HP Brio: BIOS ziet 256MB geheugen, Windows slechts 128MB

Pagina: 1
Acties:

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 21:26
Hallo,

ik zit met een probleem. Ik ben bezig met een HP Brio pc. Een al wat oudere pc staan, daar zat 128mb geheugen in sinlge sided, nu heb ik daar 128 bij gekocht. Echter nu ziet de bios wel 256mb, maar in windows xp wordt maar 128 mb herkend. Bijde reepjes werken afzonderlijk gewoon zoals het moet. Het is een SiS chipset, echt kan ik niet ziet welke precies. De processor is een 366mhz celeron. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-03 17:46

Eguna

AMD is liev

mischien is winxp blind, probeer eens een programma zoals sisoft sandra, check het daar eens mee hopelijk laat die het dan wel zien

My life for hire!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SiS chipset, HP PC...

Zeker dat dat niet zo'n geval is met integrated VGA die een gedeelte van je RAM opvreet :? Kijk eens hoe dat ingesteld staat...

Oslik blyat! Oslik!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Waar zie je staan hoeveel geheugen windows xp herkend? Ik heb wel eens meegemaakt dat de gegevens die bij de eigenschappen van 'deze computer' stonden niet helemaal klopten.

Kijk, als je dat nog niet gedaan hebt, bij Start>Uitvoeren>taskmgr.exe
En dan het tabblad prestaties.
Moet je daar even kijken wat er staat onder Fysiek geheugen: Totaal.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 21:26
Het is idd wel zo'n geval met onboard VGA, maar die is niet eens in te stellen op 128 mb, dus dat kan het niet zijn. Ik zal binnenkort eens proberen mbv tasmgr.exe. Ik had namelijk idd bij eigenschappen van deze computer gekeken. Wanneer ik de kan krijg weet ik niet, de pc staat niet bij mij thuis maar bij iemand een aantal kilometers hier vandaan. Daar kom ik niet dagelijks. Maar suggesties blijven uiteraard van harte welkom.