Agp: status disabled

Pagina: 1
Acties:

• sadam_insane
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04 13:18
Eerste post op dit forum hier, dus sorry als er iets mis gaat of verkeerd staat...
Ik heb mij onlangs een leadtek 6600 gt aangeschaft om beter mee te kunnen in zwaardere spellen als doom 3, halflife en so on. (Vorige kaart was een msi fx5600). Instalatie verliep perfect en laatste nieuwe drivers staan erop, maar toch: blijkbaar houdt hij het maar 5 min uit in sommige games en dan gewoon crash. Eens ronde gezien en bij de instellingen staat er ergens dat mijn agp disabled is en dus waarschijnlijk heel traag draait en de oorzaak is van de misserie.
Specificaties systeem:
Amd Xp 2600 @ 3200 (2170MHz) mobo: asus A7N8X deluxe
leadtek 6600 gt
Ik ben dus al een tijdjezoet geweest met zoeken zonder resultaat om doe agp slot deftig te krijgen. In cpu-z wordt er bij mainboard zelfs helemaal niets van info gegeven over AGP. Waar juist in mijn bios moet ik "frutselen" om die kaart en dat agp slot deftig te laten draaien op 8x??

Dual Xeon 2.4GHz LV's @3.4GHz(1.56V) - Asus PCH-DL

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit moet eigenlijk in het videoplanken forum ( vraag even een verplaatsing aan) , maar om je toch te helpen: is je voeding wel sterk genoeg? welk merk en wattage?

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

heb je Nforce Driver ook geinstalleerd? Gart? etc?

Lucky Goldstar

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sadam_insane schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:21:
blijkbaar houdt hij het maar 5 min uit in sommige games en dan gewoon crash.
Wat is een ' gewoon crash'?
Krijg je een foutmelding? Een bluescreen? Welke? Exact? :)

Welke Windows versie draai je verder? :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
sadam_insane schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:21:
Specificaties systeem:
Amd Xp 2600 @ 3200 (2170MHz) mobo: asus A7N8X deluxe
leadtek 6600 gt
al eens geprobeerd of het wél werkt zonder die OC? Het is niet omdat je vorige videokaartje hier absoluut geen problemen mee had, dat je nieuwe het even fijn vindt ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk besturingssysteem gebruik je? Dan zetten we dat nog even in de topictitel, omdat dit conform Windows Operating Systems - Policy in Windows Operating Systems verplicht is. Verder al eens andere drivers geprobeerd en windows update gedraaid?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

* chipset drivers wel geinstalleerd?
* Werkt het ook zonder OC?
* Is je voeding wel voldoende voor een dergelijk consumerende kaart + CPU-OC? Ga uit van een GOEDE 350W voeding met een 12V rail van minimaal 18A.

• sadam_insane
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04 13:18
1) Voeding is sterk genoeg: thermaltake xaser 480 Watt, dus denk hiermee geen probleem.
2) Hail to you djKim: blijkbaar vergeten of nie aan gedacht,maar status staat nu op 8x
Mercie voor de snelle replies en de goei oplossing!!!!

Dual Xeon 2.4GHz LV's @3.4GHz(1.56V) - Asus PCH-DL

Pagina: 1