[XP] Data verwijderd na systeemherstel?

Pagina: 1
Acties:

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 17:36
Zo dat moest ik ff kwijt. Ik zit met een huge probleem. Ik heb een nieuwe install gedaan van windows XP. Alle data mp3 en shit netjes naar andere hd gecopieerd en klaar. (100gb).

Windows eropnieuw op draait als een zonnetje. Echter door een foute installatie van mcfee draaide de zooit in het slop. Ik had dus net die 100GB weer overgezet van D:\ naar c:\.

Dus wat heb ik gedaan, opnieuw boote en laatst bekende juiste configuratie geselecteerd. Maar vervolgens ging ie hangen.

Reboote en ja hoor: boot.ini failure. Waarna ie vervolgens niet boot. Hup cdrom van winxp erin repareren, maar nee hoor niets van dat alles.

Nu boot ik dus via knoppix en zie ik dus dat al mijn persoonlijke data opeens ook pleite is. En dat vat ik dus niet!!!!!

Bij een systeem herstel gaat ie toch niet persoonlijke data verwijderen zoals .docs en .mp3???

Dus ben nu +_ 80 gb aan mp3 en paar 100mb aan docs kwijt!!!

Wie o wie heeft een idee om het terug te krijgen? Easy data recovery draait nu...
(draait nu al +_ 30minuten, hoe lang duurt zoiets?)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij een systeemherstel wordt de gehele pc teruggezet zoals deze was. Dus afaik ook alle bestanden.Kijk ook eens in Frequently Asked Questions Regarding System Restore in Windows XP :)

Zo'n recovery kan wel eens een paar uur of langer duren. Lees hierover OM FAQ / Beleid nog eens na :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• markweb4871
Ik vind dat echt heel apart... Hij gaat dan toch gewoon zn windows zaakjes op orde stellen e.d.?

Wat voor nut heeft het om docs te gaan verwijderen?

Ik hoop dat er nog wat te redden valt!!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het is te redden met van die HDD recovertooltje hoor, bedrijven vragen er een godvermogen voor, maar je kan het ook gewoon zelf doen. Vriend van me heeft hiermee 90% van zijn bestanden terug gekregen, en dat omdat hij gewoon stopte met de recovery :P

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Waarschijnlijk heeft system restore ook een FAT(achtige, maar dan voor NTFS) tabel teruggezet...
met een toool als Getdataback of undelete voor NTFS moet je iets terug kunnen halen...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-04 11:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

wijze tip voor de volgende keer. niet alles op c gooien ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• markweb4871
Bedankt voor jullie reacties, mijn Easyrecovery Professional draait nu al 1,5 uur.

Heeft iemand ervaring met hdd's van 160 gb? Want hoe lang duurt zoiets? Ik heb advanced data recovery aangeklikt. Daarna vloog het programma weg, en draait het volgens mij op de achtergrond. Mijn hdd activity led brandt wel continue.

Ik laat jullie weten als het gelukt is.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met systeemherstel worden absoluut géén persoonlijke documenten e.d. verwijderd.

ARME AOW’er

Pagina: 1