreshrate van 120hz :) werkelijk genieten hoor. koste me 5 maanden gelee iets van 250 euro

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Heb een SamSung SyncMaster 793df dynaflat 17inch. heel rustig beeld 100 hz en ik
heb er maar € 149.- voor betaald en ben zeer tevreden. Ik wil juist een plat TFT monitor
hebben? Zo zie je maar altijd wat te wensen!
joopata

Verwijderd

Topicstarter
nee niet van kort geleden
dus nog meer sugesties wat is nu een perfecte crt of de beste

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb de 797df maar gehaald en deze is perfect mooi scherm.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Mooi... maar ik begrijp niet hoe je koppijn krijgt van een TFT :?

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Topicstarter
zoek maar eens hier op het forum dan zul je zien dat het meer voorkomt ik heb nu nergens meer last van

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 07:07:
nou ik heb de 797df maar gehaald en deze is perfect mooi scherm.
Volgens mij is dat ook de nieuwste CRT van Samsung, heel zacht prijsje, 170 euro. Enige nadeel zou het ontbreken van een trini/diamondtron beeldbuis zijn, maar daarom betaal je ook maar 170 euro. Hij ziet er goed uit, ben ook benieuwd hoe die anti reflective layers het doen. Schijnt ook maar 38cm diep te zijn (42cm is normaler).

Afbeeldingslocatie: http://mobilight.shop.by/pics/items/797_161df.jpg

pricewatch: Samsung Syncmaster 797DF 17"
Mooi... maar ik begrijp niet hoe je koppijn krijgt van een TFT :?
Ik ook niet, maar het is wel realiteit. Speel jij trouwens nog quake1? Ik namelijk wel!

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 13-02-2005 13:00 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: Novita 17"
zo'n ding.
Is en goedkoop, geeft mooi beeld (toen ik deze aan mijn Matrox G450 had hangen kon ik 1600*1200 draaien @ 85Hz met scherp blijvend beeld. Daarbij is de garantie regeling van die dingen ook goed.

Maar als je hoofdpijn krijgt van TFTs dan denk ik toch dat je iets niet goed doet. Van goedkope shitty TFT dingen kan het me voorstellen (niet scherp) maar van een kwaliteits doen zou je toch echt geen koppijn moeten krijgen.
Ik kreeg altijd koppijn van mijn nvidia kaartjes die nogal brak beeld geven op monitoren (dat was in de tijd dat Nvidia gewoon ruk beeld gaf en je voor scherp beeld toch ati of matrox moest hebben, is gelukkig nu wel anders).

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Terw_Dan schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:17:
Maar als je hoofdpijn krijgt van TFTs dan denk ik toch dat je iets niet goed doet. Van goedkope shitty TFT dingen kan het me voorstellen (niet scherp) maar van een kwaliteits doen zou je toch echt geen koppijn moeten krijgen.
Ik kreeg altijd koppijn van mijn nvidia kaartjes die nogal brak beeld geven op monitoren (dat was in de tijd dat Nvidia gewoon ruk beeld gaf en je voor scherp beeld toch ati of matrox moest hebben, is gelukkig nu wel anders).
Ik heb een tijdje de Iiyama E431-S gehad (dezelfde dus) en daar kreeg ik ook enorm last van mijn ogen van. Zou er misschien iets zijn met een bepaalde 'batch' van die Iiyama's ofzo? Het is zelfs zo, dat ik nu achter een 15" CRT zit (Philips 105S), die werkt op 75 Hz, en ik heb nergens last van; ik kan er de hele dag naar kijken. :)

Ik was ook passief op zoek naar een 17" monitor, maar steeds bevalt me iets niet, die iiyama E431 S had ook een te kleinje inkijkhoek, je zag bij egaal beeld dat het boven al andere kleuren gaf enzo, dat vind ik onacceptabel. Bij de LG F700P, die overigens wel mooi beeld gaf, maar dat terzijde, waren er vervormingen in het beeld, op 1280x960 leek het net superzoom™ van philips, dus de uiteinden waren uitgerekt, en op 1280x1024 was het net een soort omgekeerde superzoom, dus de randen warne smaller. Dit vind ik eveneens onacceptabel. Ook haat ik als het beeld niet perfekt vierkant is, en dat je het ook niet vierkant rechthoekig kunt krijgen. :(

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Mogelijk is het de enorme helderheid van het scherm waarmee je problemen hebt.
Bij mijn 431s staat de brightness op 0. :P
Je moet zeker eens spelen met de instellingen voor brightness, default staan deze op maximum.
Pagina: 1