Duron of Thuderbird, Abit of Asus ?

Pagina: 1
Acties:

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 19:24
Ik wil een beetje gaan upgraden maar nu weet ik niet wat ik moet kiezen. Kan ik beter de Duron nemen of kan ik beter de Thunderbird nemen ? En welk moederbord is beter, de Abit KT7 of de Asus K7V-T ?

Verwijderd

[1001ste keer dat ik dit post]
Als je veel wilt oc'en moet je een duron hebben (die fokken veel lekkerder op :P)

Qua mobo:

MSI K7T Pro 2
-D-led
-Stabielst
-meeste ruimte voor coolers
-goedkoopst
[/1001ste keer dat ik dit post]

gebruik de search :Z

• Veen
ok thanks

• Pnothy
  • Laatst online: 29-01-2024
Heb je veel geld, neem dan de TBird.
Heb je minder geld te besteden of minder geld over voor een CPU, neem dan de Duron.
Het zijn allebei goede processoren, maar de TBird is gewoon wat zwaarder. En het prijsverschil is nogal groot. (Als je voor en hoge kloksnelheid gaat zul je ofwel de Duron moeten overklokken of een TBird moeten nemen).

En over het mobo:
KT7 als je nog een ISA slot nodig hebt of echt wilt gaan overklokken.
En ik neem aan dat je het over de A7V hebt?
Volgens mij is de K7V geen socketA plankje.
Als je geen ISA nodig hebt zou ik ook even goed naar de MSI K7T serie kijken.

De MSI K7T Pro2 is een zeer goed bordje voor een relatief lage prijs (343,-), en de overklokmogelijkheden zijn goed.

En natuurlijk als het ff kan wachten op de KT133A chipset (komt er binnen nu en afzienbare tijd aan) :9.

Verwijderd

De Athlon is sneller, maar de Duron is beter overklokbaar. En de Asus K7V is een slot A geloof ik.. dus niet geschikt voor de duron/athlon. Je bedoelt waarschijnlijk de Asus A7V. Maar je hoort over alle 3 de mobo's goede en slechte verhalen.. dus een beste keus tussen de Asus A7V, Abit KT7 en MSI K7T pro is er denk ik niet.

Zelf heb ik een tb-900 en A7V en geen problemen.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
t-bird met abit kt7raid

ideale combinatie voor overclockers

Verwijderd

Lees dit maar eens bij Tom http://www.tomshardware.com/mainboard/00q3/000919/index.html (kijk vooral ook naar de benchmarks)

Heb je veel budget ga voor een TB + Asus A7V
Heb je medium budget Duron + A7V
Heb je weinig budget Duron + AK33

Verwijderd

Ik zou nog effe 8 weken wachten en dan een goede abit/asus mobo met amd 760 chipset kopen (als die er komt)

wil je niet wachten, dan zou ik gewoon een duron nemen met msi k7t pro 2a (budget).

of een TB abit kt7 raid en twee harde schijven (minder budget).

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 23:20 schreef Vossie het volgende:
Lees dit maar eens bij Tom http://www.tomshardware.com/mainboard/00q3/000919/index.html (kijk vooral ook naar de benchmarks)

Heb je veel budget ga voor een TB + Asus A7V
Heb je medium budget Duron + A7V
Heb je weinig budget Duron + AK33
Waarom geen MSI???

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 10:35
UTFS
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik zou voor de KT7 en AThlon gaan. Tenminste als je het geld ervoor over hebt. Ik heb zelf een T-Bird 1GHz@1.1 GHz en een Abit KT7-Raid. Je hoeft in ieder geval niet met een potlood te gaan klooien om hem over te clocken.

• Veen
ok bedankt allemaal, ik denk dat ik een Asus A7V koop met een Duron 850 en dan lekker opfokken tot de Ghz ofzo

Verwijderd

ermz....dat scheelde gloof ik maar heeeel weinig tov de tbird 850...dan kun je dus net zo goed een tb kopen.

Verwijderd

Pricewatch prijzen...

Duron 850 --> 345,-
T-bird 850 --> 417,-
T-bird 800 --> 344,-
Pagina: 1